2024-07-31, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemseman
Det är sant att det värsta som finns är krig.

Dessvärre uppstår det ibland situationer mellan människor som leder till krig. Om någon kunde uppfinna en medicin mot krig - då skulle världen se annorlunda ut.

Men man måste i slutänden ställa sig frågan: Om vi blir attackerade ska vi då göra väpnat motstånd?

Om svaret är Nej. Då måste man vara beredd på att berövas familj, hem och ytterst sitt liv.

Om svaret är Ja. Då måste man vara beredd på att beröva attackerarens liv.

Svårare eller lättare än så är det inte i dagens värld. Kanske kommer det en bättre i morgon.

Jag har inga andra svar och att israelerna slår tillbaka när deras familjer, hem och liv hotas av mördare och terrorister kommer i vart fall inte jag att klandra dem för.

Jo, men det du inte verkar förstå, eller kunna tänka på är..

Varför attackerade dom Israel? För att dom
Tyckte det var roligt? Som när man tjuvplinga hos grannen när var liten?

Det finns alltid två sidor av ett mynt, och när landet man bor i bara presenterar den ena sidan så är det lätt för folk att uppfatta det som den enda sanningen.

Ingen bombar någon för att dom tycker det är roligt, samma sak som med en käftsmäll på krogen… något ligger alltid bakom.

Hat föder hat och snart blir det världskrig.

Hoppas ni är beredda
Citera
2024-07-31, 21:20
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sueonia
Jag är inte muslim. Etnisk svensk som inte gillar att våra politiker och andra gojer suger av judar 24/7.

Sympatiserar med palestinierna då de fått sitt land tagit ifrån sig av judar. Precis som judar ligger bakom massinvandringen till Sverige(och övriga vita länder).

Foliehatt much? Konspirationsteorier fäster bra på dig.
Citera
2024-07-31, 21:23
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Jag är svensk, vad är du?
Svensk Officer, svensk sjuksköterska, innan det svenskt artilleribefäl!
Vad är Du?
Inget!
Men jag är något, för jag har plockat upp vapnet igen...
Rödpunkt inskjutet, övat sönder fingrarna på tamponera, blodsvepa, sätta Tourniqet.

Om Sveriges regering ber mig om att stödja Israel, då åker jag, det är så pass viktigt för mig!
Om Sveriges regering ber mig biträda polisen i Malmö, gör jag det med glädje!
Senast redigerad av Kallis 2024-07-31 kl. 21:38.
Citera
2024-07-31, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Israeliten
Det var Iran som gjorde detta. Jude-mullorna i Iran samarbetar med USA och Israel för att hålla araberna i schack. Allt är bara ett spel.

Judarna är satans spelare. Och mullorna är Israels bästa vän.

Det var därför som Deep State gjorde revolution i Iran. Iran är en del av den mörka maffian som knullar barn i underjordiska tunnlar.

Så länge mullornas barn får huset och leva fritt i väst har väst 0 integritet.

Ingen i Irans ledning och statsmakt skall kunna leva eller befinna sig utanför då revolutionen kommer
Citera
2024-07-31, 21:28
Medlem
https://x.com/ELINTNews/status/1818728634527760684

#BREAKING: Iran’s supreme leader has issued an order for Iran to strike Israel directly following the assassination of Haniyeh in Tehran, according to three Iranian officials briefed on the order - NYT

Kan bli intressant
Citera
2024-07-31, 21:28
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Israeliten
Araber och Perser ärrasligt mycket närmre varandra än Europeer kommer vara till någon av dom.
Och islam gör dem kulturellt lika. Perser och araber må ha olika språk, vilket brukar påvisa kulturella skillnader, men islam är så stark att Iran eller Irak inte gör nån skillnad för oss i väst. Och inte de heller för de förenas mot oss i väst.

Perser/iranier eller arab? Spelar ingen roll för dem eller oss. Väst är deras gemensamma fiende. Och de kan gräla om shia eller sunni senare när det förhatliga väst nedgjorts.
Citera
2024-07-31, 21:31
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Då du uppenbarligen inte förstår vad hon säger i youtubevideon så tar vi lite wiki.

