2024-08-07, 09:59
Medlem
WallabeJoys avatar
Har inte läst massa sidorutan skummat men jag är helt säker dottern haft ihjäl hunden. De röjer undan den och kommer sanningen fram får de aldrig en ny men genom detta sätt kan de få pengar som de tigger plus ny hund på försäkringen.

Pappan ser en kassako här och folk skänker som galningar.

Bara det faktum att kameran plötsligt stängs av säger allt.
Citera
2024-08-07, 10:18
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Fast tittar man på de få bilderna som finns så känns det inte som A ens är inkluderad. Tror jag sett 1 bild i någon form av familjesammanhang, där hon leker med katten vid julgranen. Kanske inte ens var med familjen. Vem vet
P är mer intresserad utav att visa när han är på gymmet och hur smal han har blivit.
Allt handlar bara om hur duktig han är.
Citera
2024-08-07, 10:20
Medlem
Cyperfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
SD. De är flitiga på fejjan och sprider skit som är så dumt att man inte fattar folk går på det. Hon vet hur man lägger upp en kampanj och får allmänheten med sig.

Ja precis så är det
Man blir mörkrädd av den retoriken. Är oerhört tacksam för detta forum med många som ser rakt genom den ridå av lögner som läggs upp

Jag är övertygad om att sanningen kommer fram o detta fallet, som tidigare nämts så har försäkringsbolaget skickliga utredare.

Jag funderar också på hur facket ser på assistenternas arbetssituation med både kränkande behandling och övervakning.
Citera
2024-08-07, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyperfrog
Jag har följt tråden sedan start
Är väl insatt i ämnet på flera plan

Jag instämmer i bedömningen att PÖ är ytterst manipulerade och van att formulera sig i text. Har dessutom en politisk sekreterare som stöd i sin kamp som jag uppfattar det.

Att det handlar om ett försäkringsbedrägeriförsök är uppenbart.

Att ha sån extrem kamera bevakning i o runt huset känns antingen som extrem kontroll eller paranoida tendenser
Hej och tack! Ja det måste vara den där Emelie W@ssermann. Och det förklarar en hel del om hon är pappans sekreterare också. Intressant.
Citera
2024-08-07, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyperfrog
Ja precis så är det
Man blir mörkrädd av den retoriken. Är oerhört tacksam för detta forum med många som ser rakt genom den ridå av lögner som läggs upp

Jag är övertygad om att sanningen kommer fram o detta fallet, som tidigare nämts så har försäkringsbolaget skickliga utredare.

Jag funderar också på hur facket ser på assistenternas arbetssituation med både kränkande behandling och övervakning.

Det var det jag frågade, är facket med på anställningsintervjun? Är ens assistentföretaget med? Eller det finns en delegering att As familj utser o själva väljer assistenterna? Vad är kriterierna?

O vad gör A på dagarna, mer än skriker Essie i öronen? Har man en aktiv vardag blir man trött. Eller det var där Essie skulle komma in, som avreageringsföremål för A?
Citera
2024-08-07, 10:28
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Hon kan mycket väl vara med på noterna. Manipulativa människor är bra på att gaslighta. En av assistenterna skrev ju att föräldrarna var dumma mot Essie också. Så då innefattar det ju henne också. Det man kliar sig i huvudet är varför hon inte har varit delaktig i P s tråd. Vad gäller karriär tror jag det är P s bullshit. Han är den i familjen som får göra karriär. Hade hon varit lika framgångsrik hade det förmodligen fuckat upp hans ego. Men det låter bra i skrift när man vill bära offerkofta.
Off topic. Tack för omtanken. Är på en mycket bra plats idag

Kan det handla om pengar?💸💰💸
Läser inlägget under ditt och det är ju en väldigt bra lön för en PA. Vi vet ju ingenting om henne. Hon kanske säljer sin själ för en 50000 kr handväska och 14 dagar i Dubai?

Att hon är medveten om Essies lidande har vi sett i dumpar. Och hon känner ju sin dotter utan och innan, känner till knivar, hammare och eltejp. Och kattstackaren på boendet.

Vi har exempel på vidriga mammor. Bobby, ättiksflickan, hon som injicerade bajs, pojken som kallades Det, (som kanske inte är helt sann men ändå) vad jag kommer på i en hast.

Nu säger jag vare sig det ena eller andra. Inte lätt att se en osynlig. Men hålla möjligheten öppen för det är något som skaver.
Citera
2024-08-07, 10:43
Medlem
Båda föräldrar är skriven som boende på villan där även A bor. Ingen nyhet och att det räknas som folkbokföringsbrott men behöver de betala tillbaka pengar till kommunen om de har angett att A hyr hela bostaden men själva är också skrivna på adressen?

