2024-07-25, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Så sorgligt. Hon var vacker. Kanske det som störde MGM
Och om hon varit ful... Vad hade då motivet varit enligt dig?
Citera
2024-07-25, 18:29
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Hon var rädd för henne samtidigt som hon var glad att ha en vän. Emilia hade få vänner eller inga alls.. Hon har inte haft det lätt. Även om hon dansade på tiktok och var utåt där så var hon ganska sluten och innåt. Så hon var glad att nån kallade henne på ett party som inte ens existerande 😭💔

Mina tankar är hos er, Emilias familj. Jag blir så oerhört ledsen av detta och kan inte föreställa mig hur ni mår.

Vet du något mer om killen det pratades om tidigare i tråden? Ifall han hade en håll-mig-släpp-mig situation med båda två? Hoppas polisen får in hans namn med ifall det nu var så att det fanns en kille i bilden.

Hoppas ni i familjen får stöd i denna svåra tid ❤️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyingeagleeye
GM (Gärningsmannen-kvinnan) verkar ha släkt och bröder som också är dömda för brott, förutom hon bara.
https://www.krimfup.se/search?name=Kaldaras&ssn=&place=&crime=

Det verkar vara hennes syskon som är dömda för brott & är förekommande med FUP & DOM i ovan länk.
Det ligger väl i deras zigenareblod.

Vad hette den mördade kvinnan jämnåriga flickan ?
i

Mordoffret hette så, inte gärningspersonen.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det gör hon bra själv.
Vill du ska veta att oavsett va socialen sa om att du alltid va naiv ska du veta att jag är stolt över dig. Det är aldrig en dålig sak att lägga sina sista pengar på mat till hemlösa eller hjälpa små barn att hitta hem mitt i natten oavsett om du inte kom hem i rätt tid.

Så nu har vi förlorat en ängel på jorden.
Du är och kommer alltid vara mitt allt ❤❤❤ Älskar dig av hela mitt hjärta.
https://www.instagram.com/p/C91heVno2Mj/?igsh=M3h6dXhwOHFxbGJz

Appropå ditt överintresse att dölja mammans dåliga inflytande över dottern - Vem kan neka sin "renhjärtade" dotter att hjälpa små barn hem om natten - till förvar för rumlandet om nätterna.

Mamman har abdikerat sin föräldraroll genom att låta sig duperas av sin dotter. Synnerligen dysfunktionella familjeförhållanden som inte hade nåt som helst inflytande över dotter.
På vilket sätt skulle det fetade visa på någon som helst problematik hos dottern eller mamman?

Det spelar ingen roll om deras familjeförhållanden var fungerande eller dysfunktionella - det är inte det som skapat mördare. Det får du söka hos GM:s bakgrund och familjer.
Citera
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Tyvärr har vi inte fått svar än. Vi själv tror det rör sig om svartsjuka. Och jag själv tror hon blivit dumpad där helt ärligt. Tror det rör sig om 5-6 personer som är inblandade i detta med. Men första tjejen de tog in är hjärnan bakom allt och fått med sig de andra. Nån av de har haft bil och dumpat henne där så tror den personen är över 18 har körkort. Eller man behöver ju inte körkort för att köra men ja. Fy fan 😞 detta är en mardröm helt jävla sinnessjukt. Hur fan kan man hata en så mycket att de driver till mord?
Helvete vad vidrigt!
Hoppas dessa vidriga typer får relevant straff. Mina tankar går till Emilas anhöriga nu.
Citera
2024-07-25, 18:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Tänker på hur iskalla MGM verkar ha varit. Har de planerat detta , eller var det ett bråk som spårade ur? Tänker om de är inne i vårdsvängen och har varit omhändertagna under sin uppväxt så vet dom ju att mördar dom någon blir det inga påföljder i deras ålder. Så otäckt.
Man är nog bra störd/sjuk om man kan mörda i den åldern.
Vad ska det bli av mördaren/mördarna?
Citera
2024-07-25, 18:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Jag hade aldrig släppt iväg min 14åriga dotter 10 mil för ett pyjamasparty.
Är det en efterkonstruktion? Eller är morsan bara helt tappad.
Du bor väl i en tätort där alla dina barns kamrater bor nästgårds kanske.
Gör man inte det är det inte ovanligt med avstånd till både kamrater och skola.

Det här med att låsa in och isolera 14-åringar är en förlegad pedagogik sedan länge. Den fungerar inte.
Det är dessutom inte BO som mördat sig själv - utan det dysfunktionella bör du söka i bakgrunden hos de som begått mordet. Det är där det gått riktigt jäkla skevt.
Citera
2024-07-25, 18:31
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vevaro

Varför är du aggressiv? Hennes kusin har redan sagt att tjejerna hade svårt för att E var vacker och söt tjej.
Citera
2024-07-25, 18:32
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vevaro

Inte jag som ska svara men svarar ändå,

Då hade det förmodligen inte skett ett mord, tämligen säker på att det här handlade om avundsjuka/svartsjuka.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Sluten ungdomsvård i ett år är inte ett straff. I det här fallet så har invandrartjejen redan suttit på hem och spelat dataspel och knarkat hela dagarna.
Jo, det är ett straff - som faktiskt innebär mer än att spela dataspel och chilla hela dagarna.
Citera
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ibland, men när det gäller mord så har vi inte det. Plus det hade ej gått ändå då mgm är ikke rom.
Våra "kris" fäller inte domar, utan vi försöker göra fred mellan familjer som hamnat i små konflikter.

Fred?! I en kris när det män/gamla gubbar som dömer. Små konflikter verkar handla om bl.a en kvinna (Nadja Blom) var otrogen. Man döms o betala böter. Allt handlar om lura till sig pengar. Klassiskt zig-modus.
Citera
2024-07-25, 18:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Sanningen är inte illa utan är en absolut förutsättning för dra lärdom om varför BO tagits av daga. Att fiffla bort vad som lett fram till denna brutala gärning är att pinka på BO. En skymf är att dölja sanningen bakom en blöt filt av ord som har som uppgift att dölja den osminkade verkligheten bakom BO,s död. Punkt!
Den sanningen får du ju söka hos gärningspersonerna, i deras bakgrund, fostran och familjsituation.
Inte hos BO - hon har inte mördat sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in