2024-08-03, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Snälla familjejagare i 14 år. Jag förstår att du gärna vill läsa in detta till fördel för sina kollegor och arbetsgivare.

Då du själv arbetar där vet du att det är utredningar under tiden barnen är placerade.
Hur ser du det som att det är en fördel för någon om utredningar drar ut på tiden eller inte startar så snart det går , blir ju bara ett lidande om barn får stanna kvar i dålig miljö eller får vara kvar på utredningshem längre än nödvändigt , finns ju familjer som är väldigt länge på utredning för att det hoppas på att föräldrarna ska kunna ta till sig och bli förälder men som det ändå blir lvu eller de som redan kort tid under utredning borde kunna flytta hem med sina barn men ändå blir kvar ett tag
2024-08-03, 21:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hur ser du det som att det är en fördel för någon om utredningar drar ut på tiden eller inte startar så snart det går , blir ju bara ett lidande om barn får stanna kvar i dålig miljö eller får vara kvar på utredningshem längre än nödvändigt , finns ju familjer som är väldigt länge på utredning för att det hoppas på att föräldrarna ska kunna ta till sig och bli förälder men som det ändå blir lvu eller de som redan kort tid under utredning borde kunna flytta hem med sina barn men ändå blir kvar ett tag

Men om nu socialtjänsten är en så bra förälder så föreslår jag att du överlämnar dina egna barn till dem och sedan återkommer du och berättar hur det gick för oss andra.

Varför är det alltid andras ungar ni ska experimentera med? Rena rama dr mengele-fasonerna.
2024-08-03, 22:45
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Även domstolarna och barnens ombud är djupt okunniga om barn och de litar på att socialtjänsten är experter. Utredningarna och råmaterialet till det som hamnar i utredningarna undersöks inte ens av domstolen. Det borde snabbt gå att dubbelkolla med dagens datatekniska möjligheter.

Det är helt otroligt att barn kan omhändertas på rykten och utan kontroll på hur hur socialtjänsten gjort utredningarna. Inte en millimeter fel och vinklingar borde accepteras i utredningarna. Tekniken för att snabbt hitta fel, lögner och vinklingar finns där och är redo att användas redan idag.

Men det antar jag att det finns ett stort motstånd mot hos soc. Undra på varför.....

Det är alltså sammanfattat bara du som kan göra korrekta utredningar. Nog bäst dom tillsätter dig bums.

Citat:
FYI: Jag är också akademiker och jag har all rätt att kritisera Sveriges sämsta och i särklass farligaste myndighet och tjänstemän.

Bästa jag läst ikväll.
2024-08-03, 23:10
Medlem
Citat:
Men om nu socialtjänsten är en så bra förälder så föreslår jag att du överlämnar dina egna barn till dem och sedan återkommer du och berättar hur det gick för oss andra.

Varför är det alltid andras ungar ni ska experimentera med? Rena rama dr mengele-fasonerna.
Med tanke på att det ca 2 miljoner unga i landet och bara drygt 30 000 som någon gång under året får en heldygnsinsats vilket inkluderar de som har avlastning några dygn i månaden så verkar der som nästan alla föräldrar är tillräckligt bra och inte har behov av att deras barn ska få någon insats från soc.
2024-08-03, 23:17
Avslutad
Citat:

FYI: Jag är också akademiker och jag har all rätt att kritisera Sveriges sämsta och i särklass farligaste myndighet och tjänstemän.

Nej det är du inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Det är alltså sammanfattat bara du som kan göra korrekta utredningar. Nog bäst dom tillsätter dig bums.
Bästa jag läst ikväll.

Japp, här finns rigorös kompetens:

Citat:
Ursprungligen postat av k-sune

Ursprungligen postat av Septemberflicka
Du och dina polare kan besvara frågorna punktvis, tack:

1. Hur många års erfarenhet har du av professionellt arbete med klienter i åldern 0-110 år:

2. Hur många juridiska högskolepoäng har du inom förvaltning och offentlig sektor, sekretess och barnrätt:

3. Hur ser din utbildningsbakgrund ut gällande utvecklingspsykologi och samtalsmetodik:

4. Redogör för vad som gör en beteendevetare mer lämplig i yrken som kräver socionomkunskaper - än en socionom:

k-sune:
1. Man behöver inte jobba på soc för att ha kritik mot soc

2. Vad exakt har det med saken att göra? Jag kräver rättssäkra barnutredningar utförda av professionella experter på barn.

3. Vad har det med saken att göra? Jag har all rätt i världen att kritisera något som inte fungerar i samhället.

4. Det hörs väl på namnet? Sedan behöver det inte bara vara beteendevetare som gör bedömningen, utan det kan vara ett råd att läkare, psykologer, beteendevetare etc Socionomer kan inte göra rättssäkra bedömningar och det skadar barn snarare än hjälper dem.
2024-08-04, 01:28
Medlem
Citat:
Problemet är att socialsekreterare satt i system att ljuga i utredningarna för att få igenom LVU och de går inte att sätta dit när de blir påkomna med att ljuga, vilket gjort att de satt i system att fara med osanning om föräldrarna. Det är oerhört allvarligt att det kan få gå till på detta sätt och att ingen stoppar dem.

