2024-08-05, 14:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
På hans vloggar är det ju det han gör. Gymmar och gå på restaurang. Och sitter i lägenheten och skriker. Samma saker han gör i Sverige. Men kanske det som kallas för att ”njuta av livet”
Ja, och?
Det kanske är vad han vill ha ut av tillvaron och då skapar han ju bra minnen åt sig själv.
Det är sannolikt också så att du inte får se allt de gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag anser att det är slöseri med tid att titta mycket på hans videor, så jag har inte titta mycket på vad han säger och gör, men jag minns att hela hans "poäng" var att Greta gjorde fel för att hon bröt mot lagen.

Svenska 'hyckleri' betyder precis samma sak som engelska 'hypocrisy'. Vi ska se vad Wiktionary säger: hypocrisy

"3 . The practice of engaging in the same behaviour or activity for which one criticises another; moral self-contradiction whereby the behavior of one or more people belies their own claimed or implied possession of certain beliefs, standards or virtues."
Om man inte få ha åsikter om andras beteende utan att vara hycklare - då är vi allesammans hycklare, du också.

Jag vill hävda att hyckleri hade det varit om han också brukade sitta på gatan och stoppa trafiken och sedan klagade på henne för att hon gör det.
Ungefär som med Rask och förtal alltså .. han slår på stora gråttarmen och hulkar att han är förtalas så fort någon nämner honom i kritiska ordalag -- samtidigt som han och Anjo är Youtubes största förtalsgrisar.
DET är hyckleri.
Citera
2024-08-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Hon ser ut som kvinnor ofta gör i den åldern och förhoppningsvis i många år till.

Jag har problem med att (inte bara du) vill insinuera på att hon fortfarande är/ser ut som en tonåring (13-19 år) och genom det få Chrippa att se mer skadad ut han är.
Det är möjligtvis inte din mening, men det låter så.

Jag har aldrig sagt att hon ser ut som 13, 15 eller att det skulle vara något fel om någon i de åldrarna Chrippa och Linnea är i vill vara ett par. Och jag säger inte att jag tycker hon ser ut som en tonåring för att kasta skit på Chrippa. Jag tycker hon har de ansiktsdrag som man förknippar med yngre flickor. Stora ögon, runda kinder, liten näsa, fylliga läppar, perfekt hy och så hårlinjen gör sitt till också även på kvinnor. Man kan ta miste på flickor/unga kvinnor i den åldern för att de har olika ansiktsdrag. Hon är jättesöt.

Sen i övrigt så verkar de rätt förvirrade. Men de kanske är kvalitativt för dem.
Senast redigerad av Sturuf 2024-08-05 kl. 14:59.
Citera
2024-08-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slussenyao
tycker nog det är värre och va tillsammans med förövaren och allt han gjort mot sitt eget barn är hel sjukt. Allt mot barn är helt absurt, står å trycker bola i röven framför dottern, på tänd med dottern osv.

Men i denna tråd verkar det normalt att göra så inför ett barn, helt sjukt.
Denna lilla flicka har fått och är fortfarande med om saker som inget barn borde uppleva.
Citera
2024-08-05, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om man inte få ha åsikter om andras beteende utan att vara hycklare - då är vi allesammans hycklare, du också.

Jag vill hävda att hyckleri hade det varit om han också brukade sitta på gatan och stoppa trafiken och sedan klagade på henne för att hon gör det.
Ungefär som med Rask och förtal alltså .. han slår på stora gråttarmen och hulkar att han är förtalas så fort någon nämner honom i kritiska ordalag -- samtidigt som han och Anjo är Youtubes största förtalsgrisar.
DET är hyckleri.

Jag är ingen ängel och har gjort mycket dumt men jag försöker åtminstone att inte säga emot mig själv totalt. Man ska nog inte tala om att det är "fel" att bryta mot lagen när man får sitt levebröd genom att göra just det. Greta tror dessutom att hon gör detta för att rädda klimatet, medan Kräftan demonstrativt bara gör saker för sitt eget välbefinnande.
Citera
2024-08-05, 14:57
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
Ja, och?
Det kanske är vad han vill ha ut av tillvaron och då skapar han ju bra minnen åt sig själv.
Det är sannolikt också så att du inte får se allt de gör..

