2024-07-30, 12:27
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Fast det ena utesluter ju inte det andra. Så klart det var planerat att man lurade dit henne och skulle våldföra sig på något sätt. Frågan är om det var tänkt att hon skulle dö.

Sen känns ju tumult som utgångsläget. Hur blir det inte tumult om man försöker binda fast någon och har en kniv dragen. Det är väldigt sällan ett sånt här överfall går lugnt och städat till och att offret sitter snällt att och inväntar nästa steg.
Men dom var ju flera och en eller två höll väl fast henne och tejpade henne innan tortyren började. Så mkt tumult tror jag inte det blev. E var nog livrädd och fasthållen. Kallblodigt mord. Finns inget som helst försvar för detta. Vidrigt r det.
Citera
2024-07-30, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Är det så eller spekulerar du?
(Menar det inte som något påhopp).

Jag är inte insatt i när poliser "måste göra" HLR.
Trodde att de var tvungna att göra det oavsett temperatur, utifall det är ett hjärtstopp. Eller är det praxis att poliser tempar ett offer?

Jag tänker hur ska en polis kunna veta om temperaturen är "normal " enbart genom att känna på en kropp, speciellt en som ligger ute en sommardag även om solen gått ner.

Mördarna har enligt uppgifter inte varit med Emili@ mer än 4-4,5 h. Från hon gick av tåget vid ca 20.00 till polisen hittade henne.

Jag tror inte ens kroppstemperatur går från 37° till 0° på så få timmar, eller?
Vad jag menar är att mördarna kan ju ha lämnat henne redan vid 21.30 döendes/död.. och hennes temperatur hade väl troligen uppfattats som "normal" ändå någon timme senare när polisen fann henne.
Menar så klart att huden vid beröring känns normal och inte svalare än den borde i förhållande till temperatur i omgivningen
Citera
2024-07-30, 12:39
Medlem
Är alla tre misstänkta i tonåren?
Citera
2024-07-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruthAboutU
Förmodligen även Män som ligger bakom detta och är roten till den onda även den här gången!
Statistiken talar för det och hur pass extremt ovanligt sådana här brott är bland 14 - åriga flickor, om det ens hänt i Sverige någonsin.

Ansvarig är nog mest föräldrarna och styvpappan som format MGM, som även hon är BO. Och SiS, Soc som uppenbarligen inte gett henne den behandling hon hade behövt och ändå släppte ut henne på permission.

Roten till det onda, Män, Pappor som i generationer skapat trauma för mammor, fruar och döttrar.
Ligger inte i en kvinnas natur att vilja skada sina barn. Bara att gå till övriga djurvärlden där detta enbart händer om Honan, Mamman utsätts för extrem stress och hot utifrån. Förmodligen ofta av aggressiva hanar.
Däremot ligger mer till hands, "naturligt" för män med mer testosteron att agera aggressivt och utåtagerande.
Sedan finns det säkert undantag att flickan kan födas med hjärnskador, men är mer ovanligt.
Obs! En gnutta ironisk nu.

Eftersom dessa åsikter inte är populära och accepteras på Flashback, utan enbart att få hata på och skuldbelägga kvinnor, hur OT och spam det än må vara. Så kan ni räkna med att denna kommentaren kommer raderas illa kvickt och jag Förmodligen blir avstängd.
Då vet ni iaf varför.
MEN det kanske va värt det. Kan narc män här hålla på med sina långsökta förklaringsmodeller på att allt är kvinnor och mammors fel. Och även använda sig av djurvärlden som dåligt argument.
Så behöver ju inte jag va sämre, och slå tillbaka med samma mynt.

Och självklart kommer aggressiv manlig personal på SiS som både gjort det ena och andra gentemot flickor och barn där, mörka, ljuga om det och förvara personalen, omvandla GM till BO i vanlig ordning. Har man kompetens och kunskap hamnar man inte i sådana situationer och vet hur man ska hantera sådana ungdomar.
Man vill så klart som dålig personal dölja vad som egentligen sker och hur Fruktansvärt barn har det på dessa Sekt liknande Instutioner.

Vilket jävla dravel höj nivån lite. Alltid pappas fel även om han inte varit närvarande det är ju så korkat att man inte kan hålla sig för skratt. Om pappa beter sig som ett svin runt barnen är det såklart mammans ansvar att lämna o kom inte med korkade svar som att det är omöjligt att lämna nån aggressiv idiot för det är det verkligen inte. Alla föräldrar i denna soppa är helt jävla värdelösa inklusive BOs mamma ingen tvekan överhuvudtaget
Citera
2024-07-30, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Skrevs det inte i någon tidning att hon skurits på halsen med?

Jag kommer också ihåg att jag läste i någon kvällstidning om detta.
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Men tja, det kvarstår ju ändå att man varit helt likgiltiga och dumpat kroppen och inte larmat. Det är väl här den tredje personen kommer in. Har svårt att föreställa mig 2 små tjejer kånka runt på en död kropp. Man blir också nyfiken på vilket skick hon var i när polisen hittade henne. Det stod att de försökte med livräddning, poliser kan väl avgöra om det är helt kört ganska snabbt.

