Ja.
Ingenting i det här har visat något annat än grymhet.
Det är antisociala beteenden och när vi ställer diagnoser så sker det ofta genom sexistiska föreställningar. Jag är övertygad om att för få män får borderline och istället antisocial personlighetsstörning diagnostiserad och tvärtom, för få kvinnor som får den antisociala diagnosen utan istället kan kallas borderline.
Jag har haft flera med borderline i mitt liv och det är inte typiskt för dem att uppträda antisocialt. De har ångest, mår dålig, utövar sjäkvskadebeteen osv medan flickor med psykopatiska drag angriper andra och då främst, jämnåriga flickor.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Uppf%C3%B6randest%C3%B6rning
Citat:
Ja exakt. 112 är vad hon bör ha ringt om det fanns någon medkänsla eller ånger kring det hela. Media vinklar alltid de absolut grymmaste individerna förutom om det är nazister. Först då är det monster. Flickornas ånger, skriver de omedelbart och det beror på att det inte är blonda, blåögda flickor.Ingenting i det här har visat något annat än grymhet.
Citat:
Tack men rörande borderline så har du faktiskt fel.Bra och tänkvärt inlägg. Tjejer kan de med. De många tjejer också glömmer idag är att det ställs högre krav ju mer jämlika vi är. Förr kunde sådana flickor som du beskriver lätt giftas bort. Få en massa ungar och stå vid spisen resten av sitt liv. I många delar a världen är det fortfarande så. Annars är det klassiska Borderlinesymptom du beskriver. En fruktansvärd störning som drabbar flest kvinnor. Vandrande katastrofområden.
Det är antisociala beteenden och när vi ställer diagnoser så sker det ofta genom sexistiska föreställningar. Jag är övertygad om att för få män får borderline och istället antisocial personlighetsstörning diagnostiserad och tvärtom, för få kvinnor som får den antisociala diagnosen utan istället kan kallas borderline.
Jag har haft flera med borderline i mitt liv och det är inte typiskt för dem att uppträda antisocialt. De har ångest, mår dålig, utövar sjäkvskadebeteen osv medan flickor med psykopatiska drag angriper andra och då främst, jämnåriga flickor.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Uppf%C3%B6randest%C3%B6rning