2024-08-06, 11:26
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Till alla: försök inte förvridna denna tråd till att vara någon sorts "raskrig" (?), efter skicklig påverkan från våra fiender i Ryssland.

Vad det handlar om är en extremt marginell grupp av ölstinna huliganer, som bara tar varje chans att kaoza och förstöra. Detta, och inget annat handlar det om.

Så du tror inte att det finns något som helst genuint missnöje bland stora delat av befolkningen kring migration och demografiska förändringar, bara huliganer och rysk propaganda?

Edit: Dessa ser t.ex. inte ut som ölstinna huliganer: https://www.svd.se/a/eM7Lea/efter-upploppen-i-storbritannien-det-uppges-ligga-bakom
Citera
2024-08-06, 11:28
Medlem
Citat:
Till alla: försök inte förvridna denna tråd till att vara någon sorts "raskrig" (?), efter skicklig påverkan från våra fiender i Ryssland.

Vad det handlar om är en extremt marginell grupp av ölstinna huliganer, som bara tar varje chans att kaoza och förstöra. Detta, och inget annat handlar det om.
Konstigt,jag har sett folk i olika färger i dessa "högerextrema" demonstrationer.
Men en sak är säker är att polisen behandlar dessa olika grupper på 2 olika sätt,silkesvantar med muslimer och vänsterdrägg, och batong med dom engelska arbetarklass "vita" demonstrationerna.
Tror fan dom är förbannade och kallar polisen förrädare.
Citera
2024-08-06, 11:32
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Så du tror inte att det finns något som helst genuint missnöje bland stora delat av befolkningen kring migration och demografiska förändringar, bara huliganer och rysk propaganda?

Inte bland stora delar av befolkningen. Nu rör jag mig dock mest bland medeklass/övre medelklass.

Jag kan tänka mig att bland de i den sociala skalans nedre del kan finnas en del som vill skylla egna tillkortakommanden på "andra".

Alla liknande rörelser har ju hämtat sina anhängare från den delen av befolkningen, historiskt och i nutid. Dessa grupper är också särskilt sårbara för propaganda och påverkansoperationer, då de i lägre grad tänker kritiskt och självständigt.
Citera
2024-08-06, 11:32
Avslutad
Citat:

Vilka parametrar krävs för att det ska anses vara "raskrig" mellan två grupper?

Uppenbarligen så handlar det nu om två grupper som utövar våld emot varandra pga religion och hudfärg. Så det är bara antalet deltagare som kvarstår, vart är gränsen där?
Citera
2024-08-06, 11:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Konstigt,jag har sett folk i olika färger i dessa "högerextrema" demonstrationer.
Men en sak är säker är att polisen behandlar dessa olika grupper på 2 olika sätt,silkesvantar med muslimer och vänsterdrägg, och batong med dom engelska arbetarklass "vita" demonstrationerna.
Tror fan dom är förbannade och kallar polisen förrädare.

Skickligt spelat av Ryssland att få dig att tro så här!
Citera
2024-08-06, 11:34
Medlem
Citat:

Edit: Dessa ser t.ex. inte ut som ölstinna huliganer: https://www.svd.se/a/eM7Lea/efter-upploppen-i-storbritannien-det-uppges-ligga-bakom

Ingen ide att diskutera med en marinerad SVT svensk.
För dessa är Ryssen överallt, detta medans hans egna folk manipulerar honom duktigt.

Det är som vid alla missnöjen, en blandad kompott.
MSM visar tonåringarna och huliganerna som plundrar och härjar, de visar inte de tiotusentals av vanliga människor som denonstrerar och i princip blir nu jagade av både polisen och pöblar av beväpnade muslimer som fritt får härja utan polisingripande.
Citera
2024-08-06, 11:35
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Inte bland stora delar av befolkningen. Nu rör jag mig dock mest bland medeklass/övre medelklass.

Jag kan tänka mig att bland de i den sociala skalans nedre del kan finnas en del som vill skylla egna tillkortakommanden på "andra".

Alla liknande rörelser har ju hämtat sina anhängare från den delen av befolkningen, historiskt och i nutid. Dessa grupper är också särskilt sårbara för propaganda och påverkansoperationer, då de i lägre grad tänker kritiskt och självständigt.
Sluta röra dig bland folk du inte tillhör.
Citera
2024-08-06, 11:36
Medlem
Citat:

Du måste lugna dig om du tror att Ryssland lyckas med allt det som du anspelar kring.
Vart lever du egentligen? Vi har ju samma problem i Sverige i våran vardag som engelsmännen, bara det att vi är rejält mycket med hunsade som folk.
Vi har ju för sjutton Hamas i vår Riksdag, skulle detta vara Ryssland likaså?
Citera
2024-08-06, 11:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Självklart finns det ett missnöje. Men precis som när BLM-demonstrationer spårar ur i USA handlar det om samhällets bottenskrap. Alkoholiserade, arbetslösa som är allmänt frustrerade över sin livssituation. De som har det hyfsat bra går inte ut och slänger sten på snuten och tänder eld på bilar.
Citera
2024-08-06, 11:38
Medlem
Citat:
Jasså det är ryska spioner som går omkring och filmar när all händer i england menar du
Jävla troll.
Citera
2024-08-06, 11:39
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:

Vilken kul elitism du ger uttryck för som du inte ens ser själv! I de kretsar du rör dig i ser du minsann inte detta missnöje och därför finns det nog inte. Men om det finns så är det inget att bry sig om, för det är ju fel människor som tycker så, och dessa behöver man ju inte ta hänsyn till alls.
Till dess att de kravallar utanför dit hus vill säga.

Edit: kan tillägga att jag inte har så mycket emot en viss elitism, men du verkar inte ens vara medveten om din egen. Alla människor är lika värda, så länge de röstar som du gör.
Senast redigerad av skogsmaran 2024-08-06 kl. 11:41.
Citera
2024-08-06, 11:45
Medlem
RealTides avatar
Citat:

Du önsketänker, det finns ett enormt missnöje med invandringspolitiken i GB, önsketänkande som dom ex ägnar sig åt på DN leder ingen vart.
Jag stödjer inte kravallerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in