2024-08-03, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Tror de båda är fullt införstådda med att sannolikheten är att de "kommer undan med det".

De har pendlat mellan olika hem, levt med "andra som är i systemet", osv tror du på riktigt att ingen av de alla i gruppchatten inte har någon koll överhuvudtaget på vad som sker med kriminella/brottslingar under 18 år?

Är sannolikheten större att alla de X antal personerna inte sett/hört något, någonsin i media/via TT och allt annat om hur kriminella använder just yngre barn att sköta grövre brott då de inte straffas på samma sätt som myndiga personer?

För att den teorin/sannolikheten ska ha någon form av grund/underlag bör "teoretiskt" då alla de inblandade varit helt isolerade/ utan någon insyn i vad som sker i Sverige dagligen då.. och

Hur stor sannolikhet är det att den teorin stämmer
r 🤔🤦🏻‍♀️
Jag tvivlar inte på att de känner till straffen för ungdomar. Tror dock inte straffet i sig är det som får folk att undvika att mörda i majoriteten fall. Mord är ingen liten handling man kan få ogjort, det är något som kommer följa dem livet ut. Stöld eller även misshandel är ju sånt som man kan titta tillbaka på och tänka att det bara var dumheter i tonåren, tror inte det fungerar så med mord. Och tror även trasiga tonåringar vet att mord kommer följa dem resten av livet.

Min hypotes är trots allt att det var en misshandel med förnedring i form av film i sociala medier som var ursprungliga uppsåtet. Och att det faktiskt gick över styr i hettan.
Senast redigerad av FuKinWangKa 2024-08-03 kl. 13:40.
Citera
2024-08-03, 13:39
Medlem
MagicaDHexs avatar
Äntligen en tidning som rapporterar "på rätt sätt"

Samnytt 1/8-2024

Därför publicerar vi materialet
Samnytt väljer att publicera skärmbilden och transkriberingen från förnedringsvåldet som uppges vara filmat kort innan mordet för att understryka allvaret i den situation Sverige idag befinner sig beträffande det eskalerande grova gatuvåldet, där ett människoliv inte är värt någonting, där gärningspersonerna blir allt yngre och människor skjuts och knivhuggs. Det är en verklighet som andra medier inte tar sitt fulla ansvar för att rapportera om med följden att ett tillräckligt tryck inte sätts på våra rikspolitiker att vidta de åtgärder som krävs för att hejda utvecklingen.
Citera
2024-08-03, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Jag tvivlar inte på att de känner till straffen för ungdomar. Tror dock inte straffet i sig är det som får folk att undvika att mörda i majoriteten fall. Mord är ingen liten handling man kan få ogjort, det är något som kommer följa dem livet ut. Stöld eller även misshandel är ju sånt som man kan titta tillbaka på och tänka att det bara var dumheter i tonåren, tror inte det fungerar så med mord.

Min hypotes är trots allt att det var en misshandel med förnedring i form av film i sociala medier som var ursprungliga uppsåtet. Och att det faktiskt gick över styr i hettan.

"Gick över styr" 😂 Aa jo.
Citera
2024-08-03, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nieiki
"Gick över styr" 😂 Aa jo.
Säkert... Skulle inte tro det. Detta är planerat och syftet var att hon skulle plågas och dö. Fyy faan Dom ska aldrig någonsin ut i samhället igen. Jäkla avskum.
Vilken dödsångest hon måste ha haft 😪 Lider med hennes mamma och släkt 😪💔
Citera
2024-08-03, 13:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tvivlar inte på att de känner till straffen för ungdomar. Tror dock inte straffet i sig är det som får folk att undvika att mörda i majoriteten fall. Mord är ingen liten handling man kan få ogjort, det är något som kommer följa dem livet ut. Stöld eller även misshandel är ju sånt som man kan titta tillbaka på och tänka att det bara var dumheter i tonåren, tror inte det fungerar så med mord. Och tror även trasiga tonåringar vet att mord kommer följa dem resten av livet.

Ur filmen
Gänget: Håll käften. Jag hugger dig i halsen. I halsen, jag svär på allt. Du dör direkt. Jag svär på allt att jag… klipper av din tunga. Schh!

Det är mord och inget misstag.
Hon dör av flera hugg i halsen.
Citera
2024-08-03, 13:57
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Jag tvivlar inte på att de känner till straffen för ungdomar. Tror dock inte straffet i sig är det som får folk att undvika att mörda i majoriteten fall. Mord är ingen liten handling man kan få ogjort, det är något som kommer följa dem livet ut. Stöld eller även misshandel är ju sånt som man kan titta tillbaka på och tänka att det bara var dumheter i tonåren, tror inte det fungerar så med mord.

Absolut, håller med dig om att "Mord är ingen liten handling man kan få ogjort, det är något som kommer följa dem livet ut."

