2024-08-04, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Pacc
Sant sant! Torska efter 1 dygn är helt galet, En foxtrot medlem skulle redan varit ute ur landet eller rent ut sagt en smart kriminell människa med lite ”Street Knowledge”
Exakt, medans dessa clowner istället spelar in och sprider klipp på mordet, för att några timmar senare få panik och försöka få det borttaget överallt. Och nu sitter dom och bölar och golar ner varandra i förhör. Andra tjejer på SIS hem kommer använda dom som måltavla för att själva få respekt. Man kommer vilja sätta dom på plats
Citera
2024-08-04, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Tänkte på en sak.
Den som är under 15 kan ju inte dömas. Men finns det inte låsta psykiatriska avdelningar för barn när man är en fara för sig själv eller andra? Nu menar jag psykiatriska som inom regional vård och inte SIS eller sånt.

För har man gjort såhär så är man inte frisk någonstans och bör verkligen kunna låsas in på psyk.

Det finns något som heter Bup, barn- och ungdomspsykiatrin.

https://www.1177.se/Skane/barn--gravid/vard-och-stod-for-barn/bup--barn--och-ungdomspsykiatrin/

Och
Barn och unga i tvångsvården.

https://www.socialstyrelsen.se/kunskapsstod-och-regler/omraden/barn-och-unga/barns-psykiska-halsa/
Citera
2024-08-04, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurresnurre
Vad är senaste nytt i detta? Har det ens kommit nåt nytt? Har nån en liten färsk sammanfattning? Nån snacka om att hon blev huggen i halsen - trådsanning/sant?

Försökt läsa ikapp men går fan inte med flera hundra inlägg i timmen

Inget nytt, nu väntar alla på FUP, rättegång mm.
Du behöver inte ägna någon tid åt de sista 200 inläggen då rasisterna och trollen hittat hit.
Citera
2024-08-04, 15:13
Medlem
31337Tiggers avatar
Jeg personlig tenker dette er et resultat av den feilslåtte politikken som er kjørt siden midten av 80tallet og fremover. Når barn skulle få bare mer og mer å si samt aldri få konsekvenser. Se i skolen det er ingen respekt for lærere, inspektører mm alle tiltales ved fornavn på lik linje med elevene. Det får ingen konsekvenser om en gjør noe galt for systemet har ikke lov å irettesette deg på annen måte enn å si " fy skamme seg, du må ikke gjøre sånt" og ikke noe mer.
Nei få tilbake det at respekt og oppførsel er viktige målestokker, og barn har bare godt av å få konsekvenser for deres oppførsel (vel og merke også de positive). Men bare å oppmuntre de positive og ikke konsekvens gi de negative er helt feil måte å gå frem, det tror jeg de fleste idag ser. Ja det fantes skit blandt de som vokste opp føre 80 også, men de fikk konsekvenser ganske kjapt og lærte endel av de (de fleste iaf).
Citera
2024-08-04, 15:28
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
Jag vet inte om jag drömt men i samband med Mmm 3 blev ”aktuell” hörde jag (ev inbillat) att det gällde en 16-årig pojke, det som talar för att jag hört fel är väl att det fortfarande e sekretess på mgm3

Ah ja den 16 åriga pojken vi inte ännu vet vem han är eller ens var han bor.
BO pojkvän är det väl frågan om, då hon i statusen nyligen ändrat till ”förhållande”.
Men vem det är hon har ett förhållande med, det är det ingen på FB som vet.
Citera
2024-08-04, 15:33
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Jag har sett videon, det räcker för mig.

Du såg en hel blatte och en hel zigenare som misshandlade en som var halv blatte & halv zigenare?
Räcker det för dig? så vi slipper vi fler av dina inlägg?
Citera
2024-08-04, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurresnurre
Vad är senaste nytt i detta? Har det ens kommit nåt nytt? Har nån en liten färsk sammanfattning? Nån snacka om att hon blev huggen i halsen - trådsanning/sant?

Försökt läsa ikapp men går fan inte med flera hundra inlägg i timmen

Står i Expressen om hugg i hals och ben.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/flickornas-anger-efter-att-emilia-14-mordats/

Har inte premium men så här står det i sammanfattningen när man söker artiklar:

"Sverige
I går kl 05.00
Flickornas ånger efter att Emilia, 14, mördats
Emilia var försvarslös när hon först höggs i benet, och sedan dödades med flera hugg i halsen."
Citera
2024-08-04, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Ah ja den 16 åriga pojken vi inte ännu vet vem han är eller ens var han bor.
BO pojkvän är det väl frågan om, då hon i statusen nyligen ändrat till ”förhållande”.
Men vem det är hon har ett förhållande med, det är det ingen på FB som vet.

Det enda vi vet är identitet på de två som är anhållna för gärningen. Den tredje som är misstänkt för skyddande av brottsling är än så länge helt anonym, vi vet inte ålder eller något. I media har det benämnts som en vuxen person.
Citera
2024-08-04, 15:46
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Står i Expressen om hugg i hals och ben.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/flickornas-anger-efter-att-emilia-14-mordats/

Har inte premium men så här står det i sammanfattningen när man söker artiklar:

"Sverige
I går kl 05.00
Flickornas ånger efter att Emilia, 14, mördats
Emilia var försvarslös när hon först höggs i benet, och sedan dödades med flera hugg i halsen."

Förstår inte vad poängen är med att inkludera att mördarna känner ånger? Vem fan bryr sig om dem? Lågt stående skoningslösa jävla varelser.
Citera
2024-08-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Förstår inte vad poängen är med att inkludera att mördarna känner ånger? Vem fan bryr sig om dem? Lågt stående skoningslösa jävla varelser.

Håller med. Stackarna. Undrar hur E med familj och vänner känner.
Citera
2024-08-04, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atinySetare
Exakt, medans dessa clowner istället spelar in och sprider klipp på mordet, för att några timmar senare få panik och försöka få det borttaget överallt. Och nu sitter dom och bölar och golar ner varandra i förhör. Andra tjejer på SIS hem kommer använda dom som måltavla för att själva få respekt. Man kommer vilja sätta dom på plats
De dummaste dom gjorde va nog att filma hela händelsen hur tänker man ”Vi spelar in allting när vi misshandlar och dödar henne och så kommer vi verkligen inte bli tagna” Dummaste jag sett
Citera
2024-08-04, 15:55
Medlem
TIPS!!!!!!

Väldigt intressant dokumentär på ca 40min om en 12årig flicka i England som knivmördar en 18åring! Väldigt mycket som direkt är kopia av detta falls 2 GM!!
Inte allting så klart, men väldigt mycket! Beskriver otroligt bra de olika psykologiska/känslomässiga förutsättningarna/funktionerna hos GM för att kunna utföra ett sånt dåd i så ung ålder! Både innan dådet, under tiden o efteråt, rättegång o straffet!

Det som slår mig mest va att denna 12åring beskrivit sin gärning o allt omkring i sin dagbok (mobil va inte aktuellt då) o verkade njuta o vara stolt. På samma sätt som dom 2 GM i detta fall gjorde fast med mobilen…

Som sagt, finns många likheter!

Väl värt att titta på!

https://youtu.be/UioMdY2qhJI?si=9SmOTYe2l83MGvDo

Edit: hon dömdes 1997 o sitter fortfarande på låst institution o kommer inte ut i närtid. Lagom straff kan jag tycka!
Senast redigerad av 1891-019 2024-08-04 kl. 16:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in