2024-07-31, 16:58
Medlem
Råder alla känsliga att inte kolla på klippet. Min nyfikenhet tog över och jag ångrar att jag kollade, speciellt att jag hade ljudet på. Stackars flicka, vilken dödsångest.

Det här fallet känns som något vi ser på netflix om några år.
Senast redigerad av atinySetare 2024-07-31 kl. 17:07.
Citera
2024-07-31, 16:59
Medlem
Är Rafaella den lilla mörkhåriga tjejen på tiktok som dök upp när man sökte på hennes namn, någon?

Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Du har absolut rätt. Jag tror inte heller något organiserat garde som utmäter rättvisa straff för att kompensera för statens svek kommer att uppstå.
Vilket är beklagligt.

Krig och konflikter i ett land uppstår ju inte sällan av statens oförmåga eller ovilja att ta ansvar och skapa rättvisa. Då uppstår ju en situation där grupper behöver organisera sig mot varandra.

Sveriges rättsväsende i allmänhet och i princip alla regeringar under min livstid (i synnerhet om S och MP varit inblandade) står på de kriminellas sida.
I deras värld är det faktiskt så att personerna som förnedrar, torterar och till slut mördar Emilia är offer som drabbats av ”omständigheter” som gjort den till mördare.
Man känner medlidande med ondskefulla sadister som mördar en vän för att ställa sig in hos någon tuffare kriminell brud som blivit kränkt av att bli kallad hora.

Var inne på det lite i Southport tråden, finns en chans att någon tar saken i egna händer och exempelvis filmar och delar på dark web, när politiker ej tar det på allvar och ingenting av värde tillkommer. Sådant kan skapa en trend över hela västvärlden och vipps är vi ett paranoidt samhälle, mycket nära inbördeskrig.

Varför tror du dom står handfallna eller med svaga åtgärder (Saft och bulle)?
Citera
2024-07-31, 17:00
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Om du läser de dokument rörande varför flickorna omhändertagits så ser du att de utför vad de själva utsatts för sen de var små - våld. Det sociala arvet är starkare än gener, men att mammor bär barn samtidigt som de missbrukar, misshandlas, lever under stress och rädsla påverkar fostrets utveckling, att barnet sen tillbringar sina första år i en miljö där de inte är prioriterade skapar trasiga individer.

Det där stämmer inte. Det genetiska arvet är viktigare. Gener avgör om du kan hantera en trasig uppväxt eller inte.

Herregud, några av mina kompisar blev konstant sönderslagna av sina alkoholister till pappor när de var 10-12 år men inte fan gick de och tortyrmördade jämnåriga för det. Tvärtom så blev ordning och reda på dem.
Senast redigerad av Tuor 2024-07-31 kl. 17:05.
Citera
2024-07-31, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tveNNeting23
SIS och HVB-hem i nuvarande form verkar vara rena katastrofen. Att bunta ihop ungdomar med s.k. problem är som att medvetet understödja för att de får mer problem.
Alla vet väl hur tonåringar fungerar. Imponeras av andra som verkar tuffa och självsäkra. Ligger också i tonåringars utveckling att de gör mer eller mindre "uppror" mot vuxenvärlden. Där det bl.a är "kul" att vara uppkäftig och visa hur tuff man är, inför sina "kompisar".

Om det stämmer, hur det beskrivs att det är på dessa hem, är det som ett ställe att fostras till, vad vi förr kallade värstingar

(Att det till exempel är för slappt och mjuka regler. Kan också tänkas att det förekommer mycket skit och faktiskt våld från oengagerad personal)

Dessa hem måste göras om grunden.
Politiker måste satsa mycket pengar på välutbildad personal som får mycket bra betalt. Riktigt hur sådana hem ska se ut/fungera vet jag inte riktigt, men som de är nu verkar de bara spä på problemen.

Har läst att de som jobbar där själva är grovt kriminella så inte konstigt att ungarna lär sig av personalen och nätverkar med andra kriminella.
Citera
2024-07-31, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winery
Dessa tjejer är redan kriminella, de tillhör gäng, de mördar och misshandlar, hotar och skrämmer, de är körda för lång tid framöver, skona oss andra från dem, de kostar redan samhället massor av pengar. Win-win. När (och om) frågan om frisläppande kommer upp är det indraget medborgarskap, utvisning tillsammans med familjen. För alltid.

Ja, bara se till prislappen (läs skattemedel) utöver allt mänskligt lidande. Hederliga skötsamma barn, framförallt barn med särskilda behov med funktionsnedsättning, i Sverige som inte får hjälp och stöd i skola och på annat sätt. Där saknas det pengar för det läcker som ett såll på annat håll! Skam för Sverige!
Citera
2024-07-31, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det där stämmer inte. Det genetiska arvet är viktigare. Gener avgör om du kan hantera en trasig uppväxt eller inte.

