2024-07-28, 10:12
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Du är HELT fel ute - okunnighet är ett gift som förgiftar samhället, och, du spär på den tesen…
Håller nog inte heller med hen så hårt men det är en tolkning och har du argument/fakta som motbevisar så feel free att motivera ditt svar så vi slipper giftet.
Citera
2024-07-28, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citran
Håller med till fullo, om flickan har hotbild på sig, placerad hos mamma i väntan på nytt boende, och mamman är så fantastiskt inte någon skit i ryggsäcken, förutom 2 barn som är plockade 🙈 hur kan man låta henne åka iväg helt galet i min värld. Med tanke på hennes bilder i sociala medier så förstår jag att hon ställer upp i media, exponering och pengar, hon är ju inte den första, når ju ut lite längre än på Facebook 😳

Väldigt bra inlägg! En fungerande mamma med normal begåvning blir inte av med två barn. Hon är en helt horribelt dålig mamma som borde blivit steriliserad för länge sen
Citera
2024-07-28, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Du ger dig tydligen inte! Du har gett dig fan på att skuldbelägga och skylla mordet på Emilia och hennes mamma! Så otroligt lågt av dig!

Det är verkligen inte min intention över huvudtaget! Vantolka du bäst du vill.

Gärningsmännen är ju såklart skyldiga och deras föräldrar har inte klarat av att uppfostra sina barn. Det är ju inte det vi diskuterar, det är ju en självklarhet!

Det som diskuteras är ju varför ingen kunde hjälpa och skydda bo som var helt utsatt. Är du med?
Citera
2024-07-28, 10:17
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Du ger dig tydligen inte! Du har gett dig fan på att skuldbelägga och skylla mordet på Emilia och hennes mamma! Så otroligt lågt av dig!
Vänd på frågan, d v s har BOs mamma absolut NOLL ansvar för dotterns liv och leverna?

Jag tror att alla är överens om att MGM bär skulden men man måste, i Flashback, få/kunna diskutera alla vinklar och eventualiteter.
Citera
2024-07-28, 10:17
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Tack för bra inlägg. Många härinne skuldbelägger Bo:s mamma vilket för mig är helt ofattbart. Hon har lämnat sin dotter till myndigheterna att ta hand om. Det är sannerligen dax att vi ser om vården av trasiga unga. Självklart har SIS hemmen en stor skuld i att trasiga ungdomar blir ännu mer trasiga där. Fördjävligt är det. Skuldbelägg i stället den som ska skuldbeläggas. MGM med anhang måste straffas för detta hemska dåd. Brott måste bestraffas. Men jävligt synd att det gick så här långt i det här fallet. MGM är ju också en trasig själ.

Jag förstår inte heller detta överdrivna fokus på brottsoffrets mamma. Det var faktiskt inte hennes dotter som planerade en hemsk attack på en kompis. Hennes dotter verkar ha varit snäll och normal, enligt beskrivning. Fokus borde ligga på mördartjejens omständigheter tycker jag. Hennes mamma verkar ha varit den som har brustit ordentligt, i alla avseenden.
Citera
2024-07-28, 10:18
Medlem
Mycket kring mamman

Något nytt om gmg?

Sist jag var inne här var det fortfarande en gmg där man endast visste det fanns en pappa och att hon ev hsde autism
Citera
2024-07-28, 10:19
Medlem
Citat:
Nu räcket det med dumheter!

Mördartrions föräldrar har misslyckats! Hade de fostrat sina döttrar till bra människor så hade Emilia levt idag! Jag är så otroligt nyfiken på dessa misslyckade föräldrar som fostrar sina döttrar till iskalla missfoster och mördare. Nu tycker jag att vi talar om de skyldiga istället för att göra livet ändå värre för folk som är drabbade av deras ondska!

Fram med uppgifter om dessa misslyckade monster som ni tydligen vill skydda till varje pris . Jag får hoppas att ni inte har barn som umgås med dessa. Skyll er själva då om ert barn blir mördat. Då är det er fel.

Det här är ett dåd utförda av psykopater. Du kan vara världens bästa förälder men ändå få ett barn som lider av psykopati.
Citera
2024-07-28, 10:21
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag förstår inte heller detta överdrivna fokus på brottsoffrets mamma. Det var faktiskt inte hennes dotter som planerade en hemsk attack på en kompis. Hennes dotter verkar ha varit snäll och normal, enligt beskrivning. Fokus borde ligga på mördartjejens omständigheter tycker jag. Hennes mamma verkar ha varit den som har brustit ordentligt, i alla avseenden.
Absolut så men fokuset just nu på BOs mamma kommer sig nog av att hon väldigt tidigt satte sig i media på bilder och så och pratade.

Hade istället MGMs mamma gjort det så hade det varit tvärtom.

Inte konstigt…
Citera
2024-07-28, 10:25
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Absolut så men fokuset just nu på BOs mamma kommer sig nog av att hon väldigt tidigt satte sig i media på bilder och så och pratade.

