2024-08-01, 17:52
Medlem
StektSkitkorvs avatar
Enda sedan Pride började med sånt här och pedofili så har rörelsen gått rakt neråt
Citera
2024-08-01, 17:53
Medlem
Q-Trons avatar
Wold hade varit en ännu större chef om hon faktiskt dök upp på prisceremonin och tog emot priset personligen, och med väl valda ord höll ett kort och snärtigt tacktal om varför hela transdebatten är så vansinnig.
Citera
2024-08-01, 17:59
Avslutad
Säga vad man vill om Agnes, men hon har mycket kunskap och det kommer mycket vettigt ur den käften.

RFSL, som för inte så väldigt länge sedan ansåg att samlag med barn var helt ok så länge det fanns samtycke, ska bara hålla käften. De har ingen talan. De borde blivit nedlagt där och så och alla inblandade fängslade.

Denna mörka och hatiska sekt kan aldrig tvätta bort sina uppenbara pedofila intressen. Man borde verkligen fundera på vilka avsikter de har idag med sina Pridefester och lockande av yngre. Samtliga borde hamna under Säpos lupp.

Dessa perversa och förvirrade biologiförnekare är ett hot för samhällskroppen och alla som stödjer dem borde också kollas upp.

Hellre att mina barn blir medlemmar i NMR än RFSL.
Citera
2024-08-01, 18:02
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
För det andra vore det klädsamt om RFSL kunde specificera vilka uttalanden som är myter och/eller desinformation. Det blir inte speciellt produktivt att klaga på myter och desinformation om man inte även kan eller vill korrigera det man anser är felaktigt.

Det vore klädsamt ja, men deras taktik är ju alltid att angripa avsändarens karaktär och inte dess argument.

För man får väl förmoda att RFSL’s ståndpunkt inte är att det är en myt att nytt liv skapas genom ett möte mellan ett ägg och en spermie? Eller att det är desinformation att påstå att människokroppen i 99.98% av fallen är konstruerad i syfte av att producera antingen spermier eller ägg?
Citera
2024-08-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Hade hon lidit av transofobi så borde hon väl vara rädd att uttala som om transorna? Nu verkar hon ju inte vara det. Snarare tvärt om. Så det är väl raka motsatsen till transofobi?

Hon får driva saken som förtal. Om hon är intresserad av det.

Otroligt underhållande att RFSU skickade tandborstar till Malmö imamen, för att han skulle borsta bort sina värderingar.

”Dem skickar lådor med tandborstar 🪥, jag kan skicka en Fatva på RFSU ”

Otrolig humor!
Citera
2024-08-01, 18:25
Medlem
DeValeras avatar
Finns inget annat att göra än att ta bort hennes professors titel. Det finns över 100 kön och identiteter som man väljer själv. Hennes biologiska argument påminner om 1800-talets rasbiologiska idéer.
Citera
2024-08-01, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag har läst artikeln och är insatt i frågan, men du kan alltså inget om saken och har inte heller någon egentlig åsikt om saken? Varför deltar du isf i tråden?

Nu frågar jag en gång till: Hur skadar Woid HBTQ-rörelsen?
Jag vill även veta på vilket sätt hon "sprider myter och desinformation på transpersoners bekostnad."
Citera
2024-08-01, 18:46
Medlem
Va? Hon var ju den klokaste rösten under hela pandemin. 🙏
Om hon nu sagt att vi människor är antingen kvinnor eller män biologiskt sett så stödjer jag gärna henne,

För att det är så. 😂

Sen får man vara trans bi och allt däremellan. Det är ok. Men hon är är en respektabel forskare som jag lärt mig mycket av. Jag har full respekt för henne, och hennes kunskap och visdom. 🙏
Citera
2024-08-01, 18:48
Medlem
godboys avatar
AW sprider väl ingen som helst desinformation om transpersoner. Hon har en åsikt att är man kvinna så är man kvinna är man man så är man man. Så jävla typiskt vänsterrörelser att gapa och skrika att någon annans åsikt är fel.

Generellt så bryr sig folk inte om sånt här utan man får vara som man vill, men vänsterpack ska ju alltid tvinga folk att "tycka rätt" med våld om så behövs.
Citera
2024-08-01, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
För det första, menar RFSL att endast experter bör uttala sig inom respektive område? Är alla som exempelvis uttalar sig om kön och könsroller och som RFSL inte har några problem med, utbildade biologer, psykologer, eller liknande?

För det andra vore det klädsamt om RFSL kunde specificera vilka uttalanden som är myter och/eller desinformation. Det blir inte speciellt produktivt att klaga på myter och desinformation om man inte även kan eller vill korrigera det man anser är felaktigt.
RFSL har nått gubbåldern, fyller snart 75. Dags att lägga ner skiten.
Citera
2024-08-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Här då, enligt senaste inom damboxningen:
Carini och tränare Renzini ville inte uttala sig om det var rätt av IOK att låta Imane Khelif tävla.

Men direkt efter den kontroversiella matchen går Italiens premiärminister Giorgia Meloni till attack mot IOK.

– Jag tycker att idrottare som har manliga genetiska egenskaper inte bör tillåtas tävla mot kvinnor, inte för att diskriminera någon utan för att skydda kvinnliga idrottares rätt att tävla på lika villkor, säger hon enligt italiensk medierna.

Premiärministern hyllar också Angela Carini.

– Jag tackar Angela Carini för hur hon kämpade. Att Angela drog sig tillbaka gör mig ännu mer ledsen, jag blev rörd i går när hon skrev 'jag ska kämpa' eftersom i sådana här situationer spelar även engagemang, vilja och karaktär roll, men det handlar också om att tävla på lika villkor. Ur mitt perspektiv var detta inte en tävling på lika villkor
https://www.expressen.se/sport/os-2024/efter-boxningsbraket-tog-slut-efter-bara-30-sekunder/

Ska sägas att Agnes Wold är ikon inom genusvetenskapen. Att ge henne denna utmärkelse lär splittra rörelsen. Jean-Pierre Barda har sagt att dessa extremister bör gå i egen pride-parad.
Uttalandet av Italiens premiärminister är starkt och kommer att få effekt. Nu väntar vi på liknande kommentarer från Macron m fl.
Seriös fråga: hur ska man få bort gubbstyret i IOK?
Citera
2024-08-01, 19:32
Avstängd
coolabananer123s avatar
Djävulen är trans. Att stå på hbtq trans sidan är att stå med satan. Sanningen kommer befria dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in