2024-08-01, 17:29
Medlem
Ser tyvärr att (Napp #382) är tillbaka i Arvika sedan ett par månader sen. Fick se honom Live för ett par dagar sen, Jag hade hoppats han skulle ha försvunnit för gott.
Citera
2024-08-01, 17:59
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Nja det ses inte som fullt normalt i civilsamhället i stort. Inom konservativa krafter ja, men det har gång på gång varit på väg att förbjudas. Men den nya lagen röstades ner av konservativa för ett gäng år sedan, och en ny rätt skev lag föreslogs istället.

I Somalia eller?
Citera
2024-08-01, 19:15
Medlem
Något nytt om #442, gäddan från Vingåker?
Citera
2024-08-01, 19:28
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Något nytt om #442, gäddan från Vingåker?
Ljudet från konfrontationen finns nu att lyssna på här:
https://www.youtube.com/watch?v=gviU_gNPV6s

Riktigt dålig ljudkvalitet men det är alltid något..
Citera
2024-08-01, 19:28
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Nytt poddavsnitt: https://www.youtube.com/watch?v=vscQ-Fcegak
Citera
2024-08-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Inte nog med det, han har också high water-byxor och ett mobilfodral som man fäller över som också kan hålla kreditkorten. Jag vet ju att det är fler här i tråden som har ju den kombon och undrar varför dom inte träder fram? Jag vill ju bara veta var jag har folk.

Förtydligande: Långa kortbyxor som slutar en bit under knäna.

Jag både har och gillar dessa byxor. Under de mörkare årstiderna har jag gärna varselväst för att synas under promenader.

Citat:
Ursprungligen postat av Palle-Kuling-
Juli 2024 blev en månad som vi dumpenföljare sent skall glömma. Hela 22 gäddor fick bita i det sura äpplet, vilket jag utan att ha kollat upp saken förutsätter är rekord. Bland dessa hittar vi allt från näringslivsprofiler som tog så illa vid sig av uthängningen att man inte såg någon annan utväg än att kränga på sig träfracken, till sparkcykelsomalier med noll fallhöjd och allt däremellan. Mina två personliga favoriter är utan tvekan Färdtjänstgäddan och Bandtraktorn.

Haha, ja..!!
#439 Färdtjänstgäddan saknade massor av tänder och #447 var kåt som en bandtraktor!! Är bandtraktorer extra kåta eller vad!?

Senast redigerad av Pinkepaus 2024-08-01 kl. 20:34.
Citera
2024-08-01, 19:44
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Kul att Gäddmockasinen är identifierad!

Däremot saknar jag 449 på listan. Från Oslo till Gdansk är väl inte identifierad?
Varsågod, Hasse!

Rebus #449 Från Oslo till Gdansk

Förnamn: Samma som F. Kennedy
Mellannamn 1: Ted Gärdestads brors förnamn
Mellannamn 2: Brekke
Efternamn: En sådan kan man ha på fingret (till exempel om man har gift sig) + erud.

Födelseår: 1966 - 1
Kommun: Vestre Toten
Senast redigerad av Lyxpotatissallad 2024-08-01 kl. 19:52.
Citera
2024-08-01, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxpotatissallad
Varsågod, Hasse!

Mellannamn 1: Samma som Ted Gärdestads bror
Efternamn: En sådan kan man ha på fingret (till exempel om man har gift sig) + erud.

Här talar vi hög social fallhöjd. Mannen har en årsinkomst på över miljonen. Han är universitetsutbildad med examen från BI Business School (masters degree) och är projektchef @ Nye Veier AS. Över 400 kontakter @ Linkedin. Har haft relativt tunga uppdrag inom det norska näringslivet i 20+ år.
Senast redigerad av anwe8 2024-08-01 kl. 19:57.
Citera
2024-08-01, 20:09
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxpotatissallad
Varsågod, Hasse!

Mellannamn 1: Ted Gärdestads brors förnamn

Åh, schysst! Kul att du kikade förbi Potatis.
Citera
2024-08-01, 20:12
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Här talar vi hög social fallhöjd. Mannen har en årsinkomst på över miljonen. Han är universitetsutbildad med examen från BI Business School (masters degree) och är projektchef @ Nye Veier AS. Över 400 kontakter @ Linkedin. Har haft relativt tunga uppdrag inom det norska näringslivet i 20+ år.
Hög fallhöjd, ja, men enligt din uppräkning av meriter lär det knappast gå någon ekonomisk nöd på den pedofilen. Å andra sidan är det alltid tufft för en människa när det sker ett stort inkomsttapp, om vi vågar gissa att han åtminstone får avträda sina tunga uppdrag.
Citera
2024-08-01, 20:13
Medlem
Citat:
Hög fallhöjd, ja, men enligt din uppräkning av meriter lär det knappast gå någon ekonomisk nöd på den pedofilen. Å andra sidan är det alltid tufft för en människa när det sker ett stort inkomsttapp, om vi vågar gissa att han åtminstone får avträda sina tunga uppdrag.

Maila dem han arbetar för!!
Citera
2024-08-01, 20:16
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Citat:
Åh, schysst! Kul att du kikade förbi Potatis.
Inga problem!

Jag håller mest till på Telegram (Gräv) nuförtiden. Där brukar det gå undan med identifieringen av gäddor (inte för att det inte gör det här med).

Det är dock kul att titta in här ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in