Citat:
Ursprungligen postat av
medea1
Den som är fri från synd. Handla då inte ifrån lågpriskedjor som producerar i fattiga länder utan kontroller etc.
Du tycker precis som jag att gäddor inte ska dömas utan rättegång osv. Att döma Patrik för brottet att han hängt m ngn ifrån HA som skulle ha kunnat skada ett barn är byggt på antaganden.
Han har hängt med personer som är med en organisation som är kriminell, den organisationen skadar alla och särskilt känsliga är barn under uppväxt.
Han har inte hängt med en person enskilt utan i organisationen i den kontext den verkar i. Han har inte fikat vid köksbordet hos person som är medlem. Utan umgåtts i den kontexten där kriminalitet är en stor del i det hela. Deltagit i deras träffar i organisationens namn. I en organisation som är allmänt känd för kriminalitet och mord.
Att 14 åringar skadas av att ligga är byggt på antaganden, trovärdiga antaganden men det innebär inte att alla 14 åringar skadas.
Att HA och liknande skadar samhällsbygget och därmed barn är trovärdigt, men det går inte peka ut ett enskilt barn, men ändå kan det anses skada barn.
Jag dömer inte Patrik, jag påpekar, han har inte automatiskt gjort något straffbart, men det kan ändå vara klandervärt.