Folk som läser tråden tänker vad har det med Essies försvinnande att göra, ju en massa fiffel med pengar och det kan även gäller Essie.
Citera
2024-08-07, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Det var det jag frågade, är facket med på anställningsintervjun? Är ens assistentföretaget med? Eller det finns en delegering att As familj utser o själva väljer assistenterna? Vad är kriterierna?

O vad gör A på dagarna, mer än skriker Essie i öronen? Har man en aktiv vardag blir man trött. Eller det var där Essie skulle komma in, som avreageringsföremål för A?
Det var en assistent som tackade nej till jobb där på grund av föräldrarna. Det var någon här som sammanfattade vad den kvinnan skrev om intervjuerna. Att en facklig representant eller assistansbolaget var närvarande håller jag som helt osannolikt.

(FB) Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)
Citera
2024-08-07, 10:46
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Kan det handla om pengar?💸💰💸
Läser inlägget under ditt och det är ju en väldigt bra lön för en PA. Vi vet ju ingenting om henne. Hon kanske säljer sin själ för en 50000 kr handväska och 14 dagar i Dubai?

Att hon är medveten om Essies lidande har vi sett i dumpar. Och hon känner ju sin dotter utan och innan, känner till knivar, hammare och eltejp. Och kattstackaren på boendet.

Vi har exempel på vidriga mammor. Bobby, ättiksflickan, hon som injicerade bajs, pojken som kallades Det, (som kanske inte är helt sann men ändå) vad jag kommer på i en hast.

Nu säger jag vare sig det ena eller andra. Inte lätt att se en osynlig. Men hålla möjligheten öppen för det är något som skaver.
Sett några dokumentärer om kvinnor också som verkar ha tappat det. Så det är ju ingen omöjlighet. Det enda man vet är att hon spelar golf och jobbar som PA
Citera
2024-08-07, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Båda föräldrar är skriven som boende på villan där även A bor. Ingen nyhet och att det räknas som folkbokföringsbrott men behöver de betala tillbaka pengar till kommunen om de har angett att A hyr hela bostaden men själva är också skrivna på adressen?

Folk som läser tråden tänker vad har det med Essies försvinnande att göra, ju en massa fiffel med pengar och det kan även gäller Essie.

Då borde de medverka till att betala 2/3 av kostnaderna o kommunen endast betala 1/3. Var inte enbart hyran på 18000 kr, tillkommer el, sopor, vatten mm, tyckte ngn romanförfattare skrev det?
Citera
2024-08-07, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Jag kan vara benägen att hålla med dig till viss det i det. Särskilt om man diskuterar i mer allmänna ordalag hur assistanshundar kan användas i för personer med funktionshinder.

Men samtidigt så i de t här sammanhanget så har hunden certifierats för det hör ändamålet och även hundhjälpen har i sina initiala instruktioner informerat om hur personalen ska hantera hunden om A blir utåtagerande. Det har inte varit ett okänt faktum för någon som varit inblandade i utbildningen och certifieringen av ekipaget att A kan bli arg och utåtagerande. Sen kan det diskuteras hur utåtagerande hon är. Men där vågar inte jag uttala mig då jag inte vet. Det sprids väldigt mycket konstiga uppgifter om det som också måste kunna stå rycken för rimliga ifrågasättanden om sanningshalt osv.

Men ser man bara till denna lösryckta mening, så skyddar jag t ex min hund dagligen från att behövs konfronteras med några ilskna jakthundar som han inte gillar som bor i området och skulle kunna säga samma sak där. Att min hund är så snäll att han skulle kunna låta sig bli ihjälbiten om jag skulle låta någon annan gå ut med honom eller ta honom till nån hundrastgård där han alltid har åkt på smörj de få gånger vi försökt med det…

Dvs kontext där något sägs spelar roll. Lösryckta fraser blir lätt misstolkade…

Att man skyddar sin hund från faror i omgivningen utanför dess hem är en sak. Det gör vi med våra barn med. Men att sälja en hund till en person som kan göra den illa och skada den, är något helt annat.

Hunden har rätt att vara trygg med sin förare eller "ägare", husse eller matte. Det finns inget i djurskyddslagen som godkänner att djur misshandlas. Det går inte att jämföra med att vi skyddar hunden från sura jakthundar eller jägar.

Ditt resonemang blir för mig samma sak som att säga, jag slår mitt barn men det måste ju vara okej för hen kan ju bli slagen av klasskamrater ändå.
Citera
2024-08-07, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser

Självklart ska de betala tillbaka, det är våra skattepengar. Skulle kalla det grovt bedrägeri med uppsåt.

Skylle inte förvåna mig om de ansökt om bidrag för dubbel bosättning om det nu finns ngt sådant bidrag. Är PÖS lön enbart från B*osch?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in