2024-07-29, 08:17
Avslutad
Grammatisk styggelse.
Citera
2024-07-29, 08:21
Medlem
Skyggedanss avatar
Sverige är en liten vasall som duktigt följer globalisternas önskemål. När framtida civilisationer ritar kartan för vår nuvarande civilisation kommer de använda en karta över NATO för att beskriva det globala imperiumet. Provinsen Sverige är en duktig liten hund som hoppade efter signal från husse i Amerika.
Citera
2024-07-29, 08:21
Medlem
Jag kommer inte kämpa för denna försvarsmakt då jag inte delar deras syn, har inga problem med homosexuella, det är upp till dom men jag kämpar gärna för Sverige om det uppstår någon motståndsgrupp för vad jag har lärt mig av krig är att vara civil eller militär spelar ingen roll, fienden kommer döda dig oavsett. Det går inte att stå utanför ett krig och säga jag vill inte vara med, fienden skiter fullständigt i det.

Jag kommer troligtvis inte fly heller då jag har lärt mig genom livet att fly hjälper inte ett skit.

Dessutom så känner jag att dom små sakerna är värda att kämpa för om inte fienden erbjuder bättre villkor. Då gnäller jag ändå en hel del på Sverige och 7 klövern som har skapat vårt nuvarande helvete men än så länge har vi mat, vi har ändå råd med saker och resa osv. Vi kan fortfarande vara tacksamma att vi får bo i Sverige trots bomber, skjutningar, våldtäkter, rasism och hat mot svenskar osv.
Citera
2024-07-29, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Försvarsmakten tänjer på gränserna, igen. Denna gång med en provocerande vänsterkampanj i tidningen SvD. Budskapet:
Vi kommer kämpa till siste hen. Vi är stolta över att försvara Sverige, våra allierade och vår rätt att identifiera oss precis som vi vill
Det är ingen hemlighet att vi sett en betydande förändring i Försvarsmaktens rekryterings- och opinionsbildningskampanjer de senaste åren, från traditionell låtsaspatriotism till mer renodlad vänsterpropaganda (mångkultur, HBTQ, "demokrati", osv). Efter DCA-avtalet och NATO-inträdet verkar myndigheten vilja signalera för svenskarna att vi även förväntas dö för NATO och USA.

I ett pressmeddelande försvarar man kampanjen genom att hänvisa till "allas lika värde".

Frågeställningar:

• Är det lämpligt att Försvarsmakten bedriver polariserande opinionsbildning med vänsterbudskap?
  • Är panelen beredd att sätta livet till för att försvara den ekonomiska zonen "Sverige"?
  • Är HBTQ- och mångkulturvurm effektiva rekryteringsmetoder för Försvarsmakten?
  • Är "Kämpa till siste hen" en grammatiskt korrekt formulering?

https://www.friatider.se/forsvarsmakten-kommer-kampa-till-siste-hen

Apropå tjejer i lumpen. dom kan ju kära ner sig i någon rysk soldat eller spion som i nån dejtingsajt pejlar in kvinnor inom militären.
Liskom krimminella siktar in sig på poliskvinnor.
Eller en kriminell muslim kan nu uppvakta kvinnliga militärer.
Citera
2024-07-29, 08:27
Medlem
Sverige kommer säkert ha de sista hennarna när hela världen lämnat woke tramset bakom sig.
Citera
2024-07-29, 08:31
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Man kan ju undra varför TS inte går direkt till källan dvs Försvarsmaktens egna pressmeddelande kring kampanjen innan hen börjar svamla?

Kanske TS är en svagbegåvad idiot som bara klarar av att läsa Fria tider?

Varsågod TS, här har du Försvarsmaktens pressmeddelande.

"I år har Försvarsmakten uppdaterat den militära sägningen "Vi kommer kämpa till siste man" till "Vi kommer kämpa till siste hen".

Kampanjens budskap understryker vårt syfte och mål att försvara Sverige och våra allierade, oavsett kön eller vem de väljer att älska. Genom att anpassa språkbruket vill Försvarsmakten visa att man står för de värderingar som genomsyrar vårt samhälle.

- Försvarsmakten har länge arbetat för att främja mångfald och inkludering. Denna kampanj är ett ytterligare steg i att visa på hur viktigt det är att påminna om allas lika värde. Vi tror att mångfald stärker vårt försvar och gör oss bättre rustade att möta framtiden, säger Johan Landeström, marknadschef på Försvarsmakten.

Kampanjen kommer att synas under Prideveckan 2024 med utomhus- och sociala medieenheter samt i tryck. Under Stockholm Pride kommer Försvarsmakten även att delta med aktiviteter och samtal för att stödja HBTQ+-gemenskapen."

https://www.mynewsdesk.com/se/forsvarsmakten/pressreleases/foersvarsmakten-kommer-att-kaempa-till-siste-hen-under-stockholm-pride-och-alla-andra-dagar-3335588
Tack fler att du hittat källan! Det var verkligen bra.

När jag bara läste i Fria Tider trodde jag att det var någon fake news deras trollfabrik kokat ihop för att smutskasta Försvaret. Men tack vare dig kan vi nu se att det tyvärr inte alls var fejk; det var precis så jävla illa som det verkade.
Citera
2024-07-29, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Ska FM bege sig in i politiska jippon, så borde de tåla att få politiska frågor också.

Min fråga till ÖB hade varit:
- Vad anser du om att SD inte är välkomna på Pride? Är det verkligen att stå upp för allas lika värde, dvs att utesluta människor (individer) pga politisk tillhörighet? Är det för er verkligen OK att stötta och delta i ett event som utesluter folk pga deras politiska tillhörighet?

Varför tror du att en inkluderande organisation som Försvarsmakten är välkommen på Pride men inte en exkluderande organisation som SD?

Vi kan ta JärnrörsKenta som ett enkelt pedagogiskt exempel.

Du förstår JärnrörsKenta är oppositionsråd i Dalarna.

JärnrörsKenta anser att Prideflaggan inte ska användas när man firar Pride i Dalarna därför att han inte anser att flaggan främjar mångfald. JärnrörsKenta tycker också att Regionen inte ska använda Prideflaggan därför att hen anser att inte att ”statliga inrättningar ska lägga sig i sina medborgares könstillhörighet eller sexuella preferenser”.

https://www.dalademokraten.se/2024-01-30/prideflaggan-har-en-mycket-bredare-innebord-an-vad-sd-ger-sken-av/

Där har du ett exempel på varför SD får lära sig att som man bäddar får man ligga.

Och Sd får alltså inte ligga med HBTQ världen i alla fall.

Men den underbara försvarsmakten får det såklart.
Citera
2024-07-29, 08:33
Medlem
DeValeras avatar
Ska Försvarsmakten har egna politiska åsikter? Det räcker med att de säger sig försvara Sveriges internationellt erkända gränser.

En stor del av Sveriges befolkning numera har inga som helst intressen av att försvara tex gaypersoner och transor, utan en del vill förmodligen till och med kasta ned dem från hustak precis som det gjordes i kalifatet.
Citera
2024-07-29, 08:33
Medlem
Försvaret innehåller också kvinnor (om än mycket färre än män) och kanske en och annan icke-binär (även om dessa nog kan räknas på handens fem fingrar)...

På det sättet kanske "hen" kan ses som "mer" lämpligt i sammanhanget för det inkluderar mer än män, alltså främst som en ersättning för han eller hon. Det korrekta uttrycket är dock "kämpa till siste man" och det kan användas även om kvinnor finns i försvaret. Det andra uttrycket låter löjligt och är ingen lämplig ersättning...

Fast nu framgår ju klart enligt den övriga texten att det handlar om att kämpa för hbtq:s rättigheter, vilket gör det helt olämpligt. Krig är något soldater kan dö i och de flesta svenska män (vilka utgör huvuddelen av soldaterna) skulle nog inte primärt kämpa för hbtq-rättigheter om fienden anfaller...
Senast redigerad av Snobird 2024-07-29 kl. 08:37.
Citera
2024-07-29, 08:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Försvarsmakten tänjer på gränserna, igen. Denna gång med en provocerande vänsterkampanj i tidningen SvD. Budskapet:
Vi kommer kämpa till siste hen. Vi är stolta över att försvara Sverige, våra allierade och vår rätt att identifiera oss precis som vi vill
Det är ingen hemlighet att vi sett en betydande förändring i Försvarsmaktens rekryterings- och opinionsbildningskampanjer de senaste åren, från traditionell låtsaspatriotism till mer renodlad vänsterpropaganda (mångkultur, HBTQ, "demokrati", osv). Efter DCA-avtalet och NATO-inträdet verkar myndigheten vilja signalera för svenskarna att vi även förväntas dö för NATO och USA.

I ett pressmeddelande försvarar man kampanjen genom att hänvisa till "allas lika värde".

Frågeställningar:

• Är det lämpligt att Försvarsmakten bedriver polariserande opinionsbildning med vänsterbudskap?
  • Är panelen beredd att sätta livet till för att försvara den ekonomiska zonen "Sverige"?
  • Är HBTQ- och mångkulturvurm effektiva rekryteringsmetoder för Försvarsmakten?
  • Är "Kämpa till siste hen" en grammatiskt korrekt formulering?

https://www.friatider.se/forsvarsmakten-kommer-kampa-till-siste-hen

Nödvändig demokratisk reformering av patriarkal struktur med modernt DCA-avtal och NATO-inträde. Språkligt oproblematiskt naturligtvis.
Senast redigerad av GulMardek 2024-07-29 kl. 08:39.
Citera
2024-07-29, 08:36
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Det är därför man byter sida om det blir krig så man kan skjuta lite HEN
Citera
2024-07-29, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Tack fler att du hittat källan! Det var verkligen bra.

När jag bara läste i Fria Tider trodde jag att det var någon fake news deras trollfabrik kokat ihop för att smutskasta Försvaret. Men tack vare dig kan vi nu se att det tyvärr inte alls var fejk; det var precis så jävla illa som det verkade.

Så här uttalade sig ÖB Michel Bydén redan 2016.

"– Om vi av någon anledning skulle stå ensam som land så lovar jag att Försvarsmakten kommer att göra allt vi kan ned till sista man eller kvinna som står med vapen i hand, säger Bydén i en TT-intervju."

https://www.expressen.se/nyheter/ob-sverige-forsvaras-till-sista-soldaten/

Du vill alltså inte att försvarsmakten ska försvara alla Svenskar som bor i vårt fina fosterland.
En Quisling som dig borde sändas till Nordkorea!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in