2024-07-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Även människors ögonvittnen om de är fler och samstämmiga kan räcka långt. Ett ord mot mångas ord, ja du förstår ju själv hur det slutar.

Inte om det visar sig att man sedan kidnappat hunden. Då förlorar ens utsagor all trovärdighet.
Citera
2024-07-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Vad jag kommer på så här spontant, är att hon skulle fått komma till HBV-hemmet för utredning, t ex.

Det finns ju många andra oegentligheter, som det där med betalningsanmärkningar två år i rad. Han borde väl inte vara förvaltare.

Vad tycker du han skulle gjort då?

Okej, fast vi vet ju redan innan att korta placeringar är något som personer med hennes problem har ytterst svårt för?? Vi vet ju inte heller att hvb är en verksamhet som kan hantera personer på spektrumet, då såna medborgare ska få stöd inom LSS. Vi vet också att det ofta gått ytterst dåligt när socialtjänsten använder sig av lösningar som inte är gjorda för/har kompetens att bemöta människor på spektrumet.

Bara för att jag är utbildad flygmekaniker, så är jag ju inte kompetent för att laga en bil.
Citera
2024-07-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Ja inte är det att ge ett nytt djur till A. Katten har ju omplacerats trots "farfars" vackra ord att det inte stämmer.

Tycker du är lite väl ivrig att försvara pappans historia. Känner du familjen?

Jag känner ingen som är inblandad i den här historien. Men inte heller försvarar jag någon.

Jag är dock rätt partisk i frågan, jag betala en jävla massa skatt, och vill veta att verksamheter som finansieras av den också sköter sina uppdrag.

Här blir det ju mer och mer att beskriva som haverier, på ett flertal offentliga verksamheter.
Citera
2024-07-26, 16:07
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Frågan är ställd eftersom allt verkar vara kommunens och assistenternas fel. Har man barn finns det något som heter föräldraransvar också. Vi har tidigare läst hur PÖ behandlat anställda på LSS-boendet. Har han inte medverkat till att situationen blivit som den blivit menar du?

Fast nu tror ju jag inte på att någon tagit hunden...

Man har inte lagligen föräldraansvar för en 23-årig dotter, oavsett handikapp eller ej. Det upphör helt när man fullgjort sin gymnasieutbildning, och det har hon ju gjort. Menar endast lagligt ansvar, inte det moraliska och känslomässiga som enligt mig aldrig upphör.

Däremot har det ju framkommit pappan är förvaltare och där har han ett enormt ansvar.

Frågan är om han kommer att få behålla förvaltarskapet med tanke på vad som uppdagats hittills. Betalningsanmärkningarna är kanske bara toppen på isberget.
Citera
2024-07-26, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Varför är det så svårt för dig att ta hundens perspektiv?

Det är för det första en ganska ohederlig debatt-teknik som också kan vändas mot dig.

Varför tar du inte hundperspektivet, när du tycker det är helt okej att djurskyddet dröjer 20+ dagar för en utredning, och polisen snarare verkar strunta i hela historien, trots att LS enligt er var på väg för att göra en utredning??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Inte om det visar sig att man sedan kidnappat hunden. Då förlorar ens utsagor all trovärdighet.
Nej du det gör de inte. Vad du än önskar att tro. Som sagt, sanningen kommer alltid fram till slut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag känner ingen som är inblandad i den här historien. Men inte heller försvarar jag någon.

Jag är dock rätt partisk i frågan, jag betala en jävla massa skatt, och vill veta att verksamheter som finansieras av den också sköter sina uppdrag.

Här blir det ju mer och mer att beskriva som haverier, på ett flertal offentliga verksamheter.

Tack för svar.
Mkt finansieras av våra skattepengar och där uppdragen inte sköts som de ska.
Citera
2024-07-26, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Jag vet inte koll på vad dom heter allihop. Vad betyder ALF?
Var bara en tanke.
Men dom riktar väl in sig på djurindustrin som du säger.

Inte lätt att ha ordning på 😊

ALF = Animal Liberation Front/Djurens Befrielsefront.
Citera
2024-07-26, 16:10
Medlem
Citat:
Man har inte lagligen föräldraansvar för en 23-årig dotter, oavsett handikapp eller ej. Det upphör helt när man fullgjort sin gymnasieutbildning, och det har hon ju gjort.

Däremot har det ju framkommit pappan är förvaltare och där har han ett enormt ansvar.

Frågan är om han kommer att få behålla förvaltarskapet med tanke på vad som uppdagats hittills. Betalningsanmärkningarna är kanske bara toppen på isberget.

Vad är det som uppdagats i rollen som förvaltare, som kommunen inte redan fått in och därför kunnat granska??
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det är för det första en ganska ohederlig debatt-teknik som också kan vändas mot dig.

Varför tar du inte hundperspektivet, när du tycker det är helt okej att djurskyddet dröjer 20+ dagar för en utredning, och polisen snarare verkar strunta i hela historien, trots att LS enligt er var på väg för att göra en utredning??

På vilket sätt är detta ohederligt?
Citera
Medlem
Citat:
Man har inte lagligen föräldraansvar för en 23-årig dotter, oavsett handikapp eller ej. Det upphör helt när man fullgjort sin gymnasieutbildning, och det har hon ju gjort.

Men man har väl ett moraliskt ansvar ändå?
Eller det upphör när barnet blir myndigt?
Citera
2024-07-26, 16:11
Medlem
Nu när det har kommit fram med att anmälan gjordes till LS ca 3 veckor innan Essie blev försvunnen och pappan skapade Facebook-gruppen 4h efter att Essie var borta från sitt hem.

Vad tror ni läget ligger till med Essie? Är hon död eller har någon räddat henne därifrån? Eller har familjen sett till att placera om henne för att inte få besök av LS men ändå kunna få ut pengar av sitt försäkringsbolag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in