2024-07-31, 21:42
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Är du nykter.
Du avfärdade en länk en annan postade och undrade om hen var en akademiker.

Så får du saken förklarad för dig. Jag använde wiki som källa.
Då ger du dig på mig och kallar mig för foliehatt, på allvar?
Fan vad svagbehåvade ni troll är.

Så du har alltså ingen åsikt om vad sionisttantan tycker.
Bra, då vet jag det.

Varför är sommarlovet så långt för alla som går i specialskolan?
Nej, fan det är sommarkväll!
Citera
2024-07-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Svensk Officer, svensk sjuksköterska, innan det svenskt artilleribefäl!
Vad är Du?
Inget!
Men jag är något, för jag har plockat upp vapnet igen...
Rödpunkt inskjutet, övat sönder fingrarna på tamponera, blodsvepa, sätta Tourniqet.

Om Sveriges regering ber mig om att stödja Israel, då åker jag, det är så pass viktigt för mig!
Om Sveriges regering ber mig biträda polisen i Malmö, gör jag det med glädje!

Kanske tuffe Uffe skickar ett sms snart🤣🤣 jävla nolla… Ni kan knappast hantera 14-15åriga gängmedlemmar här i Sverige och så pratar du om att åka till andra länder🤣🤣🤣
Citera
2024-07-31, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Och islam gör dem kulturellt lika. Perser och araber må ha olika språk, vilket brukar påvisa kulturella skillnader, men islam är så stark att Iran eller Irak inte gör nån skillnad för oss i väst. Och inte de heller för de förenas mot oss i väst.

Perser/iranier eller arab? Spelar ingen roll för dem eller oss. Väst är deras gemensamma fiende. Och de kan gräla om shia eller sunni senare när det förhatliga väst nedgjorts.

Stämmer inte iranier är indoeuropéer och vita (icke-semiter dvs. icke-araber)
Det flesta i Iran är ateister. De du ser på tv är ofta betala av regimen eller jobbar inom offentliga sektorn och då måste de spela muhammedan

iranier är mer besläktade med svenskar än araber
Citera
2024-07-31, 21:44
Medlem
Torkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underfundmedsund
Ett liv är billigt inom dessa motståndsrörelser. De vet att de står inför en fiende med överlägsen underrättelsetjänst och militärvapen. Det är en del av ekvationen som de tar hänsyn till i hur de gör motstånd. Förr i tiden bekämpades ockupationsmakten med självmordsbomber och gevär, men nu har de missiler och kan därmed eliminera fler fiender innan de själva faller.

Dessa organisationer är decentraliserade av en anledning: de förväntar sig döden, och vakuumet är temporärt tills någon annan fyller deras roll i kommandokedjan. De är designade på så sätt att någon snabbt ska kunna ta över deras plats, med en horisontell styrning istället för en top-down-struktur. Varje person som dör som martyr skapar hundra nya som vill göra motstånd och ta deras plats. Det kallas jihad av en anledning. Hamas kommer inte att lämna några gisslan nu.

Ismail Haniyes roll var en del av den politiska sektorn inom Hamas, inte den militära. Kriget fortsätter som vanligt.

Du kan inte döda en idé.

Hur ser det ut om mossad-squad skulle klippa Irans ledare Ali Khamenei? Vore han hyfsat enkel att ersätta för Iran pga. en sån horisontell styrning eller skulle det bli kaos i landet?
Citera
2024-07-31, 21:46
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Var inte näsan AKA shahen av ariernas hemland, hantlangare för judarna och Israel ?

han var väl mutad, som jordanien, som egypten osv
Citera
2024-07-31, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
han var väl mutad, som jordanien, som egypten osv
Ja det stämmer marionettdocka för väst
Citera
2024-07-31, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Foliehatt much? Konspirationsteorier fäster bra på dig.

Personen hänvisade till en judisk kvinna som bor i Sverige.
Vad hon tycker om europeisk migration kan du läsa här.

(FB) Hamas-ledaren Ismail Haniyeh dödad i Iran

Och jag är bara budbärare kring vad det handlade om.
Citera
2024-07-31, 21:50
Medlem
Kalliss avatar
I detta elände får vi inte glömma våra egna européer som genomlider ett pågående helvete...
https://youtu.be/IrGZ66uKcl0?t=7

Det är där fokus skall ha rödpunkten!
Citera
2024-07-31, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Var inte näsan AKA shahen av ariernas hemland, hantlangare för judarna och Israel ?

Han var främst CIA och MI6:s hantlangare efter att de avsatte Irans första folkvalde premiärminister 1953 för just (med en militärkupp) det syftet, att ha en nickedocka och att få köpa billig olja.
Hela västvärlden har Irans öde på sitt samvete.
Citera
2024-07-31, 22:01
Medlem
Det verkar som att Irans högste ledare, mannen med dubbla blöjor, Ayatholla Ali Khamenei beordrat en direkt attack mot Israel.

Med tanke på att Israel har attackerat mot Iran på tre fronter (Jemen, Libanon, Iran) dom senaste dagarna så kan det innebära en kombinerad attack som definitivt skulle kunna dra in ett flertal länder i en direkt konflikt.

Ett bra sätt att slippa ta ansvar för sitt egna misslyckande?
Senast redigerad av EnoughisEnough 2024-07-31 kl. 22:07.
Citera
2024-07-31, 22:03
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
https://x.com/ELINTNews/status/1818728634527760684

#BREAKING: Iran’s supreme leader has issued an order for Iran to strike Israel directly following the assassination of Haniyeh in Tehran, according to three Iranian officials briefed on the order - NYT

Kan bli intressant

Man gjorde ju en strike för någon månad sedan när man sköt några raketer. Tror ingen kom fram? De vet nog att de bara kan göra en symbolisk strike igen... Kanske.
Citera
2024-07-31, 22:03
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
när ni skriver california. menar ni kalifornien då?
Ja vad är detta snack om California ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in