2024-07-31, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord.Hell
Är det hela filmen? Stackars lilla tjej. Dessa ungar förtjänar livstid i fängelse. grov ångest för stackars flickan.

Vet man vem som sitter på flickan i filmen?
Citera
2024-07-31, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Jag har full förståelse för mamman, men hon behöver inte titta på den. Filmen kommer finnas någonstans ändå hela tiden, antingen i telegram grupper, FUPen och flashback. Det är som narkotika och invandrare det går aldrig att få bort helt.

Finns massvis med filmer på nätet från Sverige där man sparkar offer i ansiktet när dom ligger försvarslösa. Jag tycker det är viktigt att man visar hur dessa personer ser ut, som gör sådant, så att man förhoppningsvis kan väcka något nytt parti att börja agera och samla poäng. För nuvarande partier gör ingenting.

De finns säkert sadister som njuter av att se detta men förhoppningsvis är det bara en väldigt liten grupp som man kan räkna på 10 fingrar.
I ett annat fall om lustmord o styckning tog förfrågningarna från pervon aldrig slut. Om obduktionsbilder på ruttnande kroppsdelar. Så jag tror att du förminskar problemet.
De här två gm kunde lika gärna varit två helsvenska med samma bakgrund och SISvistelse i bagaget. Det sitter inte i generna utan i miljö o bakgrund. Det kanske är en nyhet för dig men svenskar begår också fruktansvärda brott tex seriemördarna/pedofilerna Ulf Olsson och Anders Ekelund. Pursvenskarna som mördade Madeleine i Grythyttan för att slippa betala tillbaka en liten skuld. Det finns hur många exempel som helst på pursvenskar som varit allvarligt störda och mördat. Bara en Passus. Slut på OT!
Den här tråden handlar om ett mord och inte om gener och invandringspolitik.
Så låt oss hålla oss on topic.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-07-31 kl. 23:33.
Citera
2024-07-31, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Nej, enligt "insatta" uppgifter här i tråden.

Såhär skrev Dagens Juridik;

Under fredagsmorgonen förordnades en advokat för ytterligare en misstänkt, framgår av dagboksbladet som Dagens Juridik tagit del av. Det innebär att det nu finns sammanlagt tre misstänkta i ärendet. Den senast tillkomna misstänkta misstänks för grovt skyddande av brottsling.

Antar att det skulle gå att få tag på det dagboksbladet om man verkligen skulle vilja...

Jag hoppas dock att det stämmer så som det spekulerats i här i tråden. Att pappan försökt ge sin dotter + kompis alibi för tillfället.
Snacka om att filmen bet honom hårt i arslet i så fall.

Såg att dagboksbladet redan fanns i tråden.
(FB) Flicka mördad, tre är misstänkta för inblandning i mordet, Landskrona (2024-07-23)

Det är bara Melak som är namngiven, de andra två har sekretess.
Citera
2024-07-31, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det finns minst två. Önskar jag inte sett någon av dem. Sen finns ännu fler bilder....
Vill du dela med dig? 🙏🏽
Citera
2024-07-31, 23:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Vad jag läst så är det en tredje person som är misstänkt för skyddande av brottsling, någon aning om vem den personen kan vara?

Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
MGMs1 pappa.

Citat:
Rafaelas vidriga farsa.

Citat:
Nej, enligt "insatta" uppgifter här i tråden.

Såhär skrev Dagens Juridik;

Under fredagsmorgonen förordnades en advokat för ytterligare en misstänkt, framgår av dagboksbladet som Dagens Juridik tagit del av. Det innebär att det nu finns sammanlagt tre misstänkta i ärendet. Den senast tillkomna misstänkta misstänks för grovt skyddande av brottsling.

Antar att det skulle gå att få tag på det dagboksbladet om man verkligen skulle vilja...

Jag hoppas dock att det stämmer så som det spekulerats i här i tråden. Att pappan försökt ge sin dotter + kompis alibi för tillfället.
Snacka om att filmen bet honom hårt i arslet i så fall.

Hur kan ni vara så säkra på att det är REs pappa?

RE har nämligen flera kontakter i Landskrona, hennes pappa, mamma och 2 typ kusiner bor där.
Citera
2024-07-31, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Länken finns i trådstarten nu.

Hoppas på att man kan få lyssna på den sedan i någon podd. Rättegångspodden eller krimfup.se typ

Kan någon länka till soc-utredningar/dokument i trådstart eller här också? Tusen tack.
Citera
2024-07-31, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Men vad innebär det i praktiken? Jag har aldrig hört någon under 18 som faktiskt sitter i fängelse. Blir det inte så då att de får avtjäna straffet på ungdomsanstalt fram tills de fyller 18 och sen flyttas över?

