2024-08-07, 09:35
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliaKickers46
Det här är mångkultur, vi har förutsättningar för detta i Sverige också. Vi har också samma typ av vänsterskribenter här.

No shit att förutsättningarna finns här. Det behöver bara antändas så tror jag att vi har ett värre kaos.
Citera
2024-08-07, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Det är uppenbart att kravallerna är rysk uppvigling, knappast första gången sånt sker i EU. Landsförrädaren Tommy Robinson som är ett ökänt pro-ryskt svin orkestrerar upploppen från sin solstol på Cypern.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/myndigheter-undersoker-om-frammande-makt-paverkat-kravallerna-i-storbritannien
Desinformation spreds snabbt. Trots motbevisande fakta från polisen bredde upploppen ut sig över Storbritannien. Myndigheter undersöker om Putins Ryssland eller annan främmande makt kan ha påverkat.

Bara några timmar efter knivattacken, där en 17-årig pojke dödade tre flickor i Southport, publiceras ett inlägg på X som påstår att den gripnes namn är Ali al-Shakati. Han hävdas vara en asylsökande båtflykting som funnits på underrättelsetjänsten MI6 bevakningslista – men allt är falskt.

Snabbt plockas det upp av Channel 3 Now, en påstådd nyhetssajt som ska ha kopplingar till Ryssland, skriver The Daily Telegraph. Brittiska myndigheter undersöker nu om utländska stater har bidragit till oroligheterna, rapporterar nyhetsbyrån Reuters.

– Vi har sett bot-aktivitet på nätet. Utländska aktörer kan ha varit inblandade i mycket av det, vilket kan ha förstärkt mängden desinformation vi har sett, säger en talesperson för premiärminister Keir Starmer.

Ta av foliehatten nu. Finns inga belägg för det du skriver.
Ryssland är väl bara en i mängden i så fall som vill fucka UK.
Och självklart skyller engelska myndigheter ifrån sig istället för att ta ett eget ansvar.
Vi får nog finna oss i att allt ont som händer i väst en tid framåt är Rysslands fel.
Trumph vinner valet-----Rysslands fel
SD går framåt i nästa val-----Rysslands fel
Riksbanken sänker inte sina räntor i tid-----Rysslands fel

Det är västpropaganda, är du korkad eller?
Citera
2024-08-07, 09:45
Avstängd
BATTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubben2024
Ta av foliehatten nu. Finns inga belägg för det du skriver.
Ryssland är väl bara en i mängden i så fall som vill fucka UK.
Och självklart skyller engelska myndigheter ifrån sig istället för att ta ett eget ansvar.
Vi får nog finna oss i att allt ont som händer i väst en tid framåt är Rysslands fel.
Trumph vinner valet-----Rysslands fel
SD går framåt i nästa val-----Rysslands fel
Riksbanken sänker inte sina räntor i tid-----Rysslands fel

Det är västpropaganda, är du korkad eller?

Jag ser det som högst troligt att kravallerna är riggade av ryssarna. Det är exakt deras modus operandi, kolla även hur de saboterade i Paris under OS och alla riggade upplopp i Tyskland som spårats till Kreml.

Jag är inte vänster och inte heller nöjd med den misslyckade invandringspolitiken men inte faaaan går jag ut och förstör mitt eget land som protest. Jag är alldeles för mycket patriot för den sortens pöbelfasoner.
Citera
2024-08-07, 09:50
Medlem
Citat:
Jag ser det som högst troligt att kravallerna är riggade av ryssarna. Det är exakt deras modus operandi, kolla även hur de saboterade i Paris under OS och alla riggade upplopp i Tyskland som spårats till Kreml.

Jag är inte vänster och inte heller nöjd med den misslyckade invandringspolitiken men inte faaaan går jag ut och förstör mitt eget land som protest. Jag är alldeles för mycket patriot för den sortens pöbelfasoner.

Nu får du börja länka trovärdigt ang. att ryssland saboterade Paris under OS och upploppen i Tyskland.
Det har inte slagit dig att det är ren propaganda? Är du inte alls kritisk till informationen du blir matad med? Jag säger mig inte veta men jag tror inte på allt västmedia säger.
Min normalbegåvning säger mig att det kan finnas en rätt stor chans att väst nu tar tillfället i akt och beskyller ryssland för allt.
Citera
2024-08-07, 09:53
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:

Landet blir ännu mer förstört om massinvandringen får fortsätta.

