Citat:
Ursprungligen postat av
Sturuf
Visst kan man leva ganska gott på sina minnen, men han verkar ju inte odla något större intresse för platserna han reser till, för personer som bott där, eller för företeelser eller något. Men hans följare kanske inte är så intresserade av det så man vet ju aldrig. De kanske ofta går på muséer, utställningar, föreläsningar eller testar olika maträtter och lär sig om ett lands eller en stads kultur och historia. Som han sen kan tänka tillbaka på när han inte längre har råd att resa eller köpa Gucci Prada Versace.
Du räknar upp saker som DU skulle värdesätta i minnen, men han är inte du. Om han har andra intressen och njuter av att ta del av andra saker så är det ju det som kommer vara goda minnen för honom.
Jag har besökt många länder och för egen del är det helt skilda saker, beroende på resmål, som ger behållning med resan.
Ibland har det varit bara att leva lite lyx, i andra fall har kulturella upplevelser varit en stor del av behållningen. Så länge resan nått upp till mina förväntningar (eller överstigit dem) så är det goda minnen och bra slösade pengar - oavsett vad det varit för typ av resa.
Det går inte för någon annan att avgöra vad som är kvalitativa minnen för andra människor. Den upplevelsen är ju helt individuell.
Citat:
Jag har funderat över om han tänker bosätta sig i Dubai för att slippa betala skatt och att svenska myndigheter ska nå honom och ta de pengar som Sverige anser sig ha rätt att ta. Hur tror du att han tänker kring Dubai eller något annat ställe att bosätta sig i?
Jag har inte en aning, men jag tror inte han kommer bosätta sig utomlands eller hålla sig borta från Sverige i några längre perioder så länge han har barnet.
Men det är min gissning.