2024-08-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sparken direkt fick han. De har även varit i kontakt med föräldrarna till den flicka han filmade och la ut i chatten. De har även polisanmält honom. Vet inte om exakt han begått ett brott där.

Måste väl i alla fall bryta mot GDPR, tystnadsplikt eller liknande? Barn kan ju ha skyddat identitet och liknande det kan inte vara tillåtet för anställda att göra så. Även om han säkert gjort betydligt värre saker än att smygfota dom tyvärr.
Citera
2024-08-03, 22:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Måste väl i alla fall bryta mot GDPR, tystnadsplikt eller liknande? Barn kan ju ha skyddat identitet och liknande det kan inte vara tillåtet för anställda att göra så. Även om han säkert gjort betydligt värre saker än att smygfota dom tyvärr.

Jo borde ju finns stränga regler just rörande detta. Att som anställd foto/filma just barn.

GDPR då och kanske även förtal:
Citat:
Och om en bild av någon används för att beskriva personen på ett nedsättande sätt kan det i vissa fall anses vara förtal, som också är förbjudet. Båda brotten kan ge böter eller fängelse.
https://sekotidningen.se/nyhet/far-jag-filma-och-fota-pa-sociala-medier-pa-jobbet/

Nedsättande blir ju kan man tycka omständigheten att han filmer och lägger ut det i en chat av det här slaget. Vore som sagt rätt önskvärt att en sådan här person får en markering så han inte kan söka och få jobb i någon annan kommun.
Citera
2024-08-03, 22:12
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Hans fru är 50 år men hon ser ut som 25 år.
Napp #458
Vi har nog inte sett samma bilder du och jag. #458
Citera
2024-08-03, 22:16
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedollar
Har nu läst lite på ETC där man skriver att minst 2 gäddor har betalat för att slippa bli publicerade på dumpen så det verka finnas en summa för att slippa bli Dumpad ...
De har köpt en privat behandling, inte betalat för att inte bli publicerade. Har de inte publicerats (än) så är det av andra skäl (som självmordshot eller psykisk störning bedömd av läkare som allvarlig, döende anhörig eller osäker identitet).
Citera
2024-08-03, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Vi har nog inte sett samma bilder du och jag. #458
Nu var det lite överdrivet men det jag vill få fram var att hon ser bra ut för att va 50 år. Nu vet jag inte vilken typ av kvinnor du föredrar men eftersom vi båda två är män så tror jag du håller med om att hon ser bra ut för sin ålder.
Citera
2024-08-03, 22:40
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Han är ensam med barn på natten? Känns som att polisen borde granska det här peddot.

Ja om han jobbar natt så är han ensam eller jobbar med någon annan då barnen är där.
Citera
2024-08-03, 22:51
Medlem
Måste säga att jag känner mig tillfreds med att gädda #458 fick sluta omgående. Han visade på flera olika sätt att han är olämplig att ha inom all typ av barnomsorg.
Citera
2024-08-03, 23:01
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo borde ju finns stränga regler just rörande detta. Att som anställd foto/filma just barn.

GDPR då och kanske även förtal:

Nedsättande blir ju kan man tycka omständigheten att han filmer och lägger ut det i en chat av det här slaget. Vore som sagt rätt önskvärt att en sådan här person får en markering så han inte kan söka och få jobb i någon annan kommun.

Hoppas föräldrarna till barnet kontaktar en advokat och anmäler honom.
Citera
2024-08-03, 23:03
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkepaus
#458?
Underbart!! Nu ska en till försörjas med bidrag…

Hellre det.
Citera
2024-08-03, 23:04
Medlem
rajeshkoothrappalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vikariepoolen borde fått kännedom och tagit ut honom ur hela poolen. Det värsta här är helt klart filmen tycker jag. Totalt omdömeslöst.

Är ju märkligt att han haft mängder med uppdrag som elevassistent med mera enligt Linkdn och ändå så verkar han knappt behärskar svenska språket. Är säkert delvis därför som han bara upprepar "förlåt" utan att vidareutveckla sig.

Verkligen. Men tyvärr är det ett yrke med behov av myckrt personal vilket gör att det är inte särskilt svårt att få jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Vet du hur pratet går inom barnomsorgen just nu.

Min vän som har barn på en av förskolorna som han har arbetat på säger att vårdnadshavarna har fått mail att "en anställd blivit avstängd omedelbart efter en olämplig kontakt med minderårig på sin fritid".

Föräldrarna på förskolorna är chockade och oroliga.
Citera
2024-08-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkepaus
#458?
Underbart!! Nu ska en till försörjas med bidrag…

#458 Bidrag? Blir väl A-kassa och frun som får stå för uppehället. Karln verkar enligt Linkdn ändå vara duktig på att få jobb, så det löser sig nog.

Du förstår väl att ingen förälder vill anförtro honom sin guldklimp?
Citera
2024-08-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rajeshkoothrappali
Verkligen. Men tyvärr är det ett yrke med behov av myckrt personal vilket gör att det är inte särskilt svårt att få jobb.

Min vän som har barn på en av förskolorna som han har arbetat på säger att vårdnadshavarna har fått mail att "en anställd blivit avstängd omedelbart efter en olämplig kontakt med minderårig på sin fritid".

Föräldrarna på förskolorna är chockade och oroliga.
Ja det förstår man. Tack för informationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in