2024-08-06, 19:36
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Jag skulle bli otroligt tacksam om du vill berätta mer.
Vi är många som undrar vad som hänt och hoppas att Essie mår bra.
Det är väl egentligen bara det sistnämnda som är viktigt..Om hon mår bra!
Citera
2024-08-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Det är inte tillåtet för pappan eller någon att säga att kameror inte dungerar om man vet att de gör det. Man får så att säga absolut inte smygfilma personal eller sin egen dotter. Så antingen ska kamerorna vara helt avstängda eller övertäckta eller också ska han ha allas samtycke.

Att ljuga är en av pappans egenskaper... att ljuga för att få se lite lammkött är inget han drar sig för.
Citera
2024-08-06, 19:40
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Just, det påstås i tråden att han ville att assistentflickorna skulle bada med A.

Handlar det om badkar eller en pool?

Oavsett så fanns kanske kameror uppsatta även där, så att pappan kunde sitta i sitt kontrollrum och göra något jag inte ens vill veta.
Det var i poolen. En av assistenterna frågade om hon kunde sitta pånkanten eftersom hon hade mens, varav han svarat att hon fick köra upp 2 tamponger för A ville bada
Citera
2024-08-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Assistenterna ses antagligen som boskap i hans ögon.

En hund är en rullstol, en ung assistent i bikini ett litet lamm.

Fan vet hur hur det står till i huvet på den som lägger sig i hur många tamponger dotterns assistenter stoppar upp i det heligaste.

Det finns inte på kartan att kamerorna råkade vara ur bruk när hunden försvann.

Det får vara något slags rim och reson i denna tråd.

Det där med tampongerna är så jävla äckligt.
Om det nu stämmer.
Stor risk att en fastnar och måste grävas fram.
Vet han ens hur mycket man kan blöda? Tror inte han vill ha blod i poolen eller på altanen, eller golvet inne. (Om man nu inte vill dra ut den på gräsmattan) Det är inte lätt att få bort blod från klinkersfogar kan jag upplysa om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerOlga
Men föräldrarna ljög också för Hundhjälpen då de inte berättade sanningen om sin dotter, eller ljuger Hundhjälpen också?

"Hundens välfärd är för oss det viktigaste och har högsta prioritet. Vi har flera steg i vår process för att förvissa oss om att en hund ska få ett bra liv med sin förare. Att information undanhållits oss är givetvis upprörande.
En assistanshund får självklart aldrig utsättas för hot eller våld, varken psykisk eller fysisk sådan. I varje enskilt fall förvissar vi oss därför om att sådan risk inte föreligger. Detta gjordes även med Essies brukare. Föräldrarna försäkrade oss om att någon sådan risk eller ”problematik” inte förelåg och den personal vi träffade på Essies brukares boende sade inte något som talade emot detta. Man kan tycka att det är naivt och/eller otillräckligt att lita på föräldrar, förmyndare, godemän och personal. Men utifrån den information vi hade då valde vi att göra det. Hade vi vetat att det förelåg minsta risk hos Essies brukare att bli utåtagerande eller aggressiv mot en hund/assistanshund hade vi inte sålt en assistanshund till familjen."

Citatet är hämtat från deras facebook sida se:
https://www.facebook.com/HH.assistanshundar.

Med andra ord var inte ens hunden tränad för situationen den skulle hamna i.

Undrar om det finns något i ett kontrakt eller så som säger om köparen har ljugit eller undanfållit information som gör att hunden skulle få illa, att man då kan kräva tillbaka hunden och ångra köpet?

Eller typ anmäla och få tillbaka hunden?
Senast redigerad av no1besserwisser 2024-08-06 kl. 19:49.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det finns mycket. Alla svajiga svar om övervakningen är kopplat till Verisure. Deras logga sitter på familjen Ö carport.
Dom ”lapparna” får man inte tag i hursomhelst. Lapparna får man när avtal tecknas och säger man upp avtalet tar som bort kameran och lapparna.
Det är så mycket ljug hela tiden.

Jag har inget avtal men har kvar Verisure-lappar på varenda fönster och dörrar sedan förra ägaren.
Citera
2024-08-06, 19:42
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Är det djurrättsaktivister som har tagit hunden. Det verkar vara välplanerat.
Tror det vore riskabelt att ens hinta om vem/vilka som tagit henne i nuläget
Citera
2024-08-06, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Nej inte i bemärkelsen att det är tillåtet för ett assistansbolag att installera övervakning i någons hem, oavsett om de har arbetskraft i det. Eftersom det också är ett hem.

