2024-07-28, 17:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
och låt Ryssland veta att deras luftvärn behövs överallt samtidigt.

Ja det är huvudorsaken. Slå mot alla baser så långt som möjligt från Ukraina så att Ryssland måste lägga resurser överallt.
Citera
2024-07-28, 17:40
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
wagner död

ryskt träningscenter drabbats av atacms

flygplan förlorat (många)

Ryska attackerna misslyckas

De bombade precis Ryssland igen (ryska flygvapnet)

ukr drönare river upp dem

förlusterna ökar för Ryssen

en senior ryss sa att kriget är förlorat

POWs är högt

Södra ryssland fortfarande utan ström

Svarta havets flotta använder bara ubåtar

för första gången på länge ser jag INGA goda nyheter från den ryska sidan på twitter eller TG... saker och ting förändras

Det fetade: dom har ju även vattenbrist i värmen på 35+ grader i södra ryssland. Tydligen får dom en ranson på 50 liter "tekniskt vatten" i veckan. "Tekniskt" vatten ska man tydligen kunna dricka utan att bli sjuk. Vanligt vatten är odrickbart i Ryssland. För bönder och ägare av boskap är 50 liter "tekniskt vatten" ett rent skämt.
Citera
2024-07-28, 17:41
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Typ som de flesta egyptier. Har knappt råd med fönster men på banken har du 25% på ett sparkonto.

Ja det ser bra ut för ryssen. Ekonomisk katastrof såvida du inte har en peng att spara.

Du har inte tänkt så långt märker man. Vem har råd att spara i Ryssland?
Ja även om sparräntan ligger på 15% så är det ju vansinne att spara nåt i Ryssland då valutan garanterat kommer att kollapsa och bli värdelös även i Ryssland.
Citera
2024-07-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det fetade: dom har ju även vattenbrist i värmen på 35+ grader i södra ryssland. Tydligen får dom en ranson på 50 liter "tekniskt vatten" i veckan. "Tekniskt" vatten ska man tydligen kunna dricka utan att bli sjuk. Vanligt vatten är odrickbart i Ryssland. För bönder och ägare av boskap är 50 liter "tekniskt vatten" ett rent skämt.

”Tekniskt vatten” är det som tex kommer ut i andra sidan på ett reningsverk. Används i processen men kanske inte riktigt lämpligt som livsmedel.

Att ryssarna får ”tekniskt vatten” förvånar dock inte det minsta med tanke på det ryska sättet att värdera sina medborgares liv.
Citera
2024-07-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Genom att Kina och Indien köper ryska statsobligationer, det gynnar dem kraftigt i det långa loppet. Rubeln är ju backad mot guld dessutom till skillnad från skit-väst-fiat.
Så varför tar då inte tex Indien eller Iran emot denna fantastiska valuta som betalning?
Citera
2024-07-28, 18:05
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
”Tekniskt vatten” är det som tex kommer ut i andra sidan på ett reningsverk. Används i processen men kanske inte riktigt lämpligt som livsmedel.

Att ryssarna får ”tekniskt vatten” förvånar dock inte det minsta med tanke på det ryska sättet att värdera sina medborgares liv.

Bra påpekande. Rätt ska vara rätt så jag dubbelkollade gruppen som i hettan vädjade till tyrannen Putin. Jag hade fel. Tydligen fick dom 50 liter vatten som gick att dricka och 200 liter "tekniskt vatten". I och med att de var så arga misstänker jag att hela mängden vara för hela gruppen på ca 20 personer. Myndigheterna hade sagt att det gick att dricka det "tekniska vattnet" medan de arga ryssarna hävdade att vattnet var smutsigt.

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1815677304049148372
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2024-07-28 kl. 18:10.
Citera
2024-07-28, 18:05
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Minfälten skall rensas av ukrainska krigsfångar.

Så fånigt! Har Ryssland slut på kriminella?
Citera
2024-07-28, 18:21
Medlem
Väldigt glädjande att Wagner dödas, utan tvekan finns det negrer som är goda. Nu hoppas jag att negrerna straffar dom tillfångatagna, till och med döden skall vara bättre än NEGRERNAS bestraffningsmetoder.

Vad gäller attacken uppe vid Murmansk så är det inte troligt alls att ukrainska drönare når så långt, det är ju knappt stora passagerarflygplan klarar denna sträcka.

Här kan finnas 3 teorier.

1) Ukraina har fått plats i Baltikum att sända drönarna från.

2) Man avlossar drönarna från fartyg i östra Östersjön.

3) Man har hjälp av okända grupper inom Bögryssland.

Jag tror på teori nr 2)
Teori 3) är minst troligt, ty det stora bögupproret sker nog inte förrän år 2026 tyvärr.
Citera
2024-07-28, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Minfälten skall rensas av ukrainska krigsfångar.

Minröjare som skänkts från många länder finns reda på plats.

https://images.app.goo.gl/cSnWCYhAwUFvLzky8

Desinformatör.
Citera
2024-07-28, 18:29
Medlem
Vad säger att det inte är inhemska ryssar som fyrade av en drönare? Jag menar Putin är ganska hatad av många där.
Citera
2024-07-28, 18:33
Medlem
ThinkRightlys avatar
För att Ryssland ska bli ett humant land så krävs det att Ryssland förlorar detta krig totalt.
Så enkelt är det.

Och nej, "höga förluster" som ni är så kåta på räknas inte som att förlora kriget totalt.
Citera
2024-07-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Bra påpekande. Rätt ska vara rätt så jag dubbelkollade gruppen som i hettan vädjade till tyrannen Putin. Jag hade fel. Tydligen fick dom 50 liter vatten som gick att dricka och 200 liter "tekniskt vatten". I och med att de var så arga misstänker jag att hela mängden vara för hela gruppen på ca 20 personer. Myndigheterna hade sagt att det gick att dricka det "tekniska vattnet" medan de arga ryssarna hävdade att vattnet var smutsigt.

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1815677304049148372
På många håll är vattenbristen så stor att de ryska soldaterna inte ens får 10% av dagsbehovet.

Russian forces in southern Ukraine appear to be experiencing an increasingly desperate shortage of water. Water rations for all personnel – from soldiers in the trenches to fighter pilots –*are now limited to only 1 l (36 oz) per day, as little as 8% of what they need

Läs mer i länken där även ryska bloggare citeras som vittnar om den katastrofala situationen:
https://x.com/chriso_wiki/status/1817577533128536451?s=61&t=A0yG4NqpU0he5Hbg1RZBpw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in