2024-07-26, 14:06
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Fast de där stämmer inte dom ringde Jonna innan dom ringde Jocke.
Under utredningen skulle inte barnet finns nära Linnea. Utredningen finns det finns tydliga journal anteckningar från soc.
Oavsett vad som står i utredningen så var inte Jonna och Jocke vårdnadshavare för barnet och sådan uppgifter kan inte delegeras till dem. De kan inte heller sanktionera hemfridsbrott.
Var kan jag läsa dessa anteckningar - för de ligger väl på nätet antar jag eftersom du påstår att du läst dem.

Edit
Utan tillstånd från Julia och Chrippa så får de inte ens diskutera ärendet med Jocke och Jonna.
Citera
2024-07-26, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är inte heller brott att ingripa om någon är i nöd. Man får gå ifrån någon som håller på att drunkna, men få gör det.
Var Linnea i nöd?
Anjo, Lisen, Jocke och Jonna väntade utanför i flera timmar när Lillen var i lägenheten tillsammans med Linnea, dom väntade på att Chrippa skulle gå och filmade Chrippa lämna lägenheten, hand i hand med Lillen.

Dom var väl medvetna om att ingen var i nöd. Du också.
Dom stalkade och trakasserade paret.
Citera
2024-07-26, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Så hjälpen han gav var att Jocke försökte kontrollera Chrippas liv, ”se till” att han behövde välja, annars skulle Jocke göra hus i helvete och så blev det. Chripps behövde infe välja och hade berättat sin version för Jocke. Det borde ha räckt för att Jocke skulle backa

Varför försöker Jocke kontrollera Chrippas liv? Vad får han ut av det?

Hur gör Jocke ett helvete för Chrippa? Alltså vad händer här??
Citera
2024-07-26, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Oavsett vad som står i utredningen så var inte Jonna och Jocke vårdnadshavare för barnet och sådan uppgifter kan inte delegeras till dem. De kan inte heller sanktionera hemfridsbrott.
Var kan jag läsa dessa anteckningar - för de ligger väl på nätet antar jag eftersom du påstår att du läst dem.

Edit
Utan tillstånd från Julia och Chrippa så får de inte ens diskutera ärendet med Jocke och Jonna.

Men vad vet du dom kanske fick tillstånd har du tänkt på de.
Utredningen finns inte för dig att läsa tyvärr.
Det ända jag kan säga är att du har fel i detta.
Citera
2024-07-26, 14:16
Avslutad
Citat:
Var Linnea i nöd?
Anjo, Lisen, Jocke och Jonna väntade utanför i flera timmar när Lillen var i lägenheten tillsammans med Linnea, dom väntade på att Chrippa skulle gå och filmade Chrippa lämna lägenheten, hand i hand med Lillen.

Och här har du fel igen, Jonna var inte där hon var på förskolan och jobbade.
Citera
2024-07-26, 14:16
Medlem
Citat:
Var Linnea i nöd?

Den diskussionen mellan Jocke och Chrippa är intressant. Chrippa säger till Jocke att Linnea var inte i lägenheten och att hon var i lägenheten och gick in där på morgongen. Jocke säger då att jag satt ju där och såg att hon inte gick in där.

Det där är så konstigt, vad menar Chrippa med att Linnea inte var där? Var var barnet då enligt Chrippa?

Jag fattar ingenting, det är mycket rörigt. Och hörde Chrippa säga att om Jocke inte får bestämma ja då är det kört. Vad menar han med att "då är det kört"? Det var ett klipp som jag såg hos Simon. Vem är egentligen Simon i det här? Känner hans familj de andra familjerna i så fall vilka? Var det Simons fru som förtalades och var tjock?
Citera
2024-07-26, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
I breven från häktet så skrev han att Linnea slog honom hela tiden med hårda örfilar och att hon hade knuffat omkull barnet med flit. Jag har inte sagt att han fick ut breven från häktet. Däremot så sa Chrippa att han hade lånat en telefon ifrån en vakt och pratat med Linnea i 27 minuter när han var i häktet med fulla restriktioner. Så vad som pågått där i det där häktet vet man inte.
Nej. Han ringde när han satt i arresten och det blev för övrigt ingen häktning av det fallet.

När Jocke anmälde honom för försök till misshandel och mordhot
Citera
2024-07-26, 14:21
Avslutad
Citat:
Nej. Han ringde när han satt i arresten och det blev för övrigt ingen häktning av det fallet.

Brottet som det också finns vittnen till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Hon ska också ha stulit pengar från hans konto när han satt häktad. Han anklagar alltså henne för att vara tjuv.

Han var otroligt bestämd med att hon har en borderlinediagnos.

Detta var endast två exempel på sånt som har påståtts vara hittepå. Han har sagt detta och en hel massa mer.

Han ljuger kanske men detta kommer från honom. Ingen annan.

Dom lögnerna fanns redan ute.

Jocke spred att hon hade borderline genom att se till att 400Ben skrev det här.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men vad vet du dom kanske fick tillstånd har du tänkt på de.
Utredningen finns inte för dig att läsa tyvärr.
Det ända jag kan säga är att du har fel i detta.
Du vet alltså inte vad som står - bra.
Citera
2024-07-26, 14:22
Medlem
Citat:

Okej, han satt två veckor i häkte och sen i arrest men släpptes utan något mer.
Citera
2024-07-26, 14:26
Medlem
Citat:
Dom lögnerna fanns redan ute.

Jocke spred att hon hade borderline genom att se till att 400Ben skrev det här.

Nej! Chrippa var den som sa att hon har borderline. Nä han sa inte det. Han
halvskrek det. Det kommer från Chrippa.

Anahit sa sedan att det finns papper på den diagnosen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in