Du låter inte som en patriot, faktiskt.
Citera
2024-08-07, 10:10
Medlem
Såg en intressant intervju med terrorforskaren Hans Brun i går (6 aug) på tv 4 Nyhetsmorgon. Han intervjuades ang. Kravallerna i England, och han bröt ännu ett tabu gällande vad som är politiskt korrekt att säga offentligt.

Han såg tre huvudsakliga orsaker till kravallerna.
1. Löst sammansatta grupperingar av högerextrema individer.

2. Lättheten att sprida sina budskap via sociala media

3. Här kommer det som bryter igenom det politiskt korrekta, och det är att vanliga medborgare är oerhört frustrerade över politikens oförmåga att hantera integrationen. Han menar att detta inte bara gäller England, utan även resten av Västeuropa.

Han hävdar rakt av, i TV, att ”vanligt” folk är så frustrerade att högafflarna och knölpåkarna plockas fram, och avfärdar resonemanget att det hela tiden är ett fåtal extremister, eller andra onda krafter som orsakar kravallerna.

Intressant också att brittiska UnionJack flaggan och irländska trikoloren demonstrerade tillsammans, på samma sida. Detta har aldrig inträffat förut.

Alltnog, en intressant intervju, är dålig på det tekniska, annars skulle jag länkat, men finns på tv4 play, Nyhetsmorgon 6:e aug.
Citera
2024-08-07, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
https://www.gp.se/ledare/gastkolumn/obalanserad-rapportering-okar-polariseringen.a9215d21-768e-4acb-8bac-49856b84f3c9

Intressant artikel om medias lögner och falska världsbild där protesterna Uk nämns.
Ja bra artikel.
Men tyvärr som frihetssinnad vill han ju inte gå in på vad som bör bli annorlunda på mikro- och makronivå via nya lagar, nya styrdokument, ny skolplan, nytt uppdrag för public service, nya krav på privatägd media typ skriv vad ni vill men riskera att inte få presstöd osv.
Citera
2024-08-07, 10:25
Medlem
Finns Ali al-Shakati eller finns han inte? Är det bara vänster-svt som säger att han inte begick morden?
Citera
2024-08-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Du dryper av vitt hat.

Kan du leka med tanken att människor som du skadar andra människor? Nix, det klarar du inte av i din hjärntvätt. För du tror ju att du är en goood människa.
Nåväl. Hela den här tråden är full av hat och Flashback också gör den delen.

Får inte din citerade snubbe vara en hatare också då?

För mig verkar han snarare konfrontativ än hatisk.
Citera
2024-08-07, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Finns Ali al-Shakati eller finns han inte? Är det bara vänster-svt som säger att han inte begick morden?

Det är en påhittad gärningsman skapad av ett konto med rysskopplingar. Syftet är givetvis att skapa kaos i UK och diverse svagbegåvade rasister agerar Putins nyttiga idioter här.
Citera
2024-08-07, 10:41
Medlem
Psykpatient33s avatar
Det kommer förmodligen uppstå flera terror-organisationer liknande IRA nu, som spränger flyktingcenter och placerar bilbomber i politkers bilar. Eller genomför riktade attacker.

Vanliga fredliga demonstrationer kommer buntas ihop med dessa i rent disinformationssyfte från UKs regering, och det kommer bli en 1984-liknande känsla i landet. Vi ser ju från live-streams att de är vanliga människor som går där, och DE VET JU att de är vanliga människor.

Muslimerna har sina moskeer där de förvarar sina vapen, allt från machetes till maskingevär. Här i Sverige har SÄPO gjort tillslag mot moskeer och burit ut stora lass med automatvapen. I UK har muslimerna burit ut baseballträn och machetes från moskeerna. I deras religion (eller snarare fascistiska ideologi) är mosken mer än bara någon jävla fredad religös byggnad, det är också en sambandscentral och ett lager där de förvarar vapen.

Sedan har vi AFA och woke-vänstern, just stop oil-dårarna och så vidare, men de verkar mest bara skrika sig hesa. De kommer få storstryk från båda lägren. Muslimerna ger sig nog inte på dem när de går i sina idiotiska demonstrationer, men de kommer bli jagade på gatan efteråt, enbart för att de är (mestadels iaf) vita.

Det är precis som i filmen V för vendetta, fast fascistsvinen är psykopater från woke-vänstern i stället för religösa nationalister som i filmen.
Citera
2024-08-07, 10:44
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe

Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Det är en påhittad gärningsman skapad av ett konto med rysskopplingar. Syftet är givetvis att skapa kaos i UK och diverse svagbegåvade rasister agerar Putins nyttiga idioter här.
Al-Shakati verkar ha varit påhittad, ja. Den riktige gärningsmannen skall vara en Rwandier född i UK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in