2024-07-24, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Nä du måste ju inte läsa det jag skriver?

Men du skriver ju "Detta med titeln är anledningen till att jag ställt frågan till ansvarig på SBK för assistanshundar om det stämmer att hon är certifierad assistanshund, samt kraven på hundförare och om det görs några återkommande kontroller eller om de är godkända på livstid, hoppas på svar av SBK imorgon"
Kraven på hundförare finns på SBK, som jag skrev måste föraren ha en långvarig sjukdom eller funktionsnedsättning. Det görs återkommande kontroller varje år.

Men du menar att du vet svaret på dessa frågor men ändå har ställt dom till SBK och inte heller vill ha svar från någon här? Varför ställer du frågor du redan vet svaret på och sen blir irriterad för att du inte orkar läsa något du exakt har beskrivit (fast det kan du ju inte har gjort om du inte vet?)

De jg vill veta är inte allmänna fakta utan mer koncentrerat gällande allt om essie samt hur register och vad exakt i detalj som görs på årsproverna ,
Citera
2024-07-24, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Vi är en hel del som fått meddelande här pp flashback så skulle inte säga att man sprider sjuka saker/rykten, mer att man faktiskt djup söker alla vrån, olika spekulationer, vrider o vänder på allt till punkt och pricka ja ren granskning, tillslut finner man svaret på vad som skett, samt att det finns tydliga källor i tråden som lämnat uppgifter privat men även ÖPPET.

Men ni kan ju fortsätta med att öppna alla labradorers munnar och fotografera ägare+hund.
Samt ni kan fortsätta med efterlysning men skriv åtminstone korrekta uppgifter. Samt så kan ni även beskriva hur och när hittelönen skall ges (för den infon existerar ingenstans). Sen är det ju väldigt märkligt att Pö ändrar så fort man påpekat/diskuterat saken i flashback.. samt klart man ifrågesätter allting då det man tydligt märker att det finns brister kring uppgifter kännetecken, kommentarer radderas titt som tätt, aldrig att de skulle accepteras i essi ska hem facebook gruppen att man spekulerar kring själva ägaren? Då ryker man på sekunden.

Jag tycker inte de på Facebook verkar kloka heller som jagar varenda ägare till svarta hundar och hänger ut adresser för att nån "drömt" att de pratat med Essie! Alla får naturligtvis spekulera bäst de vill. Och finns det några oklarheter så är det jättebra om det kommer fram. Men nu syftar jag på allt som sprids om helt oväsentliga saker och hela händelseförlopp och bakgrundstankar som nån omöjligt kan veta, utan som är rena sagor men sprids som sanningar. Sen blir det viskleken av allt! Självklart sitter inte pappan och läser allt, utan det är ju moderatorer som rensar. Hade jag blivit av med min hund och var helt oskyldig och gjort en Facebookgrupp så hade inte jag heller velat ha ett kommentarsfält fullt med spekulationer om ifall min dotter mördat hunden eller om jag hade skulder och försökte sno åt mig försäkringspengar. Hade du?
Citera
2024-07-24, 23:58
Medlem
Citat:

Men du skriver ju "Detta med titeln är anledningen till att jag ställt frågan till ansvarig på SBK för assistanshundar om det stämmer att hon är certifierad assistanshund, samt kraven på hundförare och om det görs några återkommande kontroller eller om de är godkända på livstid, hoppas på svar av SBK imorgon"
Kraven på hundförare finns på SBK, som jag skrev måste föraren ha en långvarig sjukdom eller funktionsnedsättning. Det görs återkommande kontroller varje år.

Men du menar att du vet svaret på dessa frågor men ändå har ställt dom till SBK och inte heller vill ha svar från någon här? Varför ställer du frågor du redan vet svaret på och sen blir irriterad för att du inte orkar läsa något du exakt har beskrivit (fast det kan du ju inte har gjort om du inte vet?)

Ja varför står inte titeln hos SKK är ett svar jag hoppas få, samt saker jag vet men vill h mer detaljer, för jag vet allt det du skrev de jag går in på är djupare information
Citera
2024-07-24, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vi vet att en katt har blivit omplacerad. Vi vet absolut inte att den blivit utsatt för några våldsamheter. Vi vet att familjen haft en hund, Essie, som försvunnit. