Citat:
Ursprungligen postat av
OtursAktivist
Hon (Rafaella) ser helt drogad ut på vissa videor.
Utskrivning av adhd-mediciner hejvilt till barn är jag starkt emot. Delvis pga att jag blivit väldigt dålig själv under medicinering och ser allvarligt som vuxen att vi omdömeslöst sätter barn på mediciner när de inte kan uttrycka sig rörande svårigheter som kan uppkomma eller biverkningar) men även för att på psykopatiska drag, vilket en del barn som medicineras har då det faller inom adhd om det upptäcks (vi diagnostiserar inte psykopati utan enbart adhd och antisocial personlighetsstörning) och därmed kan vissa faktiskt bli farliga. Givetvis kan icke-psykopatiska barn och unga också bli farliga då det inte är harmlösa mediciner och allvarlighetsgraden variera rörande biverkningarna.
När det gäller utseendet så är det hennes arm man ser då den ser likadan ut som i en annan video.
Min bedömning var narcissism, antisocial störning och i det avund och svartsjuka. Jag kände enbart iskyla av att se videon.
Kollade på den här och min bedömning är korrekt. Jag är glad att jag iallafall raderade det mycket elaka inlägg jag skrev av ren insikt till vad som drivit henne. Jag kan ha rätt om bägge flickorna. Skulle iofs inte vara första gången. Ironiskt då jag irl skulle manipuleras av vilken dåre som helst som ger ett mjukt intryck vilken dag som helst i veckan.
Motivbild 1.
https://vm.tiktok.com/ZGe7ynt6m/
I den åldern börjar barns tänkande kring dem själva, omvärlden och hur de bör förhålla sig till den. Ändå rättfärdigar ett barn ingenting. Störningen har snarare pågått i en del år nu.
Med det sagt länkar jag endast för att man kan se hur inrotad det här hatet är. Du måste lida, känna smärta innan det slår över till hat. De tillstånden är inte i samma rumstid. Den där lilla flickan finns inte längre som man ser i videon.
Hjälp mig säger hon...
Sedan det med att någon sköt ihjäl hennes morfar utanför hans port. Skäl till att omhänderta henne vid födseln fanns nog. Mamman som skriver ett iskallt Ok, som respons när dottern skriver kärleksmeddelande. Det är om något en indikation på en störd förälder med narcissistiska drag om vi hoppar över att hon är överviktig och oklädsamt klädd i adidasbyxor och ser ut som en härjad socialbidragstagare (jag går själv jämt hemma i mjukisbyxor och ser ovårdad ut i mitt hem så man kan skippa att bli kränkt å andras vägnar).
Håller med dig att hon ser “off/avtrubbad” ut på vissa av dem.
Och jag har samma inställning som dig kring medicinering - speciellt till barn.
Faller inte både sociopati och psykopati under antisocial personlighetsstörning, eller det gör det kanske inte? De är lika, men har också markanta skillnader.
Jag har sagt det innan och säger det igen att jag tror att MGM1 är en sociopat.
“Min bedömning var narcissism, antisocial störning och i det avund och svartsjuka. Jag kände enbart iskyla av att se videon.”
- Håller med dig, och det värsta (utöver vad de gör mot BO såklart) är att hon verkar njuter av det. De skrattar, hetsas, det upplevs som att hon tycker att det är kul.
Kul att "känna denna makt".
(Skulle inte förvåna mig att om det kommer fram att BO har knivskador i ansiktet att det är MGM1 som orsakat dem).
Motivbild 1:
Ja som du säger, den videon är snart 5 år gammal. Det är många år för hatet att växa ganska obehindrat.
Vem vet om hon hade hamnat bland rätt folk då - så kanske hon hade kunnat bli räddad.
Det var hemskt att se det på hennes TT, hur iskall hennes mamma är. Och ännu mer hjärtskärande när man läste alla kommentarerna från andra barn som också delade med sig av hur deras mammor skulle svara/eller inte svara om de hade skrivit “ Jag älskar dig mamma” till dem.
Jag tycker att det är tragiskt vad de båda mördarna har fått genomgå i sina liv, och tänk hur lite vi egentligen vet om allt då det enda vi egentligen vet är det som dokumenterats innan placeringar och dylikt. Det är inte konstigt att de blivit som de är, inte alls.
Men det tar inte bort faktum att de mördat en 14-årig tjej på ett brutalt sätt, och lämnat henne död eller döendes.