2024-08-02, 08:11
Medlem
NoFreeLunchs avatar
För att ”byta” kön krävs enorma insatser av samhället i form av stora kostsamma kirurgiska ingrepp och livslång hormonbehandling som lurar kroppen att anta ett annat utseende än det som är biologiskt bestämt. Det är just det som visar att ens biologiska kön står fast. Det är inget individuellt projekt som bara involverar ens känslor. Om man nu har turen att bo i ett land som bekostar sådant. Fattar inte hur man kan kräva av läkare att förneka det? Herregud, har mänskligheten inte viktigare problem att ta itu med?
Citera
2024-08-02, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoFreeLunch
För att ”byta” kön krävs enorma insatser av samhället i form av stora kostsamma kirurgiska ingrepp och livslång hormonbehandling som lurar kroppen att anta ett annat utseende än det som är biologiskt bestämt. Det är just det som visar att ens biologiska kön står fast. Det är inget individuellt projekt som bara involverar ens känslor. Om man nu har turen att bo i ett land som bekostar sådant. Fattar inte hur man kan kräva av läkare att förneka det? Herregud, har mänskligheten inte viktigare problem att ta itu med?
Tror diskussionen Wold gav sig in i var den om byte av juridiskt kön dock. Dvs att ändra den näst sista siffran i personnumret. Inte jättedyrt.
Citera
2024-08-02, 08:37
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Virriga tanten Agnes har visserligen en professur. Men man ska inte förväxla den med hennes feministiska politiska åsikter, som inte hör hemma på hennes föreläsningar om biologi. Någon skulle kunna fråga henne om existensen av raser i människor och då säkert få sin världsbild utmanad.

Se hur det gick när man gjorde samma sak med Jordan Peterson. Han blev upphöjd till "vår tids viktigaste intellektuella" och åkte på en världsturné för att sälja sin konstiga bok om allt och inget. Detta sedan han visade sig vara lätt konservativ och inte förstått sig på Kanadas diskrimineringslag. Samma sak här: hans professorstitel ansågs stärka hans politik.

Med det sagt är det påfallande många som inte riktigt vill ta till sig skillnaderna mellan kön och könsidentitet.
Citera
2024-08-02, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag måste rätta mig. Efter inlägget har skrivits har det tillkommit ytterligare 4 kön, så nu är vi uppe i 104 stycken, och det kommer med stor sannolikhet att upptäckas ännu fler kön.
Ja, ja. Du kör i egen fil och har 104 före?
Citera
2024-08-02, 09:22
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du och RFSL har mer gemensamt än du begriper.

Jaså, på vilket vis då? Det är hjälpsamt att motivera såna här påståenden.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag och Wold skrattar åt er insiktslöshet.

Jag har väldigt lite koll på Wold men efter lite googlande har jag inte lyckats hitta något exempel på att hon positionerat sig i klimatfrågan på vis som indikerar att hon är emot klimatforskning som går emot ideologi/lobbyism, dvs att hon skulle vara klimatförnekare. Kanske minns du något du varit med om i en dröm?
Citera
2024-08-02, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Funkar det så i länder som tidigare infört juridiskt kön? Danmark tex?

Det exempel jag känner till är USA, och där finns fall där kvinnliga fångar blivit våldtagna av transpersoner som identifierar sig som kvinnor och därför tillåts sitta i kvinnofängelse.
Citera
2024-08-02, 09:34
Medlem
RFSL, Riktigt Fanatiska SexualLibertiner, bör passa sig. Genom sitt utspel binder de ytterligare ris åt egen rygg.
Vi är j-t trötta på ert transtramsande. Vi börjar få nog. Det är dags för oss normala svenskar att ryta ifrån.
Våra politiker med statsministern i ledningen är för cuckade för att sätta ner foten mot den ideologiska ohyra som RFSL representerar.
Citera
2024-08-02, 09:54
Medlem
Borde inte skampriset delas ut till någon imam eller moské år ut och år in?
Varför dela ut till demokratiska, sekulariserade, skötsamma, samhällsnyttiga individer?
Citera
2024-08-02, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vi ska nog räkna biologi som ren humbug "vetenskap" som hör hemma på historiens sophög. Vad man identifierar sig som är man.

Jag har inte hunnit lära in mig alla kön, men jag kan länka till en lite äldre lista, då hade bara 56 upptäckts (det har ju tillkommit flera sedan dess).

https://www.dagensmedia.se/marknadsforing/kampanjer/facebook-skrotar-manligtkvinnligt-infor-56-olika-kon/

Du var mig bland den mest dumma Flashbackmedlemmen jag stött på
Inte nog med att du avfärdar gängse vetenskap, du använder dig av Facebook självt som information/kunskapskälla *jag skrattar och häpnar på samma gång*.
Om du representerar mänskligheten så går vi mot en säker undergång, efter en kort men mycket sjuk framtid.

Det farliga i människor som tycker som du är: Ni tror att ni kan avfärda viss evidensbaserad vetenskap men använda er själva av "vetenskap" ni tycker passar er egen agenda.

Usch säger jag bara!
Citera
2024-08-02, 10:14
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Varför dela ut till demokratiska, sekulariserade, skötsamma, samhällsnyttiga individer?

Därför att RFSL är en sekt och sekter har det som verksamhetsidé att straffa sektmedlemmar som inte blint följer sektens regler.
Citera
2024-08-02, 10:30
Medlem
Upplyftens avatar
[quote=AbortRetryIgnore|89062341

Med det sagt är det påfallande många som inte riktigt vill ta till sig skillnaderna mellan kön och könsidentitet.[/QUOTE]

Vad finns det att förstå. ? Könsidentitet handlar till 100% om män eller kvinnor i regnbågsspektrumet som bekänner sig till det andra könet . Det finns fortfarande endast två kön, även i den regnbågiga världen.

Sådär. Var väl inte så komplicerat ???
Citera
2024-08-02, 10:36
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Finns politiska program som skall efterföljas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in