Förhoppningsvis blir det lite klarhet när förundersökningen kommer. Den yngre verkar vara den som är mest benägen att berätta, men antar att hennes förhör får sekretess.
Hänsyslös likgiltighet som med precision synkroniserar med den likgiltighet som visats dom från dom som endast är föräldrar på papperet. Trasiga barnasjälar marinerade i likgiltighet inför andras lidande fyller våra Sis-hem i samma eskalerande takt som olämpliga föräldrar krystar fram nya..
Senast redigerad av Taggad 2024-07-30 kl. 12:50.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruthAboutU
Förmodligen även Män som ligger bakom detta och är roten till den onda även den här gången!
Statistiken talar för det och hur pass extremt ovanligt sådana här brott är bland 14 - åriga flickor, om det ens hänt i Sverige någonsin.

Ansvarig är nog mest föräldrarna och styvpappan som format MGM, som även hon är BO. Och SiS, Soc som uppenbarligen inte gett henne den behandling hon hade behövt och ändå släppte ut henne på permission.

Roten till det onda, Män, Pappor som i generationer skapat trauma för mammor, fruar och döttrar.
Ligger inte i en kvinnas natur att vilja skada sina barn. Bara att gå till övriga djurvärlden där detta enbart händer om Honan, Mamman utsätts för extrem stress och hot utifrån. Förmodligen ofta av aggressiva hanar.
Däremot ligger mer till hands, "naturligt" för män med mer testosteron att agera aggressivt och utåtagerande.
Sedan finns det säkert undantag att flickan kan födas med hjärnskador, men är mer ovanligt.
Obs! En gnutta ironisk nu.

Eftersom dessa åsikter inte är populära och accepteras på Flashback, utan enbart att få hata på och skuldbelägga kvinnor, hur OT och spam det än må vara. Så kan ni räkna med att denna kommentaren kommer raderas illa kvickt och jag Förmodligen blir avstängd.
Då vet ni iaf varför.
MEN det kanske va värt det. Kan narc män här hålla på med sina långsökta förklaringsmodeller på att allt är kvinnor och mammors fel. Och även använda sig av djurvärlden som dåligt argument.
Så behöver ju inte jag va sämre, och slå tillbaka med samma mynt.

Och självklart kommer aggressiv manlig personal på SiS som både gjort det ena och andra gentemot flickor och barn där, mörka, ljuga om det och förvara personalen, omvandla GM till BO i vanlig ordning. Har man kompetens och kunskap hamnar man inte i sådana situationer och vet hur man ska hantera sådana ungdomar.
Man vill så klart som dålig personal dölja vad som egentligen sker och hur Fruktansvärt barn har det på dessa Sekt liknande Instutioner.

Okey, då vet vi - kvinnor är i princip alltid offer och nästan aldrig GM. Mycket "insiktsfullt", men såklart fulständigt felaktigt... Denna TS är ett klart bevis för detta.
Citera
2024-07-30, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Grovt skyddande av en brottsling -> minst 1 högst 6 års fängelse.

Upprepar mitt tidigare inlägg om konsekvenserna för den vuxne.. minst ett år..
Citera
2024-07-30, 12:50
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Menar så klart att huden vid beröring känns normal och inte svalare än den borde i förhållande till temperatur i omgivningen

Jo jag förstår det nu.
Men vad jag menar är att vi vet inte om BO legat där i 3 timmar eller 30 minuter när polisen fann henne.

Och hon bör ha haft en "relativt normal temperatur" oavsett tiden hon legat där. Jag tror inte ens temperatur går från 37 (den var säkert högre i paniken hon måste känt) till 20/0° på 3-4 timmar.

Samt bör man kanske ha i åtanke att poliserna troligen satt i en bil med annan temperatur än utanför, och jag kan tänka mig oavsett hur duktig man är på sitt jobb så får man nog högre puls när man finner någon bunden/skadad/blödande på en rutinkörning mitt i natten. Så BO kan ha upplevts "normal" vid beröring.

Är det någon som faktiskt vet och kan svara på hur det är praxis för poliser när de ska göra HLR?
Citera
2024-07-30, 12:51
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Men känner man verkligen på kroppstemperatur som polis eller räddningstjänst? Är det inte praxis att utföra HLR ända till ambulanspersonal är på plats och sedan tar de över och fortsätter till personen visar tecken, även om de får fortsätta i ambulansen och till läkare tar över. Har väl inget med temperatur att göra. Man har väl annat att tänka på än om en person känns kall/sval/varm i det läget.
Citera
2024-07-30, 12:51
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Nu måste jag ha missat något. Vad vet vi om en tågvagn och hur den är inblandad?
.de har du verkligen gjort, då tycker jag du ska studera fyndplatsen i expressen/Aftonbladet eller kolla kungens sammanfattning i början, gäääsp.
Citera
2024-07-30, 12:56
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Är alla tre misstänkta i tonåren?
Enligt SVT är det 3 tonårstjejer som är misstänkta
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/ljusmanifestation-for-mordade-flickan-i-landskrona
Citat:
Tre tonårsflickor är misstänkta för inblandning i mordet.

Aftonbladet skriver att en av dem är vuxen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mP0PO0/aklagaren-flickorna-har-berattat-hur-emilia-14-dog
Citat:
En tredje person, som är vuxen, har förhörts av polis och misstänkts för skyddande av brottsling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in