Tror du på det själv??? Fina minnen, gym, klädaffärer, sunkiga restauranger.
Citera
2024-08-05, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag är ingen ängel och har gjort mycket dumt men jag försöker åtminstone att inte säga emot mig själv totalt. Man ska nog inte tala om att det är "fel" att bryta mot lagen när man får sitt levebröd genom att göra just det. Greta tror dessutom att hon gör detta för att rädda klimatet, medan Kräftan demonstrativt bara gör saker för sitt eget välbefinnande.

Det var nog därför Chrippa gjorde förlåtTheresevideon. För att han hade så ini helvetet klagat på att hon hade skulder. Så i den nya så sa han att ha skulder och vara skyldig pengar har inte med nåt att göra. Han sa det minst två gånger. Så någon hade nog pekat ut det för honom - och han förstod!
Citera
2024-08-05, 15:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tror du på det själv??? Fina minnen, gym, klädaffärer, sunkiga restauranger.
Ja, det tror jag. För pengar att lägga på det han vill göra har han ju uppenbarligen.
Varför skulle han välja de sakerna om han ville annat?
Citera
2024-08-05, 15:12
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
Ja, det tror jag. För pengar att lägga på det han vill göra har han ju uppenbarligen.

För att han inte har råd att leva det livet han vill. Han är en tattare, nolla. Han lever ett liv på flykt. Maskerat som om han ”lever livet och njuter”. Dom som har behov av att visa upp ett lyckligt liv och mycket pengar är tyvärr de som inte har något av det.

Är du ordförande i chrippas fanclub?
Citera
2024-08-05, 15:17
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Vi får helt enkelt se vad polis & åklagare säger, tycker det inte är mer än rätt att Therese får göra en anmälan.

Ja, men den anmälan skulle ha gjorts när nån laddade upp videon.

Det är falskt att hävda att Chrippa spred den eftersom uppladdaren är den som spred den.

Rask har uppenbarligen iq som en mås, och tänkte istället att han väntar och håller koll på visningsantalet, för att sen skylla på den första som uppmärksammar videon som han själv har varit bäst med att uppmärksamma/sprida... medans uppladdaren får gå fri.

Det är nästan som att Rask skyddar uppladdaren genom att lägga fokus på Chrippa som tydligen bär skulden för uppladdningen som var olaglig ju.. men om Rask laddade upp den själv så hade han anmält Chrippa och flyttat fokus från utredning om vilket ip nummer som laddade upp brottet.. vilket polis hade luskat i.
Citera
2024-08-05, 15:19
Medlem
Citat:

Jag ställer mig mycket skeptisk till att han har mycket pengar att lägga vad han vill göra. Han är en sån som slösar allt. Det kommer in på kontot i Dubai, där han har en del, annat har han på någon annan bank i Europa. Han har ju pratat om att han vill bo i Monaco men det har han inte råd med. Han leker jetsetare men jag känner sekundärskam av det. Pinsamt!
Citera
2024-08-05, 15:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
För att han inte har råd att leva det livet han vill. Han är en tattare, nolla. Han lever ett liv på flykt. Maskerat som om han ”lever livet och njuter”. Dom som har behov av att visa upp ett lyckligt liv och mycket pengar är tyvärr de som inte har något av det.

Är du ordförande i chrippas fanclub?
Ok, jag får väl utgå från att du känner honom väl och att han delat sina drömmar och längtan med dig.
Du verkar ju mer insatt än han själv så ..

Finns inget att diskutera mao.
Citera
2024-08-05, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ja, men den anmälan skulle ha gjorts när nån laddade upp videon.

Det är falskt att hävda att Chrippa spred den eftersom uppladdaren är den som spred den.

Rask har uppenbarligen iq som en mås, och tänkte istället att han väntar och håller koll på visningsantalet, för att sen skylla på den första som uppmärksammar videon som han själv har varit bäst med att uppmärksamma/sprida... medans uppladdaren får gå fri.

Det är nästan som att Rask skyddar uppladdaren genom att lägga fokus på Chrippa som tydligen bär skulden för uppladdningen som var olaglig ju.. men om Rask laddade upp den själv så hade han anmält Chrippa och flyttat fokus från utredning om vilket ip nummer som laddade upp brottet.. vilket polis hade luskat i.

Nja jag tror inte det är lagligt att hänga ut folk när de är i en situation som är ganska privat bara för att man hittade det i ett kuvert på Olof Palmes Gata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in