Men detta är inte heller ett mord som är begått av "gemene man".

Vi har två mördare, med fruktansvärda bakgrunder, diagnoser, egna trauman som offer/utsatta, med narcissistiska drag/antisociala personlighetsstörningar.. de faller inte varken under begreppet gemene man, eller hur gemene man kanske skulle agerat.

Det som R och M gjort är helt empatilöst. Avsaknaden av empati är 100% där - (se videon).
Och någon som är empatilös är inte normen när man definierar "gemene man."

Däremot är människor med ingen, eller en låg empatisk förmåga ofta associerade med just personlighetsdrag så som:
antisociala personlighetsstörningar
narcissism
impulsivitet

Tre drag man skulle kunna säga att båda mördarna påvisar.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-03 kl. 14:27.
Citera
2024-08-03, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Säkert... Skulle inte tro det. Detta är planerat och syftet var att hon skulle plågas och dö. Fyy faan Dom ska aldrig någonsin ut i samhället igen. Jäkla avskum.
Vilken dödsångest hon måste ha haft 😪 Lider med hennes mamma och släkt 😪💔
Vi får se sen vad som kommer ut. Gissar att det framgår tydligt i deras meddelanden till varandra vad som faktiskt planerades.

FUP kommer bli intressant, när den väl kommer.
Citera
2024-08-03, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det är väl just det du själv skriver; han åkte till platsen för att misshandla då blir bedömningen grov misshandel i det fallet.

Det gjorde ju dom här tjejerna också… o han Feli* blev dömd för grovt vållande till annans död o grov misshandel… hur det endast kan ge 10min fotboja är helt sjukt!
Citera
2024-08-03, 13:59
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Uppdragna huvor, någon form av handskar tycker jag tyder på att man vill undvika att bli igenkänd.
Har man inte tänkt att mörda E så har man ju ett vittne och då har man inte behövt dölja vem man är och därmed kunnat visa vad tuff man har varit.
Man gör sig till och med av med E's väska och tejp och kniv och säkert handskar oxå.

Liknar mer och mer en avrättning.

Eller hur...
Citera
2024-08-03, 14:00
Medlem
De visste vad de gjorde de gjorde och det var planerat. Ingen frisk människa går runt med silvertejp och kniv. Man gör inte en gruppchatt man tar inte på sig handskar och rånarluvor. Man gör helt enkelt inte det dom gjorde om det inte var planerat mord. Jag har en fråga, kommer jag till att få vara med på rättegången? Jag har jävla många frågor att ställa de som sitter och ger domar.

Jag tror chatten bestod av flera men att man valt att gå ut från den.

Säger inte Mongo Raffaella att hon ska sätta kniven i halsen på henne? Sen läser jag att tidningen skrivit att Emilia har knivhugg i halsen 😭😭💔😞 fy fan detta är en mardröm för hela familjen och släkten detta kan bara inte vara sant. Jävla slynor att ta nåns liv pga svartsjuka avundsjuka va fan är detta nån jävla sjuka fittor hela högen rent ut sagt 😡 hoppas dom kvävs på en kuk långt ner i halsen.
Citera
2024-08-03, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ur filmen
Gänget: Håll käften. Jag hugger dig i halsen. I halsen, jag svär på allt. Du dör direkt. Jag svär på allt att jag… klipper av din tunga. Schh!

Det är mord och inget misstag.
Hon dör av flera hugg i halsen.
Jag påstår inget annat än att det är mord, tror bara inte det var planerat i förväg.
Citera
2024-08-03, 14:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
De visste vad de gjorde de gjorde och det var planerat. Ingen frisk människa går runt med silvertejp och kniv. Man gör inte en gruppchatt man tar inte på sig handskar och rånarluvor. Man gör helt enkelt inte det dom gjorde om det inte var planerat mord. Jag har en fråga, kommer jag till att få vara med på rättegången? Jag har jävla många frågor att ställa de som sitter och ger domar.

Jag tror chatten bestod av flera men att man valt att gå ut från den.

Säger inte Mongo Raffaella att hon ska sätta kniven i halsen på henne? Sen läser jag att tidningen skrivit att Emilia har knivhugg i halsen 😭😭💔😞 fy fan detta är en mardröm för hela familjen och släkten detta kan bara inte vara sant. Jävla slynor att ta nåns liv pga svartsjuka avundsjuka va fan är detta nån jävla sjuka fittor hela högen rent ut sagt 😡 hoppas dom kvävs på en kuk långt ner i halsen.

Prata med Emilias advokat, det heter målsägarbiträde. Jag tror nog du får vara med på rättegång/bevistalan, men troligen inte prata något där. Men hör med Lunds Tingsrätt vem som är målsägarbiträde för Emilia, och ring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in