2024-08-03, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Livvakten var rekryterad av Mossad och arrangerade allt. Såg till att objektet placerades i rätt lokal osv.

Det tycks vara som så att de flesta har fått mer än nog av Hamas och den iranska terroristregimen.

Det kommer mer inom kort, fler terrorister finns i siktet och Mossad missar sällan.
Handlar snarare om pengar och korruption som möjliggör rekrytering än att det ligger någon moralisk uppfattning om att Hamas och den iranska regimen är dålig.

Om man tycker att det är "lätt" att rekrytera folk i västvärlden så är det rena barnleken i totalitära länder som Ryssland, Kina, Iran mm.
Citera
2024-08-03, 10:50
Medlem
Snyggt jobbat Israel. Gaza är snart avklarat. Därefter ska S halvan av Libanon råka ut för samma sak.
Sedan dags att bomba skiten ur Iran.
Citera
2024-08-03, 11:11
Medlem
Y-FRONT.GROOVYBABYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torky
Ånej, attans. Vad kommer hända nu?

Iran kommer att precisionsbomba Israel med flygande kaffepannor av gjutjärn. Judarna skjuter ned alla utom en som träffar ett pingisbord i Getsemane som måste repareras.

För att vara allvarlig är det oklart. Det skulle kunna leda till en slutlig uppgörelse mellan USA och Iran, vilket vore en rörig historia.
Men det vore en vinst i längden att sätta Iran, Syrien, Libanon på plats. De har visat gång efter annan att de är en fara både för sig själva och för andra. Då återstår bara tvångsförvaltning. Amerikanerna kan ordna det och samtidigt låta dem ha sin värdighet i behåll.

Gulfststaterna (undantaget Qatar som stöder både IS och Hamas) vill naturligtvis inte att Iran tillsammans med terroristerna i Hamas och Hizbollah håller i taktpinnen i Mellanöstern. Linjen utåt är att de utrycker sin sympati med det ”palestinska folket”. Realpolitiskt ser de hellre ett stabilt Israel och förmodligen villiga att gå långt för att se detta realiseras. Iran är Saudis ärkefiende. Och USA är Saudis viktigaste allierade. Hoppsan Kerstin.

PS Nu mobiliserar amerikanerna. Huka er i bänkarna, gubbkärringar i Teheran!

https://www.bbc.com/news/articles/cw5y5637eqdo
Senast redigerad av Y-FRONT.GROOVYBABY 2024-08-03 kl. 11:58.
Citera
2024-08-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Är rätt övertygad om att det är revolutionsgardet som gjort detta. De reliöss fanatikerna i Teran är skiträdda för ett storkrig då det skulle innebära en kup och resning i Iran. Så de har börjat ofta sina egna för att köpa sig egen tid. Jämför med Sydafrika och Rohdesia på 70-talet

Israel har odlat vänskap med i stort sett alla iranska oppositionella grupper under årtionden. Kurder, sunnitiska militanta grupper som motsätter sig den shiitiska centralregeringen, azeriska nationalistgrupper, balucher, samt inte minst People's Mujahedin of Iran (PMOI).
Enligt principen ”min fiendes fiende är min vän”.

Jag skulle inte bli det minsta förvånad om israelerna har förmågan att få Iran att implodera fullständigt. Det finns troligtvis planer för hur man kan mobilisera mot mullorna både inuti och utanför Iran samtidigt. Och då blir det svettigt för dem.

Gubbarna i kjol i Teheran gillar drama, stora och märkvärdiga ord. Precis som Erdoğan. Men talk is cheap, som bekant. Israelerna föredrar att låta det kalla stålet tala.
Senast redigerad av Y-FRONT.GROOVYBABY 2024-08-03 kl. 11:47.
Citera
2024-08-03, 12:02
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är även välkänt att dessa "knackningar" har för stora laddningar och orsakar skada.
Sen så går det inte tillräckligt lång tid mellan knackning en och nästa bomb för att man ska hinna evakuera.

