2024-08-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enecopia73
Jag vet inte vart spåren sågs,tomtgränsen är säkert 15meter om inte mer från vägen.
Klart man kan,beror på hur stark man är!

Försöker här bifoga bild:
https://ibb.co/r2ZH4Vj
Jag läste en tråd att pappan skrev Essie "vägde" 21 kilo vilka många tolkade som Freudiansk felsägning. Dv.s Essie inte lever längre. dom tycks även ha en nyare golf 2019 kanske är 2a dottern som nyttjar den?
Citera
2024-08-05, 16:28
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Och anledningen till skyddstoppet var att A hotat personal med kniv, bitit personal personal slutade för att de var rädda. Därav skyddstoppet

Det kan ju också vara anledningen till att hon inte är kvar hos antroposoferna. Att hon är väldigt tungvårdad och de inte vill ha henne. Att hon fick gå ut gymnasiet där, för det var deras åtagande, men sen fick det vara nog.

Den här kvinnan bollas runt som Svarte Petter. Tycker synd om henne.

Det här är något för granskande journalister att ta tag i.
Citera
2024-08-05, 16:36
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jag vet inte vart spåren sågs,tomtgränsen är säkert 15meter om inte mer från vägen.
Klart man kan,beror på hur stark man är!

Försöker här bifoga bild:
https://ibb.co/r2ZH4Vj

Ja, som jag har förklarat utförligt tidigare så finns det en smal passage i häcken i det hörnet av tomten, vilket också synts på SVTs inslag.

Det är bara ett gäng näthatare i tråden som vägrar acceptera verkligheten för vad den är.

Bra att du var där och fotade och la upp bild här!
Citera
2024-08-05, 16:37
Medlem
Citat:
Framsidans kameror 2 st
Ena är ovanför svarta Volvon, som är PÖ:s
Vita Polestar tillhör Bosch företag.
Andra kameran är till höger om vita bilen

https://ibb.co/S6ZsS9M
Båda är olagliga eftersom gatan kommer att finnas med!
Citera
2024-08-05, 16:42
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy

Det är så mycket trams och skitsnack i tråden så det är helt makalöst. Du har inte den blekaste aning om vilket upptagningsområde kamerorna har.
De kanske till och med har tillstånd för kameraövervakning av ett större område. Kan ju finnas goda anledningar till det, särskilt med allt det hat som familjen utsätts för nu.
Citera
2024-08-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är så mycket trams och skitsnack i tråden så det är helt makalöst. Du har inte den blekaste aning om vilket upptagningsområde kamerorna har.
De kanske till och med har tillstånd för kameraövervakning av ett större område. Kan ju finnas goda anledningar till det, särskilt med allt det hat som familjen utsätts för nu.

Dom lär ju varit där innan hunden "försvann"
Citera
2024-08-05, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du får enligt kameralagen endast filma din egna tomt och den högra kameran filmar rätt ut mot gatan.

Jag har många kameror själv och dessa är extremt vidvinkliga och fångar både uppåt och nedåt samt åt höger eller vänster betydligt mer än du tror.

REGLER FÖR KAMERAÖVERVAKNING UTOMHUS
Du får bara övervaka din egendom.

Reglerna för kameraövervakning utomhus är kortfattat ganska enkla för privatpersoner – du får bara övervaka ditt hem, din tomt, din mark etc. Reglerna säger klart och tydligt att du inte får övervaka dina grannar och platser där allmänheten har tillträde (exempelvis trottoaren eller grönytan utanför din tomt). Bor du i flerbostadshus får du inte bevaka området utanför ytterdörren.

STRAFF FÖR OLAGLIG KAMERAÖVERVAKNING
Olaglig kameraövervakning är straffbart och kan leda till sanktionsavgifter.

