2024-08-01, 23:36
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linjesex
Kan du printa för oss som inte har fakebook ?

Värdelöst oteknisk, så tyvärr kan jag inte det.
Men kanske någon annan kunnig vill göra det åt dig här.
Citera
2024-08-01, 23:40
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Min dotter dog av heroinmissbruk, så jag vet en del......

Men hur vet du att REs pappa missbrukar??

Beklagar din förlust.
Citera
2024-08-01, 23:42
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Så enkelt är det inte
Men en viss grund läggs av föräldern
Viss grund?
Stordelen av grunden läggs av föräldrarna.
Ett barn bör kunna vett och etikett när det börjar i skolan.
Citera
2024-08-01, 23:44
Medlem
Citat:
Exakt
Det rår ingen förälder på
Däremot kan man lära barnet grundvärden så osykopati kan vändas till nåt ”positivt” tex ledare, forskare, idrottare etc
Typiskt lärare och vara naiva, du vet att psykopati inte går att bota? Sen autism som finns i alla regnbågensfärger fungerar olika?
Pedagogik hur fungerar det.. Vad är pedagogik kanske jag ska fråga. Ditt svar blir intressant
Citera
2024-08-01, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Ja alltså. Först och främst så vet jag ju inte, utan gör en bedömning utifrån vad jag tycker mig se på filmen. Först tycker jag inte att man ser några tecken på blod eller andra skador på offret. Sen tycker jag också att offret beter sig upprört, ha kraft i rörelserna och verkar inte vara skadad.
När vi nu vet att hon blir så skadad att hon avlider av skadorna så känns det som att skicket hon syns i på filmen är inte hur hon lämnades.

Jag tror att de verkliga skadorna uppkom efter filmen slutar. Hur hon skadades vet vi inte heller, men om vi antar benen så är det inte så svårt att föreställa sig. Hon ligger som.sagt som ett paket, de kan göra vad de vill. Anledningen att välja benen kan då vara att de ville skada, men inte döda. Eller så var planen mord, vad vet vi.

När du slåss för ditt liv så har du andrenali som pumpar och det du ser på videon är ren dödsångest och hennes puls måste slagit oerhört fort. Andrenalin måste varit på toppen. När du får en smäll riktigt hårt på huvudet så skakar världen och du blir rädd, få flera smällar och bli nerhållen fasttejpad så kan du själv tänka dig paniken. Så nä vännen, hon var nog döende och på väg till andra sidan och kämpade till slutet för sitt liv. De gör varje människa.
Citera
2024-08-01, 23:49
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Hon har nu bytt namn på sin FB sida men här är hon: (man ser MGM1 älskat bilden)

https://www.facebook.com/share/p/GKohjJUtX5YHtUs1/

Och här verkar hon "lite arg" sitt ex:

https://www.facebook.com/share/gvEef8a5VNg5AicU/

https://www.facebook.com/share/7wQ1kTwrFU1dsBpw/

Jösses.
Citera
2024-08-01, 23:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Beklagar
Hatar droger
Av nån anledning har jag alltid gjort det
Trots att jag säkert skulle fastna

Tack!
Citera
2024-08-01, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..Igor....
Tyvärr föds en del till psykopati. Hur löser du det?

Det finns såklart undantag till varje regel men han har rätt ruttna föräldrar brukar fostra ruttna barn. Titta bara på valfri lekplats med småbarn. 9 av 10 gånger är ungen som puttar undan de mindre för att hon ska ha något för sig själv den med en förälder på telefon en bit bort som inte kunde bry sig mindre. De barnen med vettiga föräldrar brukar magiskt nog vara snälla, le och leka tillsammans med andra barn
Citera
2024-08-01, 23:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Viss grund?
Stordelen av grunden läggs av föräldrarna.
Ett barn bör kunna vett och etikett när det börjar i skolan.
Att kunna och veta är en sak. Att bromsa impulser och tolka situationer en helt annan.
Citera
2024-08-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
När du slåss för ditt liv så har du andrenali som pumpar och det du ser på videon är ren dödsångest och hennes puls måste slagit oerhört fort. Andrenalin måste varit på toppen. När du får en smäll riktigt hårt på huvudet så skakar världen och du blir rädd, få flera smällar och bli nerhållen fasttejpad så kan du själv tänka dig paniken. Så nä vännen, hon var nog döende och på väg till andra sidan och kämpade till slutet för sitt liv. De gör varje människa.

Ja alltså, ingen vet och man kan dividera fram och tillbaka med spekulationer. Jag får inte ihop det, i.o.m att där inte är något blod osv. Tycker också det känns som att syftet med filmen var att visa hur de förnedrar henne, inte hur de mördar henne. Oklart om planen ens var att hon skulle dö, eller om det spårade ur. Men det är välkommet med dina synpunkter, jag lyssnar gärna på vad andra tror om jag kan ha missat något.
Citera
2024-08-01, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Att kunna och veta är en sak. Att bromsa impulser och tolka situationer en helt annan.

Klockrent inlägg måste jag säga! Vissa barn saknar inte viljan utan förmågan, viss skillnad som inte alla har koll på.
Citera
2024-08-01, 23:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Exakt
Det rår ingen förälder på
Däremot kan man lära barnet grundvärden så osykopati kan vändas till nåt ”positivt” tex ledare, forskare, idrottare etc

Njae......

"What is conduct disorder?

Conduct disorder (CD) is a condition in which your child or adolescent shows an ongoing pattern of aggression toward others. They also show serious violations of rules and social norms at home, in school and with peers.

These rule violations may involve breaking the law. Children with CD are more likely to get injured and may have difficulties getting along with peers.

Signs of conduct disorder include:

Frequently breaking serious rules, such as running away from home, staying out at night when told not to or skipping school.
Being aggressive in a way that causes harm, such as bullying, fighting or being cruel to animals.
Lying, stealing or damaging other people’s property on purpose."

https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/9905-oppositional-defiant-disorder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in