Herregud, några av mina kompisar blev konstant sönderslagna av sina alkoholister till pappor när de var 10-12 år men inte fan gick de och tortyrmördade jämnåriga för det.

Jag håller med, och det är viktigt att de som stöder denna ordning också får bevittna konsekvenserna av sina val(v+s+mp). Det är inte rimligt att de ska undvika ansvar genom att hålla fast vid sina bekvämlighetsåsikter. Att skylla på en dålig uppväxt kan ibland vara ett sätt att undvika djupare självreflektion. Vi måste erkänna att vissa individer avviker från det vi betraktar som normala sociala och beteendemässiga mönster. I vissa fall kan dessa avvikelser vara så extrema att de utgör en risk för andra, vilket gör det nödvändigt med restriktiva åtgärder, långt innan de hinner begå allvarlig brottslighet.

Tänk om en av oss, eller en vanlig medborgare, råkar komma i vägen för dessa individer. Ska deras liv behöva sättas på spel bara för att staten inte tar sitt ansvar i denna fråga? Det är oacceptabelt att medborgarnas säkerhet äventyras på grund av bristande åtgärder från myndigheternas sida. Staten har en skyldighet att skydda sina medborgare och säkerställa att farliga individer inte utgör ett hot mot samhällets trygghet. Dock som jag nämnde tidigare, det finns gott om människor i vårt samhälle som inte är redo för en nyordning i samhället vilket innebär att det här kommer troligen inträffa igen.
Senast redigerad av C000 2024-07-31 kl. 17:12.
Citera
2024-07-31, 17:06
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
---- tungan som kallade henne hora var enligt samstämmiga uppgifter upprinnelsen till misshandeln - märk väl ordvalet - som slutade i att dom lämnade Em*ilia för att dö, av oaktsamhet.
Väldigt intressant ordaval "oaktsamhet".
Låter precis som lika illa ordval som "En liten ros i fickan fick flickan att dö" .. ganska märkligt detta bör ju få kvinnorörelsen att arbeta.
Citera
2024-07-31, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny73
Känner polisen till att det finns en film?

Ja.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wgrnvo/video-fran-mordet-pa-emilia-i-landskrona-sprids-polisen-kan-inte-stoppa?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Citera
2024-07-31, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Om du läser de dokument rörande varför flickorna omhändertagits så ser du att de utför vad de själva utsatts för sen de var små - våld. Det sociala arvet är starkare än gener, men att mammor bär barn samtidigt som de missbrukar, misshandlas, lever under stress och rädsla påverkar fostrets utveckling, att barnet sen tillbringar sina första år i en miljö där de inte är prioriterade skapar trasiga individer.

Sluta gagga om ”det sociala arvet”, mindre än 1% av alla dom som växer upp så som du beskriver börjar att tortera och mörda.

Nej, för att det ska gå så långt så krävs det att personerna i fråga är födda med en hjärna som inte helt är som vanliga hjärnor.

Det kan dom ju i och för sig ha ärvt av sin pappa/mamma. (Empatilösheten, blodtörsten och impulsiviteten alltså)

Så det är nog hellre ”det genetiska arvet” som du borde fokusera på.
Citera
2024-07-31, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny73
Känner polisen till att det finns en film?

Japp, polisen känner till videon enligt AB:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wgrnvo/video-fran-mordet-pa-emilia-i-landskrona-sprids-polisen-kan-inte-stoppa?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Citera
2024-07-31, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Lite om en av flickorna och hennes pappa: https://gofile.io/d/vn5OJr

Tack, men jag undrar vad du tänker på när du delar dom till mig?
Har redan sett dom.
Citera
2024-07-31, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bger
Någon som kan sammanfatta vad videon visar för oss fegisar som inte vill äventyra nattsömnen eller att dagens lunch kommer upp.

Den jag såg och som sprids här är inte så farlig ... inget gore, inget blod, om det är det man är orolig för. Den är också i 240p så väldigt suddig vilket avdramatiserar väldigt mycket.

Det som syns är E liggandes med silvertejpade händer och fötter. Sedan sätter sig en person gränsle över hennes bröst och börjar mata slag mot hennes huvud. Hon som filmar viftar med en tunn kniv, går fram vid något tillfälle och håller den mot hennes hals och säger att hon ska döda henne.

Tragiskt och hemskt ja. Ung tjej, hela livet framför sig etc mm dylikt... men till skillnad från allt annat skit som finns på internet med kartellavrättningar, tortyr med motorsåg, tänder som dras ut med tång, avhuggna kroppsdelar, ja allt, så är detta inte speciellt märkvärdigt.

==

Och till alla er moralpoliser som säger att man inte ska dela, eller se filmen ... Skit på er. Välkommen till internet, passar det inte så dra ut routern och gör en barkbåt istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in