Hade istället MGMs mamma gjort det så hade det varit tvärtom.

Inte konstigt…

Fast journalisterna söker ju upp henne, det är inte hon som kontaktar media. Visst, hade detta drabbat mig så hade jag gråtit dag och natt och varit oförmögen till att bli intervjuad, men människor är olika. Hon har kanske ett behov av att få berätta om sin dotter.
Citera
2024-07-28, 10:27
Medlem
Får lite märkliga vibbar ju mer man läser om Emilia och hennes mamma, nu senast i intervjun i Aftonbladet.

Enligt mamman har Emilia varit guds bästa barn från födseln, har velat hjälpa den lokala tiggaren, barn i Afrika när hon var 2 år osv osv. Okej det kan vara sant men undrar om man inte skarvar lite på sanningen här. Ingen är en perfekt ängel. Något har ju gått snett, uppenbarligen, när det gäller uppväxten och umgänget. Säger inte att hon ska belastas för det, men det är så det är.

Citat:
Hon brukade ta bussen till Malmö och köpa mat till en person som var hemlös. Så var hon, säger Anna.

Asså, jag vet inte..

Sen så kan man, så som många andra har påpekat, undra om det är så lämpligt att intervjua en mamma som fortfarande verkar vara i chock och i förnekelsefasen. Finns det ingen moral bland journalister längre? De borde tänkt "fan den här morsan har nog inte helt greppat händelsen ännu, hon kanske inte kommer att ha 100% koll på vad hon kommer att säga i intervjun. Vi skiter i att göra intervjun.".
Citera
2024-07-28, 10:31
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atreyum
Såg precis på TT att en tjej som BO kallade "världens bästa storasyster" (förmodligen äldre kompis då BO inte hade några systrar) kunde berätta att MGM huggit BO i benet och kommit åt pulsådran.
I den meningen framgår en presumtiv dödsorsak vilket kan ge viss bäring för att intentionerna med mötet inte var att släcka livet för Bo såtillvida man inte hävdar mgm hade kunskap om benpulsåderns sträckning och att blodkärlet punkterades med avsikt. Nu var mgm inte straffmyndig vid tiden för gärningen annars hade dödsorsaken varit vital för rubriseringen - straffmätingen.
https://medibas.se/handboken/kliniska-kapitel/hjarta-karl/illustrationer/teckningar/artarerna-i-benet-teckning
Senast redigerad av Taggad 2024-07-28 kl. 10:42.
Citera
2024-07-28, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Varför skuldbelägger man E’s mamma istället för de som faktiskt ska skuldbeläggas dvs mgm.
En mamma som tillåtit övergrepp, psykisk och fysisk misshandel mm.

Någonstans så har soc ansett att Anna varit någorlunda ok eftersom Emilia har fått komma hem någon vända.
Sen är det många föräldrar som tar beslut som i efterhand är korkade.
Ni reagerar på att en 14 åring fick åka iväg?
Läs om mordet i Örkelljunga, där har ni 12 åringar som är ute & springer stupfulla mitt i natten.

Anna har en hel del utbildningar så helt efter är hon inte.
Hon är inte perfekt någonstans men lägg för helvete inte skulden på henne för att hennes dotter har blivit mördad.
Troligtvis hade det slutat så oavsett om hon var 1 km ifrån sitt hem eller 10 mil.

Den som bär ansvaret är de misstänkta.

Det är tragiskt hur trasiga dessa barn blivit pga vuxna i deras omgivning inte gett dom en trygg uppväxt och det gäller både föräldrar och socialtjänsten.
Men det ger inte någon rätten att ha det som en ursäkt för man tar livet av någon.
Värst av allt är att det inte blir några konsekvenser, det enda som händer är att det blir SiS igen men under LSU istället för LVU.
Håller med dig att man bör fokusera mer på MGM än på BO, dock inte så konstigt att så sker då det inte finns så mycket information om MGM, som vanligt i Sverige så ska gärningsmännen gömmas och brottsoffer hängas ut. Och då menar jag av rättsväsendet och av media.
Ansvaret för mordet är självklart GM.
Dock så är jue BOs mamma skyldig till BOs otrygga uppväxt samt brist på att ta ansvar för sitt barn när hon vill iväg till andra ändan av skåne själv. Köper tom biljetten till henne.
En resa som innebär minst två byten av färdmedel och vars resväg är 13 mil bort med buss o tåg.
Att mamman inte haft det lätt är uppenbart.
Att hon har nolltolerans mot droger tvivlar jag inte heller på, dock är hennes relation till droger betydligt mer än att än att hon stått brevid sitt ex som tagit droger. Mamman har jue det klassiska hålorna i ansikten man får som fd drogmissbrukare. Att mamman dessutom fortfarande använder samma efternamn som den misshandlande sambon är jue rätt efterblivet. Hade jue varit bättre att i så fall byta tillbaka till sitt flicknamn om man nu officiellt inte vill ha sitt Romska efternamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in