Jag rekommenderar dig att läsa allt material, jämföra utredningar mot allt material (journalanteckningar, läkarjournaler, samtal med pedagoger/lärare och loggar mm.) Och inte bara läsa domar. Man får en mycket bättre bild av vad som är fel om man läser allt material, där manipulationen brukar framgå väldigt tydligt.

Hela systemet är riggat för att ge socialtjänsten fria tyglar och total makt över barnen och stå över domstolars beslut. Det är livsfarligt att så okunniga och outbildade människor ska ha så mycket makt, men det känner dessvärre inte alla till. Och vad som också är oerhört allvarligt är att det i princip inte går att beivra lögner i utredningar. Föräldrar har ingen talan, hur mycket bevis de än har.

Allt går inte att bedöma objektivt säger du. Men nu är det så att det finns ett krav på att statliga och kommunala utredningar ska vara just sakliga och objektiva i vår grundlag. Självklart går det att bedöma objektivt, men socionomer saknar kunskap och engagemang för att klara av det. Det är bara att lyssna på din kompis September så ser man direkt vad som är fel, som bygger sina åsikter om föräldrar på generaliseringar och fördomar.

Hela manualen som soc jobbar efter bygger på just det, men alla fall ser väldigt olika ut och risken för felaktiga bedömningar är överhängande.

Du undrade vad du ljuger om. Se ovan. Jo det är svårbedömt och knepigt att göra bedömningar av relationer och samspel. Mycket svårt. Däremot inte av vanvård och omsorgssvikt.
2024-08-04, 06:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Du undrade vad du ljuger om. Se ovan. Jo det är svårbedömt och knepigt att göra bedömningar av relationer och samspel. Mycket svårt.
Precis. Så varför skulle en socialsekreterare vara något slags orakel som vet mer än oss andra dödliga? Professionella killgissare och skvallerkärringar med rätt att ta precis vilka barn de vill stämmer bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Däremot inte av vanvård och omsorgssvikt.
Vad fan snackar du om. Det är precis vad soc ljuger sig blåa om hela dagarna i sina utredningar.

Jag kan ge några exempel på hur det går till:

De TYCKER att barnen är smutsiga

De TYCKER att barnen luktar illa

De TYCKER att det är stökigt hemma

Allt detta går alldeles utmärkt att både överdriva och ljuga om och det har de satt i system när de vill ta med barn med LVU.
2024-08-04, 06:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nej det är du inte.
Ljuger och är manipulativ i vanlig ordning. Typiskt socionom. Jag vet väl vad jag är och inte är?

Citat:
Japp, här finns rigorös kompetens:
Ja man kan vara akademiker även om man inte är socionom och man har givetvis all rätt i världen att klaga på en direkt skadlig och farlig myndighet även om man inte läst socionomprogrammet? Eller hur?
2024-08-04, 06:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Med tanke på att det ca 2 miljoner unga i landet och bara drygt 30 000 som någon gång under året får en heldygnsinsats vilket inkluderar de som har avlastning några dygn i månaden så verkar der som nästan alla föräldrar är tillräckligt bra och inte har behov av att deras barn ska få någon insats från soc.

Vadå "bara"? Det kostar miljarder årligen och barnen blir i alldeles för många fall inte bättre av dessa insatser. Tvärtom verkar det som många barn utsätts för olika former av övergrepp när de är placerade och mår mycket dåligt psykiskt av att få sin familj splittrad av soc.

Finns alldeles för många sjuka historier för vad placerade barn utsatts för för att stödja detta. Soc behöver lära sig att jobba förebyggande och det behövs en helt annan personal med rätt kompetens som jobbar på rätt sätt och undviker LVU istället för att missbruka det.
2024-08-04, 06:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag hade nog fått sparken från soc ganska så omgående eftersom jag skulle vägra att ljuga och överdriva i utredningarna. Min moraliska kompass skulle säga att det jag gör är fel alldeles för många gånger. Däremot tycker jag att det är lätt att se var utredningarna brister genom att läsa igenom allt material.

Citat:
Bästa jag läst ikväll.
Eller hur?
2024-08-04, 08:39
Medlem
Citat:
Så är det. Alla vet hur illa det är och drar sig därför för att söka hjälp.

De verkar leva i en total fantasivärld dessa socialsekreterare utan någon som helst kontakt med verkligheten.

Lyssna bara på Septemberflickan som avslöjar precis allt som är fel med socionomer.

Det är oerhört farligt att folk med ett sådant synsätt får ha mest makt av alla i hela samhället och möjlighet att förstöra livet för familjer för all framtid.

Håller helt med och Adina som vrider allt till socialtjänstens fördel
2024-08-04, 09:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Håller helt med och Adina som vrider allt till socialtjänstens fördel

Soc kan aldrig ha fel. Det är ett typiskt signum för socionomer som tror att de är gud själv. Är du inte socionom har du ingen talan och har ingen rätt att kritisera utredningarna. Så sjukt störda människor som kapat denna myndighet och vad som är ännu mer sorgligt är att ingen politiker vågar gripa in och kritisera de komplett galna tjänstemännen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in