Citat:
Ursprungligen postat av
Poorboy
Jag är inte heller någon expert på anatomi men "djupt" behöver man inte skära, finns stora artär i benen. Om nu motivet är en sån skitsak som att E ska ha kallat någon för hora och de ska misshandla/förnedra henne p.g.a. det så har de här tjejer nog ingen större kontroll över sig själva. Så nån blir lite för upphetsad/taggad/upprörd under misshandel och råkar sätta in kniven benet, eller så visste vederbörande inte om att man faktiskt kan dö av knivhugg i benen, det rör sig ju om unga tjejer.
Ja de är unga, men man ska inte likställa det med förståndshandikappade. Man är faktiskt ganska klipsk i den åldern. Det finns folk i den åldern som vinner stora schackturneringar. Nu tror jag förvisso inte dessa inblandade ligger i den kvoten.
Det kan mycket väl ha varit så att meningen inte har varit att ta livet av Emilia, då känns benet som en dum angreppspunkt. Men jag köper inte heller att man bara ville skrämma och skicka hem henne. Hugger man med en kniv i benet så förstår alla att det blir en allvarlig skada som behöver sjukvård.
Sen får man ju också fundera på vad som hände efter. Säg att de "råkade" hugga henne i benet och det börjar blöda som fan. Är det då en sund reaktion att man kör ut och dumpar henne i ett industriområde, fortfarande tejpad så hon inte kan rädda sig själv? Det om något är ju minst likgiltighetsuppsåt till att hon dör.