Skulle det vara tillåtet så skulle varenda pensionär som har hemtjänst då kunna bli påtvingade övervakning ifrån hemtjänstföretaget. Så nej. Du har helt fel.
Vänligen sprid inte sådana felaktigheter. Det skadar alla.

För övrigt… på vilket sätt har det med PÖ att göra?! Han har inte heller rätt att filma i bostaden när den används som boende för hans dotter. Inte ens som förvaltare. Men det har inte heller assistansbolaget.
Så sluta sprid helt felaktig information.

Du får läsa på ser det ut som. Länken jag lade in från MYI bekräftar det jag säger. Tillstånd krävs för arbetsgivaren som i detta fallet inte är PÖ o samtycke från samtliga personal inkl A. Samtycke kan dras tillbaka från en person på dagen.

Givetvis har det med PÖ att göra, han har ju smygfilmat assistenterna och ljugit för dem.
Citera
2024-08-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag har inte sett någon påstå att dem uppmanat personalen att låta A slå hunden sönder och samman.
Det enda jag har sett är kritik emot att när hunden gått undan ska personalen ha fått instruktioner att ta tillbaka hunden till A.
Och att folk undrar ifall A ha kan ha fått ett sånt allvarligt utbrott att hon på något sätt dödat hunden.

Jag tror inte A dödat hunden. Men samtidigt stämmer inget av det andra inte heller, hunden kan inte ha sprungit bort, hunden kan inte ha blivit stulen av en assistent, men jag tror inte heller A eller pappan slagit ihjäl hunden, jag hoppas ingen är så sjuk att dem själva kan dödar ett djur på sånt sätt som folk misstänker.

Med tanke på att en del här skriver att de har viss insyn och menar på att de kan bekräfta att hunden lever. Så tänker jag att den just nu mest troliga hypotesen är att några personer med insyn i familjen har av än så länge okänd anledning har tagit hunden med uppsåt att rädda den.
Citera
2024-08-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenOldie
Du har dålig koll på vad P har sagt och inte sagt. Patrik skrev den 26/7: ”Informationen till personalen om att Essie är en så pass stabil hund att hon aldrig skulle säga ifrån trots att hon blir slagen nästan till död, är korrekt men tagen ur sin kontext då det just på grund av detta är extremt viktigt att personalen snabbt tar undan Essie innan något händer Essie.”
Fan, jag mår dåligt och får hjärtklappning när jag citerar vad han skrivit.

Inte kan bli utan BLIR... säger att regelbundet våld mot Essie har skett o PÖ vetat om det.
Citera
2024-08-06, 19:47
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Det där med tampongerna är så jävla äckligt.
Om det nu stämmer.
Stor risk att en fastnar och måste grävas fram.
Vet han ens hur mycket man kan blöda? Tror inte han vill ha blod i poolen eller på altanen, eller golvet inne. (Om man nu inte vill dra ut den på gräsmattan) Det är inte lätt att få bort blod från klinkersfogar kan jag upplysa om.

Det tror jag att han vill.

Pervers typ som smygfilmar unga tjejer och berättar hur många tamponger de ska stoppa upp i kalkonen.

Eftersom att han har visat film från kvällen då hunden påstås ha försvunnit har han själv bevisat att han filmar på fastigheten som är en arbetsplats.

Polisens tekniker borde göra en räd och dränka hus och trädgård i luminol så vi kan få ett avslut på pappans saga.
Citera
2024-08-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag har inte sett någon påstå att dem uppmanat personalen att låta A slå hunden sönder och samman.
Det enda jag har sett är kritik emot att när hunden gått undan ska personalen ha fått instruktioner att ta tillbaka hunden till A.
Och att folk undrar ifall A ha kan ha fått ett sånt allvarligt utbrott att hon på något sätt dödat hunden.

Jag tror inte A dödat hunden. Men samtidigt stämmer inget av det andra inte heller, hunden kan inte ha sprungit bort, hunden kan inte ha blivit stulen av en assistent, men jag tror inte heller A eller pappan slagit ihjäl hunden, jag hoppas ingen är så sjuk att dem själva kan dödar ett djur på sånt sätt som folk misstänker.

Glöm inte farfarn är militär. Har han jägarexamen så är det inga problem för honom att skjuta ett skadat djur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in