Citat:
Ursprungligen postat av
emmizen32
Vad jag har läst på face, kan ha varit i samband med en artikel när A fick flytta från boendet så har pappa skrivit att hon inte ville ha manliga assistenter. Inte till intimhygien ( fullt förstårligt) och inte som nattpersonal.
Och det är sånt här som gör mig så fundersam på hur mycket hon kan kommunicera?
Hon ska tydligen ha tackat nej till ett boende för att det låg för långt bort från familj och vänner.
Och samtidigt så blir hon frustrerad och utåtagerande när personalen inte förstår henne?
Hela den här historien är full med motsägelser.
Förstår absolut att hon inte ville ha manliga assistenter som skötte intimhygien. Jag har fattat det som att det alltid var två assistenter så det hade kunnat gå att lösa. Tänkte mest på att det var någon som skrev att A hade känt konkurrens med några assistenter. Just för att dom var unga tjejer, sen att Essie sökte sig till dom på nätterna och inte ville sova med A.
Håller med dig om att det är rörigt gällande funktionsnedsättningen.
Ena stunden är A helt beroende utav andra och klarar inget, och sen helt plötsligt så kan hon göra sig till tals väldigt tydligt.
Så bra att allt det här kommer upp till ytan så familjen Ö får en behövlig granskning på allt.
Gäller bara att det inte är någon som köper hans manipulativa lögner.