2024-07-29, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
En ilsken pitbull hade nog varit det bättre.
När jag läser om det här fallet så kan jag se samma tendenser som monstret i Morö Backe där det också var en empatilös jävla sadist. Föräldrarna vägrade acceptera att deras unge var helt ding ding i huvudet.

Håller med.
Citera
2024-07-29, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Undrar om inte en katt skulle klara jobbet bättre. En katt säger ifrån om den blir attackerad.
Den vårdade lär sig så småningom efter lite klösningar hur man inte ska behandla katten. Det gör ont och det borde t.o.m en fyraåring förstå varför.

En arg katt kan bli riktigt farlig.
Citera
2024-07-29, 13:01
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirri123
Jag tror ingen slagit av eller på kameror. Jag har kameror och de fungerar så att de slås på efter att de upptäckt rörelse under ett visst antal sekunder (som man säkert kan ställa in antal) och slås av efter ett visst antal sekunders stillhet… Man kan dessutom ställa in att den bara ska slås av eller på nr det rör sig i vissa zooner
00:07 in i denna video kan du se vad jag menar.
https://www.tv4.se/artikel/4en2FLNZd4bz6hxI2us5f1/kamerorna-staengdes-av-sen-var-essie-borta-har-inte-vagat-beraetta
Man ser hunden sitta på gräsmatten, och vips, magiskt så är hunden borta, enligt ägaren beror det på att någon stängde av kameran just då.
Citera
2024-07-29, 13:09
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullbox
Fyfan. Hela familjen borde avlivas
Bara att hoppas att hela Enköping vänder dom ryggen. Inte ett jävla handhjärta eller någon sympati för den familjen vill jag se. Hoppas att dom swishar tillbaka dom pengarna som snälla människor skänkte i god tro.
Makalöst att svinet fick sitta i tv och gråta ut.
Citera
2024-07-29, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Klart att det handlar om pengar. Dom vill väl ha en ny hund.
Det kommer nog att stå en valp där snart. Spelar nog ingen roll om det är en utbildad hund eller något från Blocket.
Pappan tror att djur är lösningen och anser att den skyddar övriga familjen. Risken att A sätter kniven i vem som helst är nog jäkligt stor.
Vidrig syn på levande varelser.

Undrar om dom själva är rädda för A. Att hunden är ett sätt att skydda sig själva eller nåt. Att den får ta skiten.
Obs! Spånar fritt här.
Citera
2024-07-29, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
https://www.tv4.se/artikel/4en2FLNZd4bz6hxI2us5f1/kamerorna-staengdes-av-sen-var-essie-borta-har-inte-vagat-beraetta
Man ser hunden sitta på gräsmatten, och vips, magiskt så är hunden borta, enligt ägaren beror det på att någon stängde av kameran just då.

Värsta ”Oceans eleven” kuppen. Jag har lite svårt att köpa detta.
Men jag hoppas ju såklart på att det är så det gått till och att Essie lever och mår bra hos någon annan nu.
Citera
2024-07-29, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
...och senare, i en kommentar på Facebook, sa ägaren att det inte var konstigt att kameran laggade för det har de alltid gjort. Trovärdigt
Citera
2024-07-29, 13:26
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Undrar om dom själva är rädda för A. Att hunden är ett sätt att skydda sig själva eller nåt. Att den får ta skiten.
Obs! Spånar fritt här.
Det tror jag säkert att dom är. Essie skulle nog fungera som mänsklig sköld. Det är vad jag tror.
Föräldrarna borde ha satt den där på någon låst psykavdelning med välutbildad personal i stället för att anställa unga tjejer som assistenter. Inget ont om dom men jag tvivlar på att dom hade kunskapen att hantera ett monster.
Ofta så vill inte föräldrarna se hur stort problemet är med deras barn. Dom tror nog att det finns en lösning.
En sån där varelse som A kan aldrig ha ett normalt fungerande liv. Dom är livsfarliga att ha ute i samhället. Starka som oxar blir dom när aggressiva sidan kommer fram. Konsekvenstänk och förnuft finns inte. Jätteläskiga och farliga är dom
Citera
2024-07-29, 13:29
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaxon
...och senare, i en kommentar på Facebook, sa ägaren att det inte var konstigt att kameran laggade för det har de alltid gjort. Trovärdigt
Hade dom bara en kamera? Vanligtvis så brukar det finns några stycket runt hela huset. Farsan mörkar och snackar skit så det står härliga till.
Citera
2024-07-29, 13:30
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaxon
Det där var ju bara too much. Har man en kamera som brukar lagga så måste det vara det första man tänker på en sån här gång. Även om det var otur att det hände just när hunden försvann. Att den första utsagan istället ska handla om störningsutrustning är bara... löjligt.

Bara för ordningens skull. Jag kollade på det där klippet när karln står och gråter i tv. Och nu ser jag äntligen den berömda glipan i häcken! Visst är det den inringade springan som ska vara stället där hunden försvann? Eller?

https://postimg.cc/sMDHt3mV
Citera
2024-07-29, 13:32
Medlem
Enligt vissa fanns 30 kameror men men…

Hur som helst så har jag också rörelsestyrda kameror och de kan absolut fungera sporadiskt på rörelser, det är ju bara rörelser som triggar och är det för små rörelser så sker ingen inspelning.
Citera
2024-07-29, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
Fick en fruktansvärt dålig magkänsla när efterlysningar dök upp i Facebook.
När belöningen ökade till hundratusen kände jag att nåt är fel . I en efterlysning syntes det på bilden att de suddat över revbenen själva hunden var för mager .sen försvann den bilden ur efterlysningar som hade fler bilder .
Jag tror verkligen den for illa kanske fick dricka poolvatten tex .
Hundar ska inte utsättas för obalanserade psykfall .
Det är en levande varelse inte en robot utan känslor.

Fick samma magkänsla. Blev idiotförklarad av de flesta vänner som delade "efterlysningen" flera gånger per dag och inte alls såg något konstigt. Nu är det dock knäpptyst från dom om Essie, så kanske insåg även de att allt inte stod rätt till.

Hela historien är ju så sjuk från början till slut. Antar att P inte trodde att det skulle bli så här stor uppmärksamhet på allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in