2024-08-05, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
9 år mellan jocke och jonna
jocke träffade jonna när hon var 17 år
jocke flyttade till jonna när hon var 19 år

11 år mellan chrippa och linnea
chrippa träffade Linnea när hon var 22 år
dem flyttade ihop när Linnea var 22 år

Lite information bara för alla som kallar Linnea barn, och tycker det är konstigt att Chrippa dejtar någon så mycket yngre.

Tackar, satt just och undrade över det där. Det kan vara det att Chrippa ser ut som en gubbe i femtioårsåldern och Linnea ser fortfarande ut som en tonåring, med lite runda kinder och så, inte alls tjock men lite rultig som flickor är tills de inte är tonåringar längre.

Men sen så framstår Chrippa och Linnea som lite mer pantade än Jocke och Jonna även om de inte är nobelpristagarklass på dem heller. Eller det är svårt att veta med Linnea då hon är förhållandevis ung än och inte får så stor chans att uttala sig om något. Det märks att hon blir lite nervös när Chrippa är tyst några sekunder, det känns som om hon måste prata fort för att hon ska få något sagt så hon stakar sig lite och tappar ord.
Citera
2024-08-05, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Även om han liv blir skittrist om tio år "när verkligheten hunnit ifatt", så har han ju levt i den verklighet han har idag och har de resorna och det livet att se tillbaka på. Han har upplevt massor och fått göra massor som de flesta andra inte kommer att få göra.

Visst kan man leva ganska gott på sina minnen, men han verkar ju inte odla något större intresse för platserna han reser till, för personer som bott där, eller för företeelser eller något. Men hans följare kanske inte är så intresserade av det så man vet ju aldrig. De kanske ofta går på muséer, utställningar, föreläsningar eller testar olika maträtter och lär sig om ett lands eller en stads kultur och historia. Som han sen kan tänka tillbaka på när han inte längre har råd att resa eller köpa Gucci Prada Versace.

Jag har funderat över om han tänker bosätta sig i Dubai för att slippa betala skatt och att svenska myndigheter ska nå honom och ta de pengar som Sverige anser sig ha rätt att ta. Hur tror du att han tänker kring Dubai eller något annat ställe att bosätta sig i?
Citera
2024-08-05, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Visst kan man leva ganska gott på sina minnen, men han verkar ju inte odla något större intresse för platserna han reser till, för personer som bott där, eller för företeelser eller något. Men hans följare kanske inte är så intresserade av det så man vet ju aldrig. De kanske ofta går på muséer, utställningar, föreläsningar eller testar olika maträtter och lär sig om ett lands eller en stads kultur och historia. Som han sen kan tänka tillbaka på när han inte längre har råd att resa eller köpa Gucci Prada Versace.

Jag har funderat över om han tänker bosätta sig i Dubai för att slippa betala skatt och att svenska myndigheter ska nå honom och ta de pengar som Sverige anser sig ha rätt att ta. Hur tror du att han tänker kring Dubai eller något annat ställe att bosätta sig i?
Är Dubai och andra arabländer skattebefriat? Jag menar kan man jobba där och betala noll skatt på Youtube intäkter?
Citera
2024-08-05, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Är Dubai och andra arabländer skattebefriat? Jag menar kan man jobba där och betala noll skatt på Youtube intäkter?

Ja alla fall i Förenade Arabemiraten (Dubai) så kan man det. Och det finns inget avtal mellan UAE och Sverige vad gäller att göra utmätningar som skatteskulder och liknande. Men om det finns en svensk dom på att x antal kronor krävs av någon kan UAE låta göra en utmätning.

Hur sjukvården fungerar vet jag inte, men antar att en försäkring är bra att ha. Det är ju knappast som här i Sverige.
Citera
2024-08-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Rask har redan dömt i detta mål.

Det är Chrippa som har laddat upp och delat porr på twitch, och har nu dömts för det av domaren Rask.

Straffet blir massanmälningar från Rasks parasociala fans, ala jockiboi style.

Det var så Rask satte stopp för Chrippas inkomster från twitch.
Ett domslut bara genom en video.

Fast karman arbetar inte som Rask tror.. och det blir såklart Rask själv som förlorar inkomster efter dessa uttalanden som Raskiboi gjort.

Vi får helt enkelt se vad polis & åklagare säger, tycker det inte är mer än rätt att Therese får göra en anmälan.
Citera
2024-08-05, 12:25
Medlem
Citat:
Man kan tycka att de måste ha lagstöd och det finns inget lagstöd för att det utgör spridning av film att tala om den.

Ja men det är ju bara och vänta och se vad som händer efter Therese anmälan.
Citera
2024-08-05, 12:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja men det är ju bara och vänta och se vad som händer efter Therese anmälan.
Det spelar ingen roll vem som anmäler - att prata om en film kan aldrig utgöra brottet att sprida film.
Citera
2024-08-05, 12:33
Medlem
Om det finns en text där Chrippa ber om dm för att skicka en länk till filmen så kan ju någon som faktiskt gjort det och fått en länk av Chrippa faktiskt lämna det som bevis att Chrippa spridit filmen. Om det finns vet jag självklart inte.
Citera
2024-08-05, 12:37
Medlem
Hahaha nu hade en person vid namn ”pip” ringt till soc och gjort en orosanmälan eftersom Therese & Rask har spelat in en porrfilm som nu länkas runt 🤣 soc ville bara berätta för Therese att vi lägger ju ner detta då personer har sex med varandra men självklart gav Therese sin bild av vad som hade hänt med spridning och allt.
Jag väljer att inte skriva ut namnet på anmälaren här.
Citera
2024-08-05, 12:38
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll vem som anmäler - att prata om en film kan aldrig utgöra brottet att sprida film.

Ja ja tjata på du 😀
Citera
2024-08-05, 12:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Du räknar upp saker som DU skulle värdesätta i minnen, men han är inte du. Om han har andra intressen och njuter av att ta del av andra saker så är det ju det som kommer vara goda minnen för honom.

Jag har besökt många länder och för egen del är det helt skilda saker, beroende på resmål, som ger behållning med resan.
Ibland har det varit bara att leva lite lyx, i andra fall har kulturella upplevelser varit en stor del av behållningen. Så länge resan nått upp till mina förväntningar (eller överstigit dem) så är det goda minnen och bra slösade pengar - oavsett vad det varit för typ av resa.

Det går inte för någon annan att avgöra vad som är kvalitativa minnen för andra människor. Den upplevelsen är ju helt individuell.

Citat:
Jag har inte en aning, men jag tror inte han kommer bosätta sig utomlands eller hålla sig borta från Sverige i några längre perioder så länge han har barnet.
Men det är min gissning.
Citera
2024-08-05, 12:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja ja tjata på du 😀
Fast det är väl du som citerar mig och tjatar på nu idag. Inte jag som försökt lyfta ämnet med dig.
Eller hur ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in