2024-07-31, 17:22
Medlem
Imponerad av precisionen. Hade jag varit iransk höjdare av värde att eliminera för Israel hade jag varit orolig.

Det enda som förvånar mig var att han tillintetgjordes i Iran och inte i en av Socs lägenheter i Sverige.
Citera
2024-07-31, 17:23
Medlem
Flottsteks avatar
Det kommer inte hända nånting, möjligtvis att Israel/USA bombar nåt stenåldersland som inte kan försvara sig, inget nytt under solen
Citera
2024-07-31, 17:23
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Nej, det är ju inte första gången som Israel har lyckats ha ihjäl fiender inom Irans gränser. Ganska rejält pinsamt för Iran och egentligen även för Hamas, som kommer längre och längre från "sitt" folk när deras egna makthavare sitter säkert utomlands medan palestinierna lider.

Jo, man kan undra lite vad "folket på golvet" tyckte när Haniyeh tog sin tillflykt till Qatar medan de fick vara kvar i Gaza när det väl blev skarpt läge. Inte direkt så att det var en valmöjlighet för de flesta inom Hamas och än mindre för de flesta i Gaza.
Citera
2024-07-31, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyOpinion2
Tack för synpunkter då jag bevisligen inte är så insatt men

Jaha så Qatar fick i uppgift att bli av med Ismail Haniyas som reste till Iran för att bli en omöjlig förhandlare för en tvåstatslösning enligt Marco Nilsson, terrorforskare vid Högskolan i Jönköping. Men nu blir det andar bullar nu när ingen sida vill ha fred dvs status quo.

Men det som påverkar oss här i västvärlden är om någon elledning sprängs genom sabotage eller om Muslimska Brödraskapet vill uppmärksamma Sharia regler i vårt samhälle som förskolor, skolor och hucklebärande kvinnor mm.

Mer troligt att WW III bryter ut än Sharia i Sverige införs
Citera
2024-07-31, 17:27
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Är det inte jättekonstigt om man ser till internationell rätt, att ledaren för en terroristorganisation kan svassa runt helt öppet i Quatar och Iran, och bli bjuden på party med Irans president? Om rätt hade varit rätt så skulle han ju ha gripits och överlämnats till Haag tänker jag?

Tycker det känns lite som om Breivik skulle ha fått fristad här i Sverige, och sen blivit bjuden på kungens födelsedagsfest...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Pang, vilken fullträff. Hamas-ledaren död i Teheran och Nasrallahs högra hand död i Beirut på 24h. Kamelryttarna får tillbaka för 7 Oktober. Undrar om Haniya tyckte terrorattacken var värd konsekvenserna.. tiotusentals döda i Gaza (fast ärligt talat, bryr sig Hamas öht om civilbefolkningen där?) och halva familjen utraderad, inklusive söner och systrar. Nu fick han en israelisk precisionsrobot i ansiktet. Paradiset med 72 oskulder nästa.

En rejäl kränkning mot Iran därtill. Under nya presidentens tillträde. Israel visar att de kan avliva Irans ledarskikt i Teheran när de behagar.

Om de är någon som inte bryr sig om civila i Gaza är de Israel. Förmodligen skiter de fullständigt i gisslan och skyller dess död på Hamas oavsett. Hoppas vi i Sverige kan börja deportera Israeler till Israel kan de hålla sig där i fortsättningen.
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Om de är någon som inte bryr sig om civila i Gaza är de Israel. Förmodligen skiter de fullständigt i gisslan och skyller dess död på Hamas oavsett. Hoppas vi i Sverige kan börja deportera Israeler till Israel kan de hålla sig där i fortsättningen.
Israel varnar ju befolkningen innan de släpper en bomb. Tror du en arab skulle göra det :😆
Citera
2024-07-31, 17:28
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Tror du missuppfattat. PK-människor älskar muslimer och Ukraina. "Ryssjävlar" står givetvis på Israels sida

Tror du är lite för svartvit när du säger att "PK-människor älskar muslimer och Ukraina. "Ryssjävlar" står givetvis på Israels sida".

Ryssland är allierade med Iran, delvis av nöd. Iran avskyr Israel och Ryssland kommer att stå på Irans sida eftersom man vill behålla Iran som allierad.
USA bryr sig mest om Mellanöstern och Israel så länge det går att passa in i inrikespolitiken vilket gör att stödet från USA svänger lite fram och tillbaka beroende på president. USA vill ha lugn och ro genom att till varje pris bevara status quo, vilket gör att man är en opålitlig partner. Helst vill man fokusera på Kina och både Israel och Ukraina är jobbiga distraktioner som dessutom skapar splittring på hemmaplan.
Israel är medvetna om att de till stor del måste ta egna beslut för att göra det som man anser är bäst för Israel.
Senast redigerad av skogsmaran 2024-07-31 kl. 17:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Som jag ser det kan inte en F-35 flyga från Israel till skjutavstånd för en missil och sedan återvända hela sträckan tillbaka till Israel.

Israel har säkert lufttankningsplan men det blir en för stor operation och skulle ha upptäckts.

Nej det måste vara så att man köpt agenter och haft vilande celler inuti Iran. Det är märkligt att man lyckades finna målet. Man hade delar till en missil, monterade ihop den och fick exakt angivelse var målet befann sig.

Israel har säkert många sovande celler inom Iran, och Iran vet om det. Svårigheten är att ak,i ivera dom i rätt stund.

I framtiden, även om det är off topic, tror jag att Ukraina blir en stor makt inom underrättelsetjänst. Mossad---HUR---GUR och varför inte MUST?

Gissar också på agenter inne i Iran.. mossad!!!
Citera
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Nej, det är ju inte första gången som Israel har lyckats ha ihjäl fiender inom Irans gränser. Ganska rejält pinsamt för Iran och egentligen även för Hamas, som kommer längre och längre från "sitt" folk när deras egna makthavare sitter säkert utomlands medan palestinierna lider.
Iranska imformatörer inblandade? Många som ogillar regimen under ytan kan jag tänka mig. Lite kommunistland på deken över Iran tycker jag
Citera
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892

Grattis till SM-guld i relativisering av ren och skär terrorism. Hade Hamas brytt sig om civilbefolkningen—sina egna, dessutom—hade de inte använt sig av mänskliga sköldar genom att upprättat militärbaser och kommandocentraler under sjukhus, skolor m.m.

/AI
Citera
2024-07-31, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Israel varnar ju befolkningen innan de släpper en bomb. Tror du en arab skulle göra det :😆

Gjorde dom ju inte igår i Libanon.. runt 30 skadades väl ..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in