2024-07-29, 13:33
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Putin går inte att prata med nu. Han måste på något sätt avlägsnas från makten. Fred med honom är omöjligt eftersom han lovade att inte invadera Krim och även lovade att inte invadera 2022.

Orban skulle inte ha träffat Putin. Även Orban kommer att falla, jag uppskattade honom förr men inte nu längre.

Det är USAs jobb. Dom kommer avlägsna honom, dom ska bara hitta en lämplig ersättare först.
Citera
2024-07-29, 13:34
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
.Jag har pekat oändligt många gånger på det konkreta: faktumet att det är Ryssland som avancerar. Spelar ingen roll hur jävla sakta det går. Det visar ändå vilken sida det är som gör bättre ifrån sig.
Undrar om Franz Halder sa samma sak under operation typhoon.
Citera
2024-07-29, 13:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Verkligen fascinerande hur ni kan tro att kriget går dåligt för Ryssland men bra för Ukraina, när det är Ryssland som avancerar.
Något måste ha gått väldigt snett i era huvuden.
Vet inte om det finns vård att få för sånt.

Jag har pekat oändligt många gånger på det konkreta: faktumet att det är Ryssland som avancerar. Spelar ingen roll hur jävla sakta det går. Det visar ändå vilken sida det är som gör bättre ifrån sig.

Hört talas om vinna slaget men förlora kriget? Att det är Ryssland som går framåt behöver inte med automatik innebära att det går bättre för dem. Det kan handla om en utblödningstaktik som pågår, och att förlust av strategiskt ointressanta områden är acceptabla.

Tänk på att Ukraina fortfarande är en suverän stat förutom att en mindre del är under ockupation. Ukrainas folkvalde statschef innehar fortfarande ämbetet.
Citera
2024-07-29, 13:36
Medlem
Citat:
Kanske ni lider av nåt sånt här:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsvarsmekanism

Såja, nu börjar du visa upp lite mer vatniktakter. Kämpa på, Ivan!
Citera
2024-07-29, 13:39
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Kanske ni lider av nåt sånt här:
Citat:
Förnekande är en mycket vanlig försvarsmekanism. Individen kan förneka farorna från yttervärlden när de blir alltför påfrestande. Förnekande skiljer sig från bortträngning där personen tillfälligt lyckas "glömma" faran eller minnet. Vid förnekande tränger man inte bort impulser, men blundar för informationen. Det hela kan liknas med ett "strutsbeteende".

Eskapism ("dagdrömmeri").
Verklighetsflykt eller dagdrömmeri. Man skyddar sig från den obehagliga verkligheten genom att tränga bort den under en längre eller kortare period. Eskapismen kan fungera som en viloplats för en trasig själ och kan ge hopp inför framtiden. Börjar en människa föredra fantasin framför verkligheten riskerar det att vara destruktivt.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsvarsmekanism

Varför stämmer allt som rySStrollen postar in på de själva? Det är bara att inse att kriget går mot förlust för rySSland, ekonomin går åt helvete, välfärden i rySSland är som på 40 talet. Med andra ord går ingenting bra. Detta ser vi nu när de förlorar varje dag, då försöker det med sabotage som i Frankrike mot järnvägen, masten i Finland osv.
https://svenska.yle.fi/a/7-10061304
Citera
2024-07-29, 13:40
Medlem
Citat:
Verkligen fascinerande hur ni kan tro att kriget går dåligt för Ryssland men bra för Ukraina, när det är Ryssland som avancerar.
Något måste ha gått väldigt snett i era huvuden.
Vet inte om det finns vård att få för sånt.

Jag har pekat oändligt många gånger på det konkreta: faktumet att det är Ryssland som avancerar. Spelar ingen roll hur jävla sakta det går. Det visar ändå vilken sida det är som gör bättre ifrån sig.

Nej, det har du inte. Du tycker det viktigaste är att ryssråttorna lyckas ta en åker per månad men däremot anser du inte det viktigt att ryssarna inte har någon flotta längre, att deras oljedepåer bombas sönder och samman, att deras utrustning förstörs och att deras manskap dör i drivor.

Förutom att du kommer med mantrat om att ryssjäveln är overvinnerlig så drar jag mig även till minnes att du spred ett liknande budskap kring Sveriges NATO-ansökan d.v.s. att den aldrig skulle gå igenom. Du har definitivt en agenda och den är inte pro-Ukraina.
Citera
2024-07-29, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Det är USAs jobb. Dom kommer avlägsna honom, dom ska bara hitta en lämplig ersättare först.

Det där är bara rysk paranoia och ryska konspirationsteorier.
Citera
2024-07-29, 13:43
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Vad gäller artilleri så verkar gamla rekordet ha legat på 66 för en dag, så det här är ett nytt rekord.

https://lookerstudio.google.com/reporting/dfbcec47-7b01-400e-ab21-de8eb98c8f3a/page/p_wdrgjv1iyc?s=vUxZhycW3v0
Sådana rekord gillar man när de slås.
Citera
2024-07-29, 13:44
Medlem
Patetiskt med en massa vatniks som dyker upp då och då och påstår sig vara "neutrala"
Citera
2024-07-29, 13:46
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej, det har du inte. Du tycker det viktigaste är att ryssråttorna lyckas ta en åker per månad men däremot anser du inte det viktigt att ryssarna inte har någon flotta längre, att deras oljedepåer bombas sönder och samman, att deras utrustning förstörs och att deras manskap dör i drivor.

Förutom att du kommer med mantrat om att ryssjäveln är overvinnerlig så drar jag mig även till minnes att du spred ett liknande budskap kring Sveriges NATO-ansökan d.v.s. att den aldrig skulle gå igenom. Du har definitivt en agenda och den är inte pro-Ukraina.
Har Ukraina en större flotta eller? Nä.
Har Ukraina fler hela oljedepåer eller? Nä.
Har Ukraina en massa utrustning? Nä. (Vilket är västs fel.)
Dör det många ukrainare också? Ja.

Okej du/ni får tro att jag har en pro-rysk agenda. Det är helt lugnt för mig.
Citera
2024-07-29, 13:59
Medlem
Citat:

Här kommer svar på dina frågor, vatnik:

Har Ukraina en större flotta eller? Nej, men en fungerande sådan.
Har Ukraina fler hela oljedepåer eller? Nej, men till skillnad från Ryssland så minskas inte deras oljedepåer på daglig basis.
Har Ukraina en massa utrustning? Inte tillräckligt med utrustning men tillräckligt för att försvara sig mot ryssråttorna.
Dör det många ukrainare också? Ja, men inte alls i samma utsträckning som ryssråttorna.
Citera
2024-07-29, 14:00
Medlem
Citat:

Du som vet och kan allt lite bättre än oss dönickar.
Kan inte du förklara för oss hur lång tid tar det för ryzzland att ta 3/4 av Ukraina i nuvarande takt?
Hur många ryzzar går åt?

När du svarat så kan du kanske reflektera över ditt svar och fundera en gång till.

Om det fortfarande känns svårt att ta in isåfall är du en simpel proryzz som inte kommit ur garderoben.

Kom med ett seriöst svar denna gång.
Hur lång tid tar det?
Hur många ryzzar måste offras?
Reflekterade överhuvudtaget till vad svaren blev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in