Ja israel kanske skall börja ringa innan bombningarna istället?
Citera
2024-08-03, 12:09
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y-FRONT.GROOVYBABY
Israel har odlat vänskap med i stort sett alla iranska oppositionella grupper under årtionden. Kurder, sunnitiska militanta grupper som motsätter sig den shiitiska centralregeringen, azeriska nationalistgrupper, balucher, samt inte minst People's Mujahedin of Iran (PMOI).
Enligt principen ”min fiendes fiende är min vän”.

Jag skulle inte bli det minsta förvånad om israelerna har förmågan att få Iran att implodera fullständigt. Det finns troligtvis planer för hur man kan mobilisera mot mullorna både inuti och utanför Iran samtidigt. Och då blir det svettigt för dem.

Gubbarna i kjol i Teheran gillar drama, stora och märkvärdiga ord. Precis som Erdoğan. Men talk is cheap, som bekant. Israelerna föredrar att låta det kalla stålet tala.

Skulle säga att jag helt håller med dig och ser fram mot att semestra i ett fritt Beirut och kunna åka på skidsemester till Teheran
Citera
2024-08-03, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ytterligare en Hamaledare har skickats till helvetet: Haitham Balidi.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ppd2nR/ytterligare-hamasledare-dod

Aftonbladet visar sina färger som vanligt "mord". Nej det råder krig.
Citera
2024-08-03, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Livvakten var rekryterad av Mossad och arrangerade allt. Såg till att objektet placerades i rätt lokal osv.

Det tycks vara som så att de flesta har fått mer än nog av Hamas och den iranska terroristregimen.

Det kommer mer inom kort, fler terrorister finns i siktet och Mossad missar sällan.

Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Skulle säga att jag helt håller med dig och ser fram mot att semestra i ett fritt Beirut och kunna åka på skidsemester till Teheran

Jag gillar hur du tänker. Sportfiske efter lax sägs också vara en höjdare i Iran.
Citera
2024-08-03, 13:25
Avstängd
Imponerande attack utförd av Mossad/CIA.
De apterade bomben 2 månader innan på platsen ifråga i avvaktan på rätt tillfälle.
Sedan lyckades de hacka sig in på krypterade samtal med Hamas för att ta reda på exakt var Hamasledaren befann sig och exakt när. Sedan lyckades de få den att explodera utan problem.
De uppvisade en kompetens som saknades helt den 7 oktober förra året när de blev överrumplade av amatörerna från Hamas.
Citera
2024-08-03, 14:57
Medlem
safadinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Hamas ledare Ismail Haniyeh har dödats i Iran enligt Reuters nu på morgonen.

Äntligen!

https://www.reuters.com/world/middle-east/hamas-chief-ismail-haniyeh-killed-iran-hamas-says-statement-2024-07-31/
Celebrating like a boss
Citera
2024-08-03, 15:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av novalukol
Imponerande attack utförd av Mossad/CIA.
De apterade bomben 2 månader innan på platsen ifråga i avvaktan på rätt tillfälle.
Sedan lyckades de hacka sig in på krypterade samtal med Hamas för att ta reda på exakt var Hamasledaren befann sig och exakt när. Sedan lyckades de få den att explodera utan problem.
De uppvisade en kompetens som saknades helt den 7 oktober förra året när de blev överrumplade av amatörerna från Hamas.

Jag tar tillbaka mitt inlägg ovan! Det var tydligen inte så det gick till iallafall.
https://www.aljazeera.com/news/2024/8/3/haniyeh-killed-by-short-range-projectile-fired-from-outside-home-irgc
"In a statement issued on Saturday, the IRGC said that based on investigations conducted so far, the attack against Haniyeh “was carried out by firing a short-range projectile carrying about 7kg of explosive materials and launched from outside the guests residency”.
Citera
2024-08-03, 15:23
Avstängd
Tanachs avatar
Khaled Mashal presenteras inom kort den som tar upp facklan efter den fallne hjälten Ismael Haniyeh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in