Nej det jag vet är att det är riktigt fängelse dom kommer till!

Man undrar ju hur det blir för den 16 åriga killen som nyss dömdes till 4års fängelse för mord. Dom som döms till 4års fängelse eller mer hamnar ju på riksmottagningen på Kumla eller Hinseberg (för kvinnor) först för särskild utredning för o avgöra vilken säkerhetsklass/anstalt o villor man får…
På dom ställena är man nog inte så kaxig!
Citera
2024-07-31, 23:41
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
De som känner dem har redan identifierat dem som att R sitter på E i den filmen och M filmar (med kniv). Dessutom har flickorna erkänt alla handlingar på filmerna och vem som gjort vad, bara inte uppsåt. M ska vara den som kallats hora enligt deras "vänner" på TT. Läs där istället för att fantisera.

Låter det vara öppet tills man får mer konkreta bevis än "de som känner dem"?
Det är uppenbart att M*y* skyddar MGM1 i nästan alla sina inlägg, så om "hon tillhör skaran" så tar jag inte det som en sanning.
(Tar föga lite av det hon säger generellt som sanning)
Hon påstår hon var BO's vän/stora syster yadda yadda.. och hon såg vad som pågick och ringde inte polisen när hennes så kallad "vän" blev mördad...
"With friends like that who needs enemies "...

Och vad alla säger på TT "deras sk vänner" det är säkert 99% hearsay.
Precis som det fortfarande skrivs att det var över en kille.
Om du har läst kommentarerna på M's TT så ser man ju att det är skrivet av unga barn.
Och barn är sällan källkritiska på samma sätt som vuxna.
Så det räcker att ett barn hör/skriver att det var MM2 som kallades hora sen sprids det som en sanning snabbare än en löpeld.

Det är snarare du som sitter och fantiserar om du menar på att kommentarer från en massa barn på TT är en trovärdig källa.
Citera
2024-07-31, 23:42
Medlem
Hur kom det sig att mördarna var ute vind för våg, de bodde väl på låsta ungdomshem?
Citera
2024-07-31, 23:45
Medlem
Senast förra veckan dömdes en 15åring till 12års fängelse för mildare sak än detta så vi får la hoppas att vi har nämndemän som tröttnat på patrasket oavsett om det är små barn detta så förtjänar dom plus hennes farsa vad som komma skall. Hejdå framtiden säger jag bara, finns inte en chans att dom någonsin kommer kunna få ett jobb eller en bostad med miljoner i skulder och med mord och SIS placeringar och fans moster vet allt som lär stå i deras brottsregister

Om rykten på stan och den så kallade bomblistan som den kallas av någon anledning stämmer så kommer de misstänktas familjer inom kort vara utsatta för större hämndaktioner. Adress namn bilder, personnummer, skola etc hela köret finns med på listan som snurrar runt just nu på telegram och det är helg om bara 48h... återstår att se vad som sker efter det!

Vilken jävla soppa det här är
Citera
2024-07-31, 23:48
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Jag får dem eventuellt under dagen

Inget nytt än? Har kollat igenom hela tråden men hittar bara den på 39 sek samt en på 42 sek som är samma video men något längre.
Citera
2024-07-31, 23:54
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
[b]Var har det skrivits om den fjärde personen i chattgruppen[/B]? Tror på fler involverade än MGM1 och MGM2. Inte det minsta övertygad om att någon av dessa två nödvändigtvis skulle vara synonym med SiS-flicka X (som enligt narrativet ställt till ett drama över att bli kallad för hora). Också väldigt nyfiken på TT-trollet M*y*s roll. Verkar som att lill*n583 fortsatt ligger lågt...

Det som spontant talar mot MGM2/15åringen (utan att ha läst vad kidsen kommunicerat på TT) är väl att MGM2 och BO såg ut att ha en helt OK relation när de dansade i den senares TT-video. Om de haft en beef är MGM2 mindre trolig som goare (men det kanske inte var hon som goade (kommer inte ihåg))...
* = a

Det var kusinen som skrev att M*y* sagt att det var en fjärde person med i chatten.
Och ja jag är inte heller alls övertygad att någon av mördarna är den som kallats hora heller.

Ja hon har legat väldigt lågt, återstår att se om hon sätter igång igen på TT.

Enligt BO's mamma så sa hon något i stil med "Emili@ var stressad för att hon skulle iväg och hjälpa Mel@k, och sen när BO satt på tåget så skickade hon ett sms och bad om ursäkt för hon varit stressad och annat.

Och det var även MGM2 som mamman själv skrev om på sin IG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in