2024-08-06, 12:57
Medlem
Extremeflys avatar
Någon som har källa på att det planeras liknande demonstrationer i Sverige den 24 augusti?
Borde ske i hela Europa innan vi får en ny våg när de bryter lös i Mellanöstern.
Citera
2024-08-06, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Så kan det bli när invandrare dödar barn.

Morden var bara gnistan. Har egentligen ingenting att göra med upploppen.
Citera
2024-08-06, 13:01
Medlem
anon112s avatar
Hur många polisstationer eldade upp? En, eller? Hur många polisbilar?
Citera
2024-08-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Om man inte får en tydlig bild av ansiktet är det svårt att se vem som är vem i de videos som kommer från England, eftersom både högerextremisterna och muslimerna har adidasriddare-outfit.

Även helt vanliga britter har dessa plagg. Det kallas mode.
Citera
2024-08-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jo de bor i utanförskapsområden, byggda på 60-talet och aldrig renoverade. Kriminalitet och arbetslöshet.

Tänk så här: du är ungt barn i skolan. Var är det lättast att studera? 300 kvm villan i Lidingö, eller 2:an med 3 syskon.

Har du sett hur det ser ut i sådana områden i England? Du är ju inte konsekvent, du svamlar som fan.
Citera
2024-08-06, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Någon som har källa på att det planeras liknande demonstrationer i Sverige den 24 augusti?
Borde ske i hela Europa innan vi får en ny våg när de bryter lös i Mellanöstern.

Att flera skriver om det här är nog planeringen i sig.
Citera
2024-08-06, 13:09
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Så kan det bli när invandrare dödar barn.

Den här mördaren har med stor sannolikhet en psykisk sjukdom eller störning. Det händer att barn dödar barn, vi såg i början av 90-talet två brittiska barn mörda en liten pojke.

Även om mordet blev gnistan så gissar jag på att det är andra faktorer bakom, De här asiatiska groominggängen tror jag många är väldigt trötta på och mer än gärna skulle bli av med.
Citera
2024-08-06, 13:09
Medlem
Dutertes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Dessa ”argument” är återkommande när det handlar om att legitimera våld och förstörelse. Både vänster- och högerextremister hävdar sin rätt att utöva våld utifrån detta tankegods.

Jag kan absolut ha sympati med folk som känner extrem frustration över sin livssituation så till den milda grad att de tar till nävarna. Dock så måste man också kunna fördöma denna typ av våldshandlingar i ett sunt samhälle. Det får aldrig bli normalt att gå ut och slå sönder affärer och spöa upp folk.

Precis, alla som ägnar sig åt vandalism/våld bör betala ett högt pris oavsett höger/vänster
Citera
2024-08-06, 13:12
Medlem
Sam.Boyds avatar
Ska man följa utvecklingen i UK så är det Sky Australis som gäller. Samt det material som flyter ut på sociala medier (svälj dock inte allt).

Sky har även den goda smaken att inte kalla vanligt folk för högerextrema eller rasister.
Utan invandringskritiska.
Något svenska medier borde ta lärdom av.

Men i svenska medier är protesterande arbetare i Bangladesh mer intressant.
O därmed undergräver de åter sin egen trovärdighet.

Min bedömning är att läget är allvarligt o kan urarta totalt.
Premiärministern Keir Starmer bör ha i minnet att den franske kungen, Ryska Tsaren, Irans Shan o Presidenten i Rumänien tyckte allt var under kontroll tills det var försent.
Citera
2024-08-06, 13:17
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Dessa ”argument” är återkommande när det handlar om att legitimera våld och förstörelse. Både vänster- och högerextremister hävdar sin rätt att utöva våld utifrån detta tankegods.

Jag kan absolut ha sympati med folk som känner extrem frustration över sin livssituation så till den milda grad att de tar till nävarna. Dock så måste man också kunna fördöma denna typ av våldshandlingar i ett sunt samhälle. Det får aldrig bli normalt att gå ut och slå sönder affärer och spöa upp folk.
Jag har inte legitimerat det, jag säger att det är så här det blir när drömmen om multikulturen faller samman. Jag har påpekat hela tiden, att det är hit det kommer att leda. Gör man så här, blir det så här. Det kommer aldrig att gå att hålla ihop över tid, utan att länderna i väst blir diktaturer eller faller sönder i våld. Däremot menar jag att det är bättre att ta den striden nu än senare. För den kommer att uppstå. Mycket värre än det här.

Jag ser det helt enkelt som ett naturligt resultat av dagens vänsterideologi. Nu säger du att du kan förstå att man tar till nävarna, men menar att man ska bete sig som den välutbildade(nåja) vänsterelit du själv tillhör. Men man har gjort det förut men ingen har lyssnat ändå. Framförallt vänstern med sina rasistnarrativ har tystat dem. Vänstern och liberaler har bara avfärdat dem som högerextremister som nu. Ingen lyssnar på dem nu heller. Eller hur? Varken du eller någon annan inom eliten. Tvärtom sprider ni hat och föraktar dem för deras livssituation.

Vänstern har blivit den nidbild av kapitalisterna som de själva framfört. Empatilösa för andra människor livsvillkor. De fattiga, oavsett kulör, ska bara tillgodose deras behov av billig mat, varor, kläder och tjänster. Ni står inte på arbetarnas sida och förstår dem inte. Vänstern idag står på de rikas sida mot de fattiga. Man är förtryckarna och kapitalisternas trogna tjänare mot folket. Menar du att jag har fel? Hur då?
Senast redigerad av EnCarte 2024-08-06 kl. 13:24.
Citera
2024-08-06, 13:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Har du sett hur det ser ut i sådana områden i England? Du är ju inte konsekvent, du svamlar som fan.

Det måste ju vara bättre än i Sverige? Eftersom Sverige är världens värsta land enligt högerextremisterna.

(I verkligheten: 1:a i livskvalitet)
Citera
2024-08-06, 13:24
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ska man följa utvecklingen i UK så är det Sky Australis som gäller. Samt det material som flyter ut på sociala medier (svälj dock inte allt).

Sky har även den goda smaken att inte kalla vanligt folk för högerextrema eller rasister.
Utan invandringskritiska.
Något svenska medier borde ta lärdom av.

Men i svenska medier är protesterande arbetare i Bangladesh mer intressant.
O därmed undergräver de åter sin egen trovärdighet.

Min bedömning är att läget är allvarligt o kan urarta totalt.
Premiärministern Keir Starmer bör ha i minnet att den franske kungen, Ryska Tsaren, Irans Shan o Presidenten i Rumänien tyckte allt var under kontroll tills det var försent.

Det är nog inte riktigt så illa ännu, men Starmer bör ha i åtanke att han är folkvald premiärminister för alla i UK, även de som inte röstar på honom eller håller med honom. Även om han vill ta hårda tag mot upplopp (Till skillnad från sommaren 2020 när han ville knäböja för de som gjorde upplopp), så alienerar han stora delar av sin egen befolkning med messaging att, you are my enemies and you will feel the full force of the Police, med live censurering av uppgifter på BBC, och med skapandet av en ideologisk polisstyrka som han kan skicka över hela landet. Det är typisk sådana grejor som fiction brukar köra med när de ska dramatisera en kupp eller ett maktövertagande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in