2024-08-01, 12:46
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Både ja och nej. Klart jag inte ställer mig emot förintelsen av Hamas. Men det bryter mot internationell lag att döda en politisk ledare på ett officiellt besök.
Dessutom har Israel likt USA agerat i andra länder territorium flera ggr nu på sistone och det är också mot internationell lag. En lag man kommit överens om tillsammans som ska gälla alla. Det har även utsetts arresteringsorder på Benjamin Netanjahu och man har bedömt ockuperingen av vissa områden av Israel som olaglig enligt internationella bestämmelser.
Ingenting sker och ingen som kan göra något verkar bry sig nämnvärt.
Därför säger jag att judarna har sina egna regler.
Judarna har inte rätt alls till "landet Israel" enligt mig.
Judarna har behandlat andra som judarna blev behandlade i nazi Tyskland, inte bara judar utan väldigt många andra folk grupper och handikappade men fine allt ljus på juden.
Nu är ju Hamas en hemsk organisation som jag vill ha så långt bort från saker jag tycker.om som möjligt.
Men dom har tagit på sig rollen som den som slår mot den olagliga ockupationen.
Jag har ingen lösning faktisk för ingen kommer överens.
Jag tycker alla judar med dubbla medborgarskap kan lämna Israel. Om man står emot massinvandringen här och stödjer Israels i Palestina är man en hycklare. Punkt slut. Man ser olika regler för olika folkslag vilket i sig är korrekt rasism. Utan USAs krig och anfall samt Israels vara eller icke vara är grunden till alla våra flyktingar.
Dessutom går mycket av det som sker under kriget mot terrorism vilket ger försäkringsbolag frihet från att betala stater så då faller hela notan på skattebetalarna, i alla led. Bidrag, vapen köp osv osv osv

Israels ockupation och behandling av Palestina är grunden till vad som sker nu, inte Hamas. Hamas är det träd som vuxit sig stark, planterad av Israel genom förtryck, likt ISIS av USA.
Vilket mandat har han som "Politisk ledare"? Vem/vilka har valt honom som sin företrädare? Kan vem som helst utses till "politisk ledare" och därmed vara immun mot allt?
Citera
2024-08-01, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattermind
Bokstavligen det första i den artikeln säger:
Since 2001, Palestinian militants have launched tens of thousands[1][2][3][4] of rocket and mortar attacks on Israel from the Gaza Strip as part of the continuing Israeli–Palestinian conflict. Läser du vidare, den första länken om konflikten så är det första:

The conflict has its origins in the rise of Zionism in Europe and the arrival of Jewish settlers to Ottoman Palestine in the late 19th and early 20th centuries.[24] The local Arab population opposed Zionism, primarily out of fear of territorial displacement and dispossession.[24] The Zionist movement garnered the support of an imperial power in the 1917 Balfour Declaration issued by Britain, which promised to support the creation of a "Jewish homeland in Palestine".

Din historia börjar 2001. Vad har du att säga om https://lirp.cdn-website.com/1c33daec/dms3rep/multi/opt/image-1920w.png

Jag är klar, egentligen räcker det för mig att bara svara dig en gång för att ha det dokumenterat för vettiga personer som läser i tråden och varken är blindade av pro-israel eller pro-hamas. Dom flesta vet vad du är för typ av person. Ha det bra!

Fin Karta men det är för mycket Palestina på den. Judea är av naturen fritt från araber och muslimer.

Förövrigt borde du kolla upp alla raketattacker som Hamas utfört. Tänk dig nu att Iron Dome inte existerat och så kanske du kan föreställa dig skadorna och dödsfallen det genererat.
Citera
2024-08-01, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Fin Karta men det är för mycket Palestina på den. Judea är av naturen fritt från araber och muslimer.
Det var allt du behövde säga från början! Göm dig inte bakom påhittad militär och politisk kunskap
Citera
2024-08-01, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattermind
Det var allt du behövde säga från början! Göm dig inte bakom påhittat militär och politiskt kunskap

Snarare du som tror att Araberna kan gömma sig bakom händelser som skedde långt innan de själva var födda som någon form av ursäkt.
Citera
2024-08-01, 12:54
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Interstellz
Ursäkta men vem faaaaaan bryr sig om detta?
Vem bryr sig om ett krig? Håller med dig, ett världskrig till, kom bara.
Citera
2024-08-01, 13:01
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Vilket mandat har han som "Politisk ledare"? Vem/vilka har valt honom som sin företrädare? Kan vem som helst utses till "politisk ledare" och därmed vara immun mot allt?
Han var ju ledare över Hamas politiska del.
Vad vill du liksom?
Du tycker en sak vilket är förståeligt.
Men det finns lagar och regler och Israel har brutit mot dom. Så är det bara. Förnekar du det så är du för en woke laglös bullshit värld där sanningen kommer sist
Citera
2024-08-01, 13:05
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Vad vill du liksom?
Men det finns lagar och regler och Israel har brutit mot dom. Så är det bara. Förnekar du det så är du för en woke laglös bullshit värld där sanningen kommer sist
När valdes han? Vilka valde honom? Kan valfri drogkartell i Mexico utse en person som politisk ledare och sedan skicka honom på uppdrag runt jorden?
Citera
2024-08-01, 13:05
Medlem
Citat:
Vad vill du liksom?

Vilka lagar och regler har Israel brutit emot? Att de inte får döda hjärnan bakom 7e oktober? Var det fel av USA att döda Usama bin Laden också?
Citera
2024-08-01, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Så folket i din omgivning har flytt till Sverige men släktingarna bor kvar i Gaza? Varför har dom kommit till Sverige om det nu inte verkar vara några problem för släktingarna att bo där?

Det är inga jag har pratat mycket med, du vet, folk finns som grannar, jobb , frisörer osv
Citera
2024-08-01, 13:08
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
När valdes han? Vilka valde honom? Kan valfri drogkartell i Mexico utse en person som politisk ledare och sedan skicka honom på uppdrag runt jorden?
Nu får du ta och ge dig.
Faktum är så att han var deras politiska ledare.
Om du inte vill erkänna det så får det stå för dig.
Citera
2024-08-01, 13:09
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Vilka lagar och regler har Israel brutit emot? Att de inte får döda hjärnan bakom 7e oktober? Var det fel av USA att döda Usama bin Laden också?
Bin laden var ingen ledare för ett lands störta parti.
Lägg ner med efterblivna liknelser.
Vilka brott Israel har brutit mot har redan en domstol kommit fram till.
Att du ska särbehandla judar får stå för dig.
Citera
2024-08-01, 13:19
Medlem
Citat:
Bin laden var ingen ledare för ett lands störta parti.
Lägg ner med efterblivna liknelser.
Vilka brott Israel har brutit mot har redan en domstol kommit fram till.
Att du ska särbehandla judar får stå för dig.

Nej det har dom inte. De anklagar Israel men de har inga bevis för det. Eftersom Hamas inte släpper in dom. Och de enda som begår krigsbrott i Gaza är Hamas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in