Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Dessa ”argument” är återkommande när det handlar om att legitimera våld och förstörelse. Både vänster- och högerextremister hävdar sin rätt att utöva våld utifrån detta tankegods.
Jag kan absolut ha sympati med folk som känner extrem frustration över sin livssituation så till den milda grad att de tar till nävarna. Dock så måste man också kunna fördöma denna typ av våldshandlingar i ett sunt samhälle. Det får aldrig bli normalt att gå ut och slå sönder affärer och spöa upp folk.
Jag har inte legitimerat det, jag säger att det är så här det blir när drömmen om multikulturen faller samman. Jag har påpekat hela tiden, att det är hit det kommer att leda. Gör man så här, blir det så här. Det kommer aldrig att gå att hålla ihop över tid, utan att länderna i väst blir diktaturer eller faller sönder i våld. Däremot menar jag att det är bättre att ta den striden nu än senare. För den kommer att uppstå. Mycket värre än det här.
Jag ser det helt enkelt som ett naturligt resultat av dagens vänsterideologi. Nu säger du att du kan förstå att man tar till nävarna, men menar att man ska bete sig som den välutbildade(nåja) vänsterelit du själv tillhör. Men man har gjort det förut men ingen har lyssnat ändå. Framförallt vänstern med sina rasistnarrativ har tystat dem. Vänstern och liberaler har bara avfärdat dem som högerextremister som nu. Ingen lyssnar på dem nu heller. Eller hur? Varken du eller någon annan inom eliten. Tvärtom sprider ni hat och föraktar dem för deras livssituation.
Vänstern har blivit den nidbild av kapitalisterna som de själva framfört. Empatilösa för andra människor livsvillkor. De fattiga, oavsett kulör, ska bara tillgodose deras behov av billig mat, varor, kläder och tjänster. Ni står inte på arbetarnas sida och förstår dem inte. Vänstern idag står på de rikas sida mot de fattiga. Man är förtryckarna och kapitalisternas trogna tjänare mot folket. Menar du att jag har fel? Hur då?