Citat:
Ursprungligen postat av
Vildesvinn
Så du tror att dessa fem ljushuvudet anmälde till LS 24/juni och sen kanske planerade att stjäla hunden, ett par veckor senare? Det tror inte jag.
Däremot så tycker jag att farfarns uttalande om att Essie ALDRIG skulle få infall att rymma, bekräftar att de nog sett arma hunden som en robot.
Ja ditt förslag här är väl inte mer orimligt än någon annan spekulation? Dvs att fem kompisar som suttit och eldat upp sig över att de tycker att hunden far illa och så lämnar de in en anmälan till Länsstyrelsen. Men eftersom en myndighet jobbar metodiskt och inte springer iväg med sina känslor så blir de otåliga och börjar smida planer på att ”rädda” hunden själva, för att de plötsligt känner sig som Rickard Rättrådig och får för sig att hunden annars kommer att dö eller skadas. Observera att jag inte uttalar mig överhuvudtaget om huruvida jag tror att hunden farit illa i familjen eller inte!
Jag svarar bara rent hypotetiskt på din fråga i syfte att visa dig att den möjligheten finns lika mycket som att det skulle vara på något annat sätt.
Innan man kan leda i bevis något, så är allt hypoteser. Och ibland inget mer än en lösryckt spekulation.
Lägger man perspektiv på det så måste man däremot också hålla i minne att det de här fem tillsammans då i så fall tror på kanske om man dissikerar det visar sig inte vara helt sant. Eller kanske till och med inte alls sant. Det räcker ju att en av dem i så fall är en mytoman som få de andra att tro att hunden blivit misshandlad. Igen jag uttalar mig inte överhuvudtaget med någon slags vetskap.
I själva verket är det ingen här som vet något. Det är det stora problemet här egentligen. Alla springer iväg med sina känslor för att det handlar om en hund. Och vi vill få bry oss om hundars väl och ve…
Avseende uttalandet du här gör om att flickans farfar där du med ditt resonemang också slår fast att hela familjen skulle se på hunden som en robot. Så skulle jag vilja säga såhär. Om jag ser på min hund som är min ouppfostrade underbara bebis och som jag skulle ge mitt liv gladeligen för så kan jag till hundra procent säga att skulle jag få frågan så slilla jag kunna säga med stor säkerhet att han skulle aldrig rymma ifrån vår tomt. Vi har inte ens stängsel eller staket runt vår tomt och han är aldrig kopplad när vi är hemma på tomten. Men han vill inte ens vara ute om inte någon av oss i familjen är med. Dvs det finns hundar som aldrig rymmer och där deras hussar och mattar kan säga det med säkerhet för att de känner sin hund. Det finns också hussar och mattar som om sina hundar skulle säga att de alltid skulle rymma om de fick chansen… Gör min inställning till min hund att jag ser på den som en robot? 🤔