Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, dels vet jag inte hur den hotbilden såg ut. Dels kan man knappast hindra sitt barn med att umgås med vänner som inte är ett känt hot.
Skydda barnet från vad? Var hittar jag det där dokumentet du hävdar är länkat i tråden?
Man kan liksom inte låsa in 14/15 åringar.
Man kan ha mycket mer koll på barnen än vad svenskar tycker är normalt.
I Italien är tonåringar inte så lössläppta som här, i många länder ska tonåringar vara hemma på kvällar och helger. Nu tycker inte jag att mamman gjort något fel, det är MGM’s fel, men samtidigt borde ALLA tonårsföräldrar ha mycket mer koll och inte låta barnen vara ensamma utan föräldrar på kväller och helger med andra unga.
Det finns så mycket kriminalitet nu att de inte ens behöver ha dåligt sällskap utan de kan bli attackerade, kidnappade, rånade osv.
Håll 14-åringar inne eller var med dom ut. Låt de bjuda hem ett gäng vänner och ha en del av huset/lägenheten för sig själva eller skjutsa till klubbar som scouterna, ridskolan osv och låt de hänga där under ordnade former.
Pyjamasparty hos avlägsna bekanta- nej. Säger inte det som någon speciell victim blaming mot BO:s mamma då väldigt många hade gjort samma sak.
Om alla höll i sina tonåringar och lät de umgås under ordnade former, men INTE dra runt utan nåns förälder på stan osv så hade de haft det mycket bättre.