Citat:
Läsförståelse verkar inte riktigt vara din starka sida. Rekommenderar att du läser vad jag faktiskt skrev igen.
Oaktat tycks vi inte komma så mycket längre. Det jag efterfrågade var vilka likheter som fanns utöver att de stod bakom ett bord. Som svar har jag fått diverse bortförklaringar, dina åsikter och lite oklart trams om muslimer.
Du får naturligtvis anse att det är tillräckligt likt för att du ska bli upprörd, det står dig fritt. Men faktum kvarstår att den enda likheten är att det är en grupp personer bakom ett bord. Det är, enligt min uppfattning, ett mycket svagt argument för att det här skulle vara någon form av parodi eller hån mot kristendomen.
Oaktat tycks vi inte komma så mycket längre. Det jag efterfrågade var vilka likheter som fanns utöver att de stod bakom ett bord. Som svar har jag fått diverse bortförklaringar, dina åsikter och lite oklart trams om muslimer.
Du får naturligtvis anse att det är tillräckligt likt för att du ska bli upprörd, det står dig fritt. Men faktum kvarstår att den enda likheten är att det är en grupp personer bakom ett bord. Det är, enligt min uppfattning, ett mycket svagt argument för att det här skulle vara någon form av parodi eller hån mot kristendomen.
Bara för att ditt intellekt är för klent för att se mer än en likhet så betyder det inte att så är fallet. Problemet för många kristna är nog inte att gör parodi utav konstverket utan det är nog att Jesus avbildas som ett degenererat transfetto. Detta hade i sig inte varit ett problem för många men eftersom både judarna och muslimerna är så jävla känsliga så är det inte mer än rätt att kristna också kräver samma hänsyn.
Den sista nattvarden är en av de mest kända konstverken i världen och man använder givetvis berömdheten för att alla ska förstå att fettot i mitten symboliserar Jesus. Man börjar inzoomad på Jesusfettot och zoomar sedan ut för att visa lärjungarna på sidorna. Alla förstår detta utom du.
En klar symbolik är att Jesus ofta avbildas med gloria. Gloria i kristendomen betecknar helighet. Har du någon annan förklaring till varför man satt en gloria på fettot i mitten?
Det är en klar likhet med Sista nattvarden att mannen med glorian är placerad i mitten. Kanske tror du att de filmar på detta vis för att de ska göra sig redo för presskonferensen efteråt?
Du har tidigare nämnt att endast bilden med bordet som var likt Sista nattvarden men jag har serverat ännu en. Har du nåt mer att bjäfsa om eller vill du att jag ska peka ut fler uppenbara likheter och "sammanträffanden"?
Deltagare har dessutom gått ut med att de har velat provocera och uppenbarligen så har de lyckats med detta. De har varit väl medvetna om symboliken och likheterna.