2024-07-29, 11:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryska flottan har infört hitlerhälsning. dom saluterade åt Putin på flottans dag i Sankt Petersburg.

https://x.com/MalcontentmentT/status/1817813298232090735

Trodde först det var ett skämt.

Nja, de står väl med knuten näve? Det är isf en gammal fascisthälsning inspirerad av en romersk hälsning. Fascisterna i Italien såg sig som romare.

Men precis lika illa som en Hitlerhälsning.
Senast redigerad av Clay Allison 2024-07-29 kl. 11:43.
Citera
2024-07-29, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryska flottan har infört hitlerhälsning. dom saluterade åt Putin på flottans dag i Sankt Petersburg.

https://x.com/MalcontentmentT/status/1817813298232090735

Trodde först det var ett skämt.
Indiska flottan, i Sankt Petersburg dock
Citera
2024-07-29, 11:51
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Intressant uttalande av den ryska centralbankschefen! Hon ligger nog bra till för en fönsterflygning nu?

Bra fråga.. Centralbanksanställda i Ryssland ska via ett förslag utrustas med automatvapen.. ..Because.. ..Tydligen gör alla centralbanker så nuförtiden. Så det kan bli en ojämn kamp mellan Rosvgardia som la förslaget och FSB som jag antar står för fönsterflygningarna.

https://www.newsweek.com/russia-central-bank-machine-guns-putin-1927013
Citat:
Top managers at Russia's Central Bank may soon carry weapons such as submachine guns, according to a draft government proposal prepared by Vladimir Putin's internal security force, the National Guard, Russian media have reported.
Citera
2024-07-29, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Det finns många olika definitioner av "bra". Om man jämför med Ukraina så går det bättre för Ryssland än för Ukraina.
Och det är ju det viktigaste i ett krig. Det måste gå sämre för motståndaren.
Så ja man kan säga att det går bra för Ryssland.

Vilket fantastiskt icke-svar Man anar en dold agenda hos dig....

Du menar alltså att Ryssland röner framgång genom att

- Tvingas retirera med hela sin flotta
- Förlora minst 1000 ryssråttor per dag
- Förlora åtskillig utrustning (senast idag 74 artillerisystem)
- Deras oljedepåer blir stadigt sönderbombade av Ukraina.
Citera
2024-07-29, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
För att Ukraina inte tar emot dom? De vill som sagt inte ha folk, de vill ha utrustning.

Det låter märkligt. Om Ukraina nu behöver soldater/miltär personal för att kunna fortsätta motståndet så är det ju väldigt ineffektivt att endast begära utrustning när det saknas folk att använda denna utrustning.
Citera
2024-07-29, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Postade just samma så blev en dubbelpost. Jävla rövland alltså!

Nu tror jag iofs att det var indiska soldater på ett indiskt skepp som var på besök, för dom är det väl en solhälsning.....
Citera
2024-07-29, 12:24
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vilket fantastiskt icke-svar Man anar en dold agenda hos dig....

Du menar alltså att Ryssland röner framgång genom att

- Tvingas retirera med hela sin flotta
- Förlora minst 1000 ryssråttor per dag
- Förlora åtskillig utrustning (senast idag 74 artillerisystem)
- Deras oljedepåer blir stadigt sönderbombade av Ukraina.
Ni är verkligen sjuka i huvudet om ni tror att jag är pro-ryss, era jävla dårar.

Vad ger det er att tro att kriget går utmärkt för Ukraina och jättedåligt för Ryssland? Vad ger det någon? Inget. Det finns inget bra med att tro det. Tvärtom. Det gynnar ryssarna.
Det är bara rent önsketänkande eller ego-tävlande mot pro-ryssarna här på Flashback.

Och varför exakt gör det mig till en pro-ryss när jag ser sanningen att kriget går bättre för Ryssland än för Ukraina?
Fan vad efterblivna ni är.

Vad fan spelar det för roll att Ryssland har höga förluster när de har råd med det? Hela deras krigsdoktrin går ut på att ha och klara av att ha höga förluster.
De avancerar. Det är det som räknas.
Citera
2024-07-29, 12:26
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Att prata med Kineserna om kriget i Europa är inte fel, anser jag.

Jag uppfattar Meloni som mycket bättre än Orban men hemskt vad melonerna är små.

Varför fick då Orban så mkt kritik, han pratade med Zelensky, Putin och Xi, var det felet han gjorde?
Han skulle bara ha pratat med Xi?
Citera
2024-07-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
BORTTAGET VATINKTRAMS

Vad fan spelar det för roll att Ryssland har höga förluster när de har råd med det?
De avancerar. Det är det som räknas.

Det som jag lät vara kvar är väl typ det som sammanfattar din återkommande poäng, Ukrainas måste alltid ha mer hjälp för ryssen är ostoppbar, du vill sprida uppgivenhet och att vi måste offra allt som finns och mer, men det kommer antagligen inte räcka.

Och nej, ryssen har inte råd med de förlusterna de har nu. Är du helt från vettet?

Spyr på dej.
Citera
2024-07-29, 12:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Varför fick då Orban så mkt kritik, han pratade med Zelensky, Putin och Xi, var det felet han gjorde?
Han skulle bara ha pratat med Xi?

Kanske för att han gjorde det under något slags falsk förespegling att han hade EUs mandat.
Citera
2024-07-29, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Kanske en policyändring från Ukrainas sida. Dom ställverk och transformatorer dom har attackerat tidigare har varit kopplade till vapenproduktion. Det här ser lite mer ut vid en hastig anblick.

https://x.com/NOELreports/status/1817814093434441882

https://x.com/Osinttechnical/status/1817717581245038703

Mycket bra, detta är attacker som gör ont på flera plan och sätter även press på den sköra ryska ekonomin.
Citera
2024-07-29, 12:36
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Det som jag lät vara kvar är väl typ det som sammanfattar din återkommande poäng, Ukrainas måste alltid ha mer hjälp för ryssen är ostoppbar, du vill sprida uppgivenhet och att vi måste offra allt som finns och mer, men det kommer antagligen inte räcka.

Och nej, ryssen har inte råd med de förlusterna de har nu. Är du helt från vettet?

Spyr på dej.
Har jag någonsin sagt att ryssen är ostoppbar? Nej.

Felet ligger på dig att du reagerar med uppgivenhet.
Det är ingen naturlag att man reagerar med uppgivenhet.
Min prioritet är alltid sanningen och jag skiter fullständigt i allt som ligger i vägen för sanningen. Så om ni reagerar med uppgivenhet: so be it. Sanningen går före. I längden är ändå sanningen bäst.

Spyr på dig också, nyttiga svagsinta idiot.
Senast redigerad av ThinkRightly 2024-07-29 kl. 12:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in