Citat:
Ursprungligen postat av
pudrig
Nu är detta inte P3 dokumentär och det är väl inte konstigare än att Sigge Eklunds prat också var ca 50% ren sommargoja. Omars prat var ypperligt berättat. Gott så.
Jag förstår hur du tänker. Är du romantiker är detta ett lyckligt slut och det man önskar, efter att promenerat genom 14 länder och kommer till Skåne.
När han kommer till Skåne tycker han att skånska låter väldigt lustigt? Ungerska, nederländska eller grekiska… Inte lustiga för en arabisktalande? Nä, just skånska.
Jag kan krossa denna skröna, hans och många andras med liknande skrönor från ett krig de just råkade överlevda.
Många erkänner till sluta att det är hittepå. Tiden får utvisa och det kommer väl ett erkännande i någon biografi så småningom när lögnen är för tung att bära.
Sigge Eklunds sommar var genuint och klockrent. Dessutom går det ju allt att bevisa.
Många namnlösa syrianer som har fått en pipeline till Sverige och berättar liknande historier. En del sämre och en del bättre. Tusen och en natt heter volymen du borde läsa.
Inte koranen.
Ps. Jag gillar inte heller skånska 😇