"Barbara Spectre has garnered attention for her quote, from an interview in an IBA News report about the wave of anti-semitism in Sweden due to Muslim immigration.[4] Spectre stated her view that the rise of anti-semitism is directly related to the leading role Jews are playing in the transformation of Europe into a multicultural society"

https://en.wikipedia.org/wiki/Barbara_Lerner_Spectre

"År 2010 belyste hon i en intervju judarnas roll bakom invandringen från tredje världen till Europa. Då hon sa det följande: "Europa has not yet learned how to be multicultural. Europe is not going to be the monolithic societies they once were in the last century. Jews are going to be at the center of that. It's a huge transformation for Europe to make. They are now going into a multicultural mode, and jews will be resented for our leading role." Som direkt översatt till svenska blir "Europa har ännu inte lärt sig att vara multikulturellt. Europa kommer inte att förbli de monolitiska samhällen de en gång var under förra seklet. Judar kommer att vara i centrum för det. Det är en enorm omvandling för Europa att göra. De går nu in i ett multikulturellt läge, och judar kommer att bli föraktade för vår ledande roll. ""

https://sv.wikipedia.org/wiki/Barbara_Lerner_Spectre

Förstår du nu vad hon tycker/säger eller är texten för akademisk för dig?
En kvinna tycker något om judar och det bygger du sedan din världsbild på? Whoa, igen. Det behövs inte mycket för dig, eller hur ? Jag läste att jorden är platt. Nu kan du publicera en källa och starta en ny religion! Är det inte fantastiskt vad lätt allt går, när man har folie på skulten.
Citera
2024-07-31, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Svensk Officer, svensk sjuksköterska, innan det svenskt artilleribefäl!
Vad är Du?
Inget!
Men jag är något, för jag har plockat upp vapnet igen...
Rödpunkt inskjutet, övat sönder fingrarna på tamponera, blodsvepa, sätta Tourniqet.
Och om Sveriges regering ber mig om att stödja Israel, då åker jag, det är så pass viktigt för mig!

Hahahahahahahahaahahaha vilken jävla nolla 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Hade kört över dig nu om jag inte fått så mycket varningar sista tiden.

Du är så hjärntvättad, så att du är förlorad för gott.

Hoppas du stupar längst fram i ledet. Mupp.
Citera
2024-07-31, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
En kvinna tycker något om judar och det bygger du sedan din världsbild på? Whoa, igen. Det behövs inte mycket för dig, eller hur ? Jag läste att jorden är platt. Nu kan du publicera en källa och starta en ny religion! Är det inte fantastiskt vad lätt allt går, när man har folie på skulten.

Är du nykter.
Du avfärdade en länk en annan postade och undrade om hen var en akademiker.

Så får du saken förklarad för dig. Jag använde wiki som källa.
Då ger du dig på mig och kallar mig för foliehatt, på allvar?
Fan vad svagbehåvade ni troll är.

Så du har alltså ingen åsikt om vad sionisttantan tycker.
Bra, då vet jag det.

Varför är sommarlovet så långt för alla som går i specialskolan?
Senast redigerad av Larsa.Andersson 2024-07-31 kl. 21:39.
Citera
2024-07-31, 21:40
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Svenska kyrkböcker från 1400-talet, en sån skulle man gärna vilja se
Finns på Gotland
Citera
2024-07-31, 21:41
Medlem
Tosingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Och islam gör dem kulturellt lika. Perser och araber må ha olika språk, vilket brukar påvisa kulturella skillnader, men islam är så stark att Iran eller Irak inte gör nån skillnad för oss i väst. Och inte de heller för de förenas mot oss i väst.

Perser/iranier eller arab? Spelar ingen roll för dem eller oss. Väst är deras gemensamma fiende. Och de kan gräla om shia eller sunni senare när det förhatliga väst nedgjorts.

Det är en enorm skillnad på araber och perser. Till skillnad från de araber som kommer hit idag och invaderar vårt samhälle och där påfallande många har förtvivlat svårt att integrera sig i det svenska samhället, så har de iranier som kom hit på 80-talet integrerats fantastiskt bra. De är ofta välutbildade och jobbar som läkare eller ingenjörer. Det var ju den islamistiska revolutionen de flydde hit ifrån då de flesta iranier inte är mer muslimskt troende än de flesta svenskar är kristna.

Men detta är väl OT här? Det jag undrar är om det kommit ut hur attacken gick till? Var det med en drönare?
Citera
2024-07-31, 21:42
Medlem
Leckies avatar
Nu när idioten är död så är det stora protester i Gaza. Även Iran vill hämnas. Detta förklarar ju bara att både Iran och Palestina är Hamas lovers.

Glasyr på kakan när när svenssons står och protesterar mot kriget i Palestina.
Hamas lovers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in