2024-02-29, 23:30
Medlem
Jag åkte förbi Jula och köpte två stycken luftfuktare. En har gått för fullt sedan jag kom hem efter jobbet.

Nu visar mina hygrometrar 40 % luftfuktighet. Det är ganska bra drag i apparaten.
Citera
2024-03-05, 09:51
Medlem
Köpte en Wilfa Haze men blev tvungen att lämna tillbaka den. Har sedan tidigare en Dyson luftfuktare/luftrenare och denna mätte skyhöga PM10 och PM2.5 värden när Wilfan var igång, trots att den stod i ett annat rum, vilket triggade min flickväns astma rejält. Kontaktade Wilfa och frågade om detta var normalt och dom svarade "Vi har inte varit med om att luftfuktare Haze tidigare skulle orsaka ökad PM2,5 & PM10 i luften". Tror det är så att dom helt enkelt inte gjort mätningar på det bara.
Hursomhelst köp inte denna om ni har astma, eller bara vill ha luft som är lätt att andas.
Citera
2024-08-02, 15:59
Medlem
Köpt en luftfuktare och det är ju ren bluff iallafall modellen jag köpte.
Har ju en hygrometer med såklart och det har inte visat samma som den efterblivna luftfuktare en enda gång.
Det är 40% enligt hygrometern.
Drar man igång luftfuktare på 55% så går den 5-10 min sen stänger av sig o bara fortsätter ticka uppåt o stannar på 80-90% o bara står o blinkar.
Man kan ju välja o ha bluffmaskninen på hela tiden utan % inställt men då kommer det ju bli skyhögt.
Citera
2024-08-02, 16:32
Medlem
exoticspices avatar
En luftfuktare i keramik. Om dem går att hitta någonstans eller om man kan fixa det själv genom att köpa en kruka och göra hål för hållaren.

https://luftfuktare.se/wp-content/uploads/2021/08/luftfuktare-i-keramik.jpg.webp

https://luftfuktareguiden.se/luftfuktare-for-element/
Senast redigerad av exoticspice 2024-08-02 kl. 16:40.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in