2024-08-02, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Nja det är väl mer förmyndaren som bestämmer såna saker.. Med tanke på att hon har en förmyndare är ju för att hon inte kan ta egna beslut.

Förmyndaren är hennes pappa PÖ
Citera
2024-08-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Jag förstår hur du menar. I den länken jag la ut finns det information om pappa p lögner och teorier om Essie. Det är inte så att det är min vilja att hänga ut henne.
Även om jag avskyr det hon gjort så är det inte hennes fel. Det är P som inte förstår att hon ska ha djur. Jag vet inte om som hade vågat lämna henne ensam med ett litet barn?

Har tänkt precis likadant som du skriver i sista meningen. Och vågar man inte lämna personen med ett barn så borde man tänka likadant om ett djur. Men det är inte alla som tänker på det sättet, sen har P snurrat ihop allting väldigt mycket så det är inte märkligt att folk reagerar. Sen återstår ju trots allt frågan vad som har hänt med hunden. Jag tror i alla fall att hunden har avlidit. Men det är bara vad jag tror.
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Nja det är väl mer förmyndaren som bestämmer såna saker.. Med tanke på att hon har en förmyndare är ju för att hon inte kan ta egna beslut.
Jag hoppas att hon får assistenter som är utbildade i hennes problematik och kan möta henne på ett bra sätt.
P har haft egna jobbannonser och egna intervjuer. Allt känns så konstigt kontrollerat på ett sjukt sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Förmyndaren är hennes pappa PÖ

Jag vet att han är det, men bara för att inte krydda på ännu mer saker i den här tråden att folk ska tro att hon kommer gå runt och slakta hela samhället. Men det här blir lite OT eftersom att det är hunden som är fallet här inne
Citera
2024-08-02, 22:13
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Man får väl behålla personliga assistenter om man haft de före 65? Eller har det ändrats?

Om man redan har PA kanske man får behålla dem, det vet jag inte.

Men är man 65 när vårdbehovet uppkommer, då är det hemtjänst.
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Hur skulle dom veta din e-post adress?
Han menade nog i meddelandefunktionen här
Citera
Medlem
Citat:

Pappa PÖ som är hennes förmyndare har ju tydligjort reglerna tidigare. Vill hon inte duscha så vill hon inte duscha. Vill hon gå ut själv ska hon gå ut själv.
Lågaffektivt bemötande
Citera
2024-08-02, 22:14
Medlem
Men vad tror ni gällande framtiden? Kommer de kunna få rätt till en ny assistanshund? Har ryktet spridit sig så pass att de är ”svartlistade”? Fattar ju att de kan köpa en vanlig sällskapshund…
Så verklighetsfrånvända som familjen är så förvånar det mig inte ett dugg om de gör det.

Allt kring Essie gör så jävla ont i mig.
Citera
2024-08-02, 22:16
Avslutad
Citat:
Jag förstår hur du menar. I den länken jag la ut finns det information om pappa p lögner och teorier om Essie. Det är inte så att det är min vilja att hänga ut henne.
Även om jag avskyr det hon gjort så är det inte hennes fel. Det är P som inte förstår att hon ska ha djur. Jag vet inte om som hade vågat lämna henne ensam med ett litet barn?

Jag håller med att föräldrar är ansvariga här, och förutom P även mamman. Vi vet inte förstås vad hon säger om allt som hänt, men hon har ju varit med under period när A hade Essie. Och inte agerat gissar jag, för det är ju inte från henne anmälningarna kommer till LS och hon verkar uppenbarligen inte ha hjälpt Essie komma därifrån genom omplacering exempelvis. Om nu inte mamman är den som räddat Essie - vem vet?! 🤔
Citera
2024-08-02, 22:16
Medlem
Citat:
Jag vet att han är det, men bara för att inte krydda på ännu mer saker i den här tråden att folk ska tro att hon kommer gå runt och slakta hela samhället. Men det här blir lite OT eftersom att det är hunden som är fallet här inne

Ja så är det ju. Essie är nog död vid det här laget
Citera
2024-08-02, 22:18
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Har tänkt precis likadant som du skriver i sista meningen. Och vågar man inte lämna personen med ett barn så borde man tänka likadant om ett djur. Men det är inte alla som tänker på det sättet, sen har P snurrat ihop allting väldigt mycket så det är inte märkligt att folk reagerar. Sen återstår ju trots allt frågan vad som har hänt med hunden. Jag tror i alla fall att hunden har avlidit. Men det är bara vad jag tror.
Det tror jag också. Folk i villaområden märker direkt om någon obehörig går/åker på deras gata. Kunde inte låta bli att tänka på det idag när jag var ute med min hund. Vi genade genom en gata där det är villor. Stod en kvinna och kratta som observerade mig direkt.
Boende hade sett direkt om en bil som inte tillhör ”gatan” hade kört runt på GRÄSMATTAN (dessutom)
Ingen har sett något där. Mycket skumt.
Det är info om det i TikTok inlägget också.
Citera
2024-08-02, 22:19
Medlem
Citat:
Pappa PÖ som är hennes förmyndare har ju tydligjort reglerna tidigare. Vill hon inte duscha så vill hon inte duscha. Vill hon gå ut själv ska hon gå ut själv.
Lågaffektivt bemötande

Ja det där är ju dock information som vi har fått från andra håll. Men jag håller med dig om det, själv tycker jag inte att en familjemedlem ska kunna vara en förmyndare utan det hade nog varit bättre med en opartisk utomstående som vet vad den gör.

Citat:
Jag hoppas att hon får assistenter som är utbildade i hennes problematik och kan möta henne på ett bra sätt.
P har haft egna jobbannonser och egna intervjuer. Allt känns så konstigt kontrollerat på ett sjukt sätt.

Ja det kommer gissningsvis vara kommunen som löser det om det blir dom som ska ansvara över assistenterna. Jag vet inte om det kommer vara företaget som är nu. Men det hade så klart varit bättre att ha någon som är utbildad inom det, för nu finns det inte direkt några krav för att jobba som assistent. Utan allting handlar om "person kemin"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in