2024-07-31, 18:51
Medlem
Om vi nu, för sakens skull, bestämmer att det finns tre filmer. Vad visar respektive film?
Så kanske vi kan slippa förfrågningar efter varje enskild film i ett virrvarr.
För många räcker det ju med att få berättat vad som utspelar sig.

Jag har sett en av filmerna och det är den när en något större tjej sitter på henne och vevar henne i skallen samtidigt som kameramannen viftar med kniv och uttalar sig hotfullt om att skära av hennes tunga.
Den var ju grafiskt inte så allvarlig, men psykologiskt rätt hemsk då man hörde Emilias panik och genuina dödsrädsla. Det känns väldigt nära i och med språk och så vidare.

Om det nu finns ytterligare två filmer, vad visar då dessa? Är det alls någon som sett dem?
Citera
2024-07-31, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Något som liknar rättspsyk fast för unga som uppenbarligen är mycket farliga och helt utan spärrar för att se till att de inte finns ute i samhället är vad som borde finnas. Att folk i stundens hetta även i låg ålder ger sig på varandra och där det går illa är en sak men här är det fråga om något helt annat som tyder på avsaknad av det mesta

Självklart är det så. Jag håller inte bara brottslingar som ansvariga utan de som skulle ha förhindrat att detta skulle ha skett. Dock brukar jag känna att i realiteten när man pratar med människor i generella termer så är det få som har den kalibern som denna fråga kräver och ändå ska de vara med och tycka...
Citera
Medlem
Jag kan ej förklara genuint hur mycket jag kokar på dessa två tjejer som utfört detta emot denna flickan, det är både förnedrande o omänskligt gjort barbariskt beteende, oavsett vad hon nu sagt eller gjort så förtjänar hon ej döden! Vi befinner oss för fan inte i Irak o ska hålla på med massa slakt metoder, Vi är i Sverige i Norden det borde va tryggt här! var ju de innan apungarna kom hit o gjorde en jävla cirkus o bestämt sig för o förstöra hela landet dax för politikerna o sluta dra i sig massa jävla ladd o börja agera så att inte mer unga flickor mister livet!
Senast redigerad av Ademii 2024-07-31 kl. 19:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
För bara för att den finns i omlopp redan gör det mer rätt att bidra till spridningen? Och då kan du ju få tag i den ändå, om den redan är i omlopp...

Spyr på alla som ber om filmen, så sjukt beteende att så gärna vilja se en film där ett barn blir mördat!

Det låter inte helt lätt det där. Låter som mycket frustration att behöva hantera.

Håller dock fast vid min fråga om det finns någon som kan dela länken 🤙🏼
Citera
2024-07-31, 18:53
Avslutad
Jag har svårt att se varför vårt svaga samhälle ska skicka GM på lite socialtjänst och möjligtvis fängelse.
Vi bör hänga upp dessa äckel i fötterna på torg och alla i byn ska få piska dem så de får uppleva samma djävla smärta.

Helt sjukt att man inte utför rättvisa. Moderna civilisationen är helt dumma i huvudet.
Citera
2024-07-31, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leprofesseur
Kan någon PM:a mig alla 3 filmerna så sätter jag upp dom på en stabil server utan reklam och som inte tas bort.

Jag förstår att man vill se filmerna, det ville jag också för att kunna förstå va fan som hände!! Men efter att ha sett så tycker jag inte att dom bör delas, med respekt för Emilia. För det är riktigt vidrigt o jag tror inte någon av oss skulle uppskatta om det va vårat mord som spreds öppet…
Så snälla tänk ett varv till… 🙏🏼
Citera
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Majoriteten ser det nog inte som underhållning.
Jag tror ändå på ett sätt att det är bra att sånt här kommer ut, det blir mer verkligt för många då.
För många undviker att ta in det hemska som sker, man läser en rubrik eventuellt en artikel. Sen blir det för jobbigt så man blundar för det ett tag. Och sen kan gärningspersonerna inte komma undan med någon historia om vad som skett.

Ta t.ex serien I dina händer, jag har hört och sett hur många som helst säga och skriva att det är så hemskt och skrämmande OM det är så långt det har gått.
När man hänger med i hur det ser ut i verkligheten så är den serien något förskönad. För de flesta som hänger i ett sånt här forum vet att verkligheten är långt mycket värre än så.

Sen är det såklart sjukt tragiskt att det händer, och synd om den utsatta och närstående när det sprids.
Men personligen skulle jag nog vilja att allt sånt här kom ut om jag eller någon i familjen skulle bli utsatt.
Jag skulle inte vilja se det själv, men jag skulle nog vilja att andra kan få se vilka monster det finns. Allt för att dom aldrig skulle få känna att dom kan ljuga om vad som hände. Och i text blir det inte samma känsla som att se vad som verkligen hände, t.ex genom att läsa artiklar eller en dom. För jag gissar att stora delar av fupen kommer vara sekretess och maskat.
Men det kanske skulle se annorlunda ut om jag hamnar i en sån situation.

Jättebra skrivet av dig.
En välformulerad, rationellt förklarat inlägg, som är skrivet med både medlidande och empati.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Efter att ha sett film på mordet kan jag säga att det är åt helvetet fel på Sveriges lagar när den ena inte kommer bli dömd för hennes vidriga handlingar!!! Fyyy faaan alltså!!!!

Driva en Lex Emilia som kräver att lagen ses över med förslag om att undantag ska gälla från 13år vid synnerligen grov brottslighet! Man ska inte kunna döda en annan människa o komma undan!!

Mina övriga känslor efter filmen håller jag för mig själv… saknar ord…

Det är viktigt att fler börjar reagera. Jag tycker sådana filmer ska spridas så att folk börjar vakna upp. Vi kan inte ha psykopater till ungdomar som begår hemska brott och sedan kommer undan. Det sänder helt fel signaler till våra barn.

Man kan inte vårda en psykopat. Det är omöjligt. Lyssna inte på dessa jävla förbannade kriminologer. De har förstört landet. Du kan bara förvara en psykopat för att skydda resten av samhället. Att vara ung är ingen ursäkt.
Citera
2024-07-31, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Du kan inte ta emot PM din jävla bonde, du måste ha minst 50 publicerade inlägg först. Så sluta spamma tråden om att du vill ha PM, du får runka av kuken till annat skit.

Kan ngn länka alla 3 klippen då i tråden? Hur svårt kan det vara med alla nördar som delar runkmaterial här på fb....
Citera
2024-07-31, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad hade det gjort för skillnad menar du?

Att dottern hittats tidigare och vid liv kanske?! Det är ingen som vet OM det gjort skillnad… men OM mamman haft hitta på tfn så hade hon kunnat se vart dottern befann sig t ex… Och att inte en enda gång höra av sig och kolla läget på hela kvällen/natten är för mig helt konstigt och ansvarslöst… det var ett barn på 14 år som släpptes iväg vind för våg… hur f-N kan man som förälder göra så??
Citera
2024-07-31, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag förstår att man vill se filmerna, det ville jag också för att kunna förstå va fan som hände!! Men efter att ha sett så tycker jag inte att dom bör delas, med respekt för Emilia. För det är riktigt vidrigt o jag tror inte någon av oss skulle uppskatta om det va vårat mord som spreds öppet…
Så snälla tänk ett varv till… 🙏🏼

Flickan är borta men det kan fortfarande leda till en positiv förändring i vårt samhället. Filmerna måste spridas för att visa grymheten hos psykopater. Man kan inte vårda en psykopat med LVU. En sådan person ska vara inlåst resten av livet för att skydda oss andra. Det måste bli en debatt av det här. Folk måste sätta press på politikerna som bara lyssnar på kriminologer som helt saknar vett och verklighetsförankring.
Citera
2024-07-31, 18:57
Medlem
Hittar bara ett utav film klippen i tråden, upp med dom andra också tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in