Kameraövervakning måste bedrivs på ett korrekt sätt. Olaglig kameraövervakning är straffbart med straff som exempelvis sanktionsavgifter på relativt höga belopp. Olaglig kameraövervakning innebär bland annat att man filmar grannar eller platser där allmänheten har tillträde.

https://www.verisure.se/overvakningskamera/regler-och-tillstand
Citera
2024-08-05, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tror aldrig de siffrorna nämnts i tråden och jag har läst vartenda inlägg. Gymnasiet brukar vara tre år men då vet du alltså att det var hela 4 år.

Kanske har du detalj kunskap om annat också, som vi inte fått reda på här?
Gymnasiesär är fyra år.
Citera
2024-08-05, 16:48
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Ja men se på fan.
Där på bilden ser man att det är Verisure som är larmbolag. Då borde dom ha film från kvällen.
Jag har tjatat om det här i två dagar nu.
Perfekt. Tack fotografen. Jag har tagit en skärmdump.
Då borde gåtan kunna lösa sig snabbt eller hur.
Bara för att det laggar I P,s film så är det inte säkert att det gör det hos Verisure
Citera
2024-08-05, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Det beklagliga är att polisen inte skulle bry sig om cykelkorgen, det måste ju till värre händelser för att de ska reagera polisiärt.
Det bästa är att göra en lista med alla s.k. "mindre" förseelser som Essie har utsatts för, tillsammans blir bilden av misshandel starkare.
Det finns de som har totalt olika inställningar till djurhållning.
De som tycker att hundar saknar känslor och smärttrösklar m.m. och de som tycker att en hund liksom alla husdjur / djur ska behandlas med respekt, många kallar det för familjemedlem.
De förstnämnda dit A:s närmaste verkar höra, tänjer uppenbarligen på gränser för vad som är normalt och uthärdligt för Essie!
A:s handikapp tycks berättiga dem att begå vad som helst.
Är det kärlek till dottern, att lära henne att avreagera sig på en hund?
Det har ingenting med assistanshund att göra!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Jag läste en tråd att pappan skrev Essie "vägde" 21 kilo vilka många tolkade som Freudiansk felsägning. Dv.s Essie inte lever längre. dom tycks även ha en nyare golf 2019 kanske är 2a dottern som nyttjar den?

Sa P "vägde" (i förgången tid)om Essies vikt, för att han "måst" ljuga för dottern och påstå att Essie är på sjukhus, eftersom A enligt honom inte skulle klara av att veta att hon är "mystiskt försvunnen"?
Av bara farten ...?
Varför är det lättare för A att höra att Essie är på sjukhus, än bara försvunnen?
Om A inte skadat Essie, borde "sjukhus" vara ännu mer upprörande,

När P sen, som han sa även i TV, berättar mer för A, säger att Essie ör död - då borde A fråga varför (utgår från att hon kan följa logiken och förstår att fråga så).
Om hon skadat Essie, borde hon uppleva ånger. Det sades ju att hon ångrade sig efter utbrott ...
Varför valde P "vägde" och "sjukhus"?

Jag tror att A gjort Essie illa.
Om därför utomstående tagit hand om henne, eller om ägaren och närstående avslutat hennes liv, är just del av frågan.
Senast redigerad av Marielo 2024-08-05 kl. 17:04. Anledning: Slarvstavfel
Citera
2024-08-05, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Sa han "vägde" (i förgången tid)om Essies vikt, för att han "måst" ljuga för dottern och pådtå att Rssie är på sjukhus
Som jag minns det hade han skrivit det i jag tror det var Essie skall hem som sen döptes om. Flera reagerade på formuleringen. gissar starkt att den är borta nu det inlägget. Tog tyvärr ingen skärmdump.
Citera
2024-08-05, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tror aldrig de siffrorna nämnts i tråden och jag har läst vartenda inlägg. Gymnasiet brukar vara tre år men då vet du alltså att det var hela 4 år.

Kanske har du detalj kunskap om annat också, som vi inte fått reda på här?

Särskolegymnasium brukar vara 4 år .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in