2024-07-30, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
De kan mycket väl blivit sjuka. Men inget tyder på att "covid" har någon som helst relevans i sammanhanget.
En av dom bästa cyklisterna ställde in tour de france efter ha varit dålig av covid, och då hade det ändå gått veckor sen han fick det.
Citera
2024-07-30, 13:57
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Du som är sån expert. Kan du inte en gång för alla förklara hur det avgörs om nånting "fungerar mot covid" eller inte?
Man gör vetenskapligt korrekt utförda studier. Det är så det fungerar för alla läkemedel.
Citera
2024-07-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Det gjorde man inte officiellt under tour de france heller, men om nån blir sjuk så måste dom ju testa så att inte övriga deltagare blir smittade.

Förstår du inte att dagens covidmutation är som en nysning för de flesta?
Citera
2024-07-30, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Förstår du inte att dagens covidmutation är som en nysning för de flesta?
Jag är ingen expert är du?
Tror inte elitidrottare som lever på sin sport ställer in viktiga tävlingar om dom inte behöver.
Vanligt folk kan säkert gå och jobba med covid i kroppen, men nu pratade jag om OS, och covid påverkar.
Citera
2024-07-30, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Jag är ingen expert är du?
Tror inte elitidrottare som lever på sin sport ställer in viktiga tävlingar om dom inte behöver.
Vanligt folk kan säkert gå och jobba med covid i kroppen, men nu pratade jag om OS, och covid påverkar.

Det är klart att det inte är bra att cykla 20 mil om du är förkyld.
Citera
2024-07-30, 20:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Man gör vetenskapligt korrekt utförda studier. Det är så det fungerar för alla läkemedel.

Hur är det om man vaccinerar bort kontrollgruppen?
Citera
2024-07-30, 20:42
Avstängd
Citat:
Jag skulle påstå att andelen läkare som gapskrattar åt påståendena att Ivermectin fungerar som behandling mot COVID-19 utgörs av åtminstone 99% av läkarkåren. Antagligen är andelen större.

Det är ingen som förvägras Ivermectin. Tugga i dig så många kartor om dagen du vill. Det är fritt fram att behandla med off label use och det går att köpa på Internet för den som vill.

Men det fungerar inte som behandling mot COVID-19 och det är inte heller godkänt som behandling mot COVID-19, just pga av att det inte fungerar. För att det skall godkännas krävs endast att man uppfyller kraven för ett godkännande, och det har man inte gjort.

Den där typen av ohederlig retorik kommer du ingen vart med.

Läkare får tekniskt sett skriva Ivermectin som off label mot covid-19, men de riskerar sin legitimation om de gör det. Utan legitimation får de inte arbeta som läkare. Därför skriver i princip ingen läkare ut Ivermectin mot covid-19.

Det går att köpa Ivermectin på Internet, men det stoppas i tullen. Jag gjorde en beställning från Irland, alltså ett annat EU-land, men det stoppades i tullen.
Senast redigerad av borskungen 2024-07-30 kl. 20:51.
Citera
2024-07-30, 23:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Hur är det om man vaccinerar bort kontrollgruppen?
Det vill jag inte spekulera i eftersom det är en rent hypotetisk fråga.

Studier har genomförts på alla läkemedel som efter godkännande säljs och marknadsförs på de stora marknaderna. Dessa studier är registrerade redan på förhand - något som krävs för att få tillstånd att genomföra det kliniska försöket - och primära och sekundära utkomster är dokumenterade innan man inleder försöket. Det finns mig veterligen ingen studie som fått tillstånd att vaccinera någon kontrollgrupp.

Du kan väl studera saken lite?
Citera
2024-07-30, 23:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Den där typen av ohederlig retorik kommer du ingen vart med.

Läkare får tekniskt sett skriva Ivermectin som off label mot covid-19, men de riskerar sin legitimation om de gör det. Utan legitimation får de inte arbeta som läkare. Därför skriver i princip ingen läkare ut Ivermectin mot covid-19.

Det går att köpa Ivermectin på Internet, men det stoppas i tullen. Jag gjorde en beställning från Irland, alltså ett annat EU-land, men det stoppades i tullen.
Det är ingen läkare som riskerar någon läkarlegitimation vid off label-förskrivning av läkemedel. Det har du fått om bakfoten - som allt annat. Det finns en väl utarbetad process för att göra just det.

Citera
2024-07-31, 00:19
Avstängd
Citat:
Det vill jag inte spekulera i eftersom det är en rent hypotetisk fråga.

Studier har genomförts på alla läkemedel som efter godkännande säljs och marknadsförs på de stora marknaderna. Dessa studier är registrerade redan på förhand - något som krävs för att få tillstånd att genomföra det kliniska försöket - och primära och sekundära utkomster är dokumenterade innan man inleder försöket. Det finns mig veterligen ingen studie som fått tillstånd att vaccinera någon kontrollgrupp.

Jag är inte intresserad av om Pfizer fick tillstånd att vaccinera bort kontrollgruppen eller ej. Jag undrar hur det relaterar till vetenskaplig korrekthet att vaccinera bort kontrollgruppen.

Citera
2024-07-31, 06:45
Medlem
Citat:
Jag skulle påstå att andelen läkare som gapskrattar åt påståendena att Ivermectin fungerar som behandling mot COVID-19 utgörs av åtminstone 99% av läkarkåren. Antagligen är andelen större.

Det är ingen som förvägras Ivermectin. Tugga i dig så många kartor om dagen du vill. Det är fritt fram att behandla med off label use och det går att köpa på Internet för den som vill.

Men det fungerar inte som behandling mot COVID-19 och det är inte heller godkänt som behandling mot COVID-19, just pga av att det inte fungerar. För att det skall godkännas krävs endast att man uppfyller kraven för ett godkännande, och det har man inte gjort.

En antiviral medicin för att behandla virus..nä nä nä de skriver ingen läkare under på.
jo de var väldigt många som förvägrades Ivermectin när de begav sig.
Citera
2024-07-31, 07:43
Medlem
floraflaps avatar
Är det fortfarande rekommendation att man bör vaccinera sig? Har hört att man får betala 300 kr för en covid vaccination numera utanför risk grupperna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in