2024-07-27, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Det här är LVU SIS domen för MGM Mel@k där benämnd sekretess A.
Men vad gjorde MGM i Landskrona under sin permission undrar man.
Skulle hon inte vara i Västerås hos sin mamma Hud@ @li H@di?
Vem släppte iväg henne till Landskrona under permissionen.
Här kan vi verkligen diskutera oansvarighet i föräldraskap.
Jag håller med, vissa föräldrar ska inte ha barn, de flesta invandrarfamiljer passar in i detta då det är normalt för dem o föda barn o sen skita på dem och låta dem härja fritt.
Så länge dem inte är hemma o förstör för mormor.
Dock är det troligt att MGM stannat kvar i NV Skåne och aldrig tog sig till sin mamma i Västerås, då hon verkar ha haft familjehem där. Sen hur hon kan tillåtas göra det som minderårig är jue en bra fråga.
De som va ansvariga för henne borde jue släppt av henne hos mamman i västerås om det var dit som va nästa anhalt. Sen om det är familjehemmet eller SiS hemmet som sket i det, eller om MGM rymt återstår kanske att se. Flera parter har i alla fall brustit i sitt förmyndarskap av MGM.
Citera
2024-07-27, 08:04
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Lite off-topic, men, varför har du en leende Chris Watts som Avatar??

Mr Watts som dödade sin fru och två små flickebarn, stoppade dom i en oljecistern - allt på grund av att han träffat en ny kvinna, 13 år yngre än frun…

Osmakligt.

För att han ser så urbota jävla dum ut och är så förskräckligt ful och patetisk.

Btw hon var INTE 13 år yngre än frun. Skitsamma men så är det.

Så, nu svarade jag på din fråga, nu kan väl du svara på min?
Senast redigerad av Lyckadmutation 2024-07-27 kl. 08:07.
Citera
2024-07-27, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acta-Non-Verba7
Ryktet bland ungdomar i hennes ålder på SoMe är fortfarande att motivet skulle vara en kille. Ryktas också om tjafs inne på SiS som ska ligga till grund.

Det är ju de 2 troligaste orsakerna som man kommer att tänka på först
Citera
2024-07-27, 08:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det är vad du anser men din mening är inte avgörande för vad som skall diskuteras i tråden, eller hur? Finns massvis med vinklar och aspekter som kan vara intressanta att lyfta fram även om du och flera andra inte tycker så.

Att dessa ungdomar mördade flickan har även detta en grund i dåligt och avsaknande av ett adekvat föräldraskap. Kan därför vara av intresse att påvisa båda sidorna av myntet...
Så varför blir inte alla barn på SIS mördare eller mördade?Eller alla barn som är föremål för soc.utredningar i någon form pga bristande omsorg? Dessutom är det väl rimligen mördarnas föräldrar som gjort mest fel? Eller är alla svenska barn som blir rånade fel uppfostrade av odugliga medelklassföräldrar? Eftersom de uppenbarligen befinner sig i fel miljöer och blir offer?
Citera
2024-07-27, 08:13
Medlem
Musta-Pekkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Du vet inte vilka problem föräldrarna har haft. Samhället/soc ska skydda barn från att fara illa. Flickan har ju varit "omhändertagen" sedan hon var 5 år. Vad är det för alternativ? Rena skräckhemmen verkar det vara. Mamman (och pappan) har lämnat över sitt barn för de har insett att de inte kan.
Samhället är vi alla andra, du och jag bl a.
Har DU skyddat henne? Tydligen inte och varför inte det då din ansvarslösa människa. Med din egen vänstertomtelogik så är du medansvarig till mordet.

Vi som har sunt förnuft och inte lider av sossesjukan "alltid-nån-annans-fel" förstår ju att det är den som satt ungen till världen som bär ansvaret för sin egen avkomma, ingen annan. Punkt.
Citera
2024-07-27, 08:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Är det belagt att motivet bara var det fetstilade?
Frågan är väl varför? Känns som ett stort hopp att ta oavsett, svårt att tro att en så ung tjej kan sitta på speciellt stora skulder till andra tjejer? Borde vara avundsjuka/bråk om killar etc som ligger bakom, men man upphör aldrig att förvånas.
Citera
2024-07-27, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bucknsteak
Absolut handlar det om det, men i lika hög grad eller högre om farsor som sjappat och lämnat skit och knullade liv efter sig. Att inte finnas kvar i bilden ska inte vara ett sätt att undslippa ansvar. Hur jävliga de här morsorna än varit har de ändå varit där och försökt.
Absolut har du en point!
Citera
2024-07-27, 08:22
Medlem
Finns det bild/er på de inblandade?
Att leta genom över 200 inlägg är inte lätt.
Citera
2024-07-27, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Tiktok-kontot @user3405565_

Utger sig för att vara en vän till BO. Skriver dock sedan att hon inte kände BO så oklart. På senaste uppladdade videon, slice 4, påstås att BO sålde sin kropp. Användaren är upprörd över att andra säger "hora" och säger att det fanns anledningar till varför BO gjorde det.

Tragiskt om det är sant. Hon blev säkert väldigt utnyttjad

El skriver någon så eftersom gm sålde sig?

I dokumentation om gm framkommer att hon lämnat hemmet på nätterna med kniv och sen kommit hem ledsen samt att hon haft gränslöst beteende med män

Lite ot men:

Fattar inte dessa SIS hem. Hur kan barn bo där gå och komma som de vill, ta droger, sälja sig. Hade det inte varit bättre att bo hos en familjemedlem istället? Tex bo:s moster
Citera
2024-07-27, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Men 200 sidor som bara handlar om BO och hennes mamma är väl lite att ta i tycker jag.
Visst hennes bakgrund gör ju att hon lärt känna dessa personer.
Men det hade varit mer intressant att få veta mer om de 3 mgm och deras familjer och hur de kunde gå så långt som att kidnappa och tortera henne till döds. Vad jag vet vet vi bara ett namn. Men jag gissar att den andra är hennes lillasyster och sen 1 till.
Hur gammal är lillasystern? Skulle hon åldersmässigt kunna vara 13åringen? Annars kan hon naturligtvis vara MGM3, misstänkt för grovt skyddande.. som inte har känd ålder resp kön.

När det gäller MGM3 ligger det ju nära till hands att misstänka att det är en minderårig. En annan tanke - FÅR identiteten på en misstänkt anhörig hemlighållas för att inte identiteten på en misstänkt minderårig ska röjas? Jag spekulerar här utifall MGM3 skulle vara vårdnadshavare till 13åringen...
Citera
2024-07-27, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThisFuckThat
Hud* *li H*di
19900511-6109 (34 år)
Folkbokföringsadress saknas
* = a
När man sökte på personnumret till förälder
Västeråsadressen dök upp på MrKoll
https://mrkoll.se/resultat?n=19900511%2D6109&c=&min=16&max=120&sex=a &c_stat=all&company=
Senast redigerad av 163-127-123-aka-1 2024-07-27 kl. 08:37.
Citera
2024-07-27, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du spammar tråden och ber oss fokusera på allt annat än BO och hennes mamma och så ber du om MGMs mammas namn, vad har då hon med saken att göra - är du månne en stor hycklerska?

Jo jag har förstått att ditt fokus enbart ligger på bos mamma. Men du behöver inte svara på den frågan jag ställde, för det gjorde typ 5 andra personer. Jag tycker infon om mördarens mamma sa mycket och inte bidrog till spam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in