Citat:
Ursprungligen postat av
novalukol
Intressant att MSM i Europa inte lyfter fram dessa kravaller ?
Det är dessutom första gången som urinvånarna i ett europeiskt land går så långt som till kravaller mot massinvandringen. Tidigare har det bara varit invandrare som agerat på det viset.
Jag tycker att detta är signifikativt och banbrytande även om jag inte gillar våldsamma kravaller.
Om européerna i gemen hade reagerat på det sättet redan för 20 år sedan så tror jag politikerna hade varit tvungna att bromsa inflödet.
Oroa dig inte, detta kommer inte att ske i Sverige av följande skäl.
1. Den svenska befolkningen är relativt liten och majoriteten svenskar har det "hyfsat" bra även om samhällskontraktet håller på att spricka i sömmarna p.g.a. av alla parasiterande blattemuslimer. Storbritannien har en befolkning som är 6,5 ggr större med betydligt fler enkelt levande britter med låga inkomster och stora familjer varvid de har mindre att förlora och allt att vinna på att slåss för sitt land.
2. Flera partier använder ju offentliga medel och privata arbetsplatser till att köpa den svenska majoritetens tystnad. NI håller käften, blir betalda, får arbeten och kan leva gott men får inte ifrågasätta det politiskerna gör. Och se vad som händer, 60-70% väljer att vara tysta.
3. Medier kontrolleras av partier, direkt och indirekt samt privata aktörer som går i kapitalets ledband. Både kapitalet och M har ett intresse av att helt skrota den offentliga gemenskap som Sverige har där invandrarna är medlet. Det var ju Reinfeldts plan och Kristersson verkar ju inte direkt springa över gärsgården i massiv ansträngning att göra det SD kräver specifikt avseende invandringen. Där är det utredning på utredning och sedan är det val och sedan händer ingenting OM S vinner. Lite som Rishi Sunaks Rwandaplan som skulle börja i slutet av juli, men som förekoms av Labour och Keir Starmer.
4. Sverige är ett stort land, med liten befolkning vilket gör det till mindre av en tryckkokare, grodan kokas långsammare här medan i Storbritannien blir den levande kokt på kort tid vilket har gett upphov till protesterna. Här kan du flytta från kommun till kommun vart eftersom problemen kommer.