Citat:
Ursprungligen postat av
noden
Jag tror inte detta är någon rörelse direkt. Utan jag tror mer på att det handlar om känslor som tar över hos många personer samtidigt. Jag tror vi kommer se mer av sådant här i framtiden. Kanske inte just i Sverige om det inte händer något extremt här. Men nere på kontinenten har jag en känsla av att det jäser en del. En diskussion om Gyllene Gryning och SD blir ju OT här. Men det låter intressant. Du kanske ska starta en annan tråd om det...
Nej rörelse är det ju inte riktigt, då det saknar struktur från vad jag har förstått, men jag gissar att du ändå förstår vad jag menar? Just nu verkar det ju vara en huvudlös höna som springer omkring, vilket är lätt för en underrättelsetjänst att kapa och tillskriva dem ideologi och mål, och vips inget hot längre och bråkmakarna kan lugna ner sig eftersom de "vann". Dumma islam osv. Fixat.
Jag har ingen avsikt att gå in på GG och SD i tråden, utan ville bara säga att det är skillnad på höger och höger i maktens ögon. Kontrollerad opposition är alltid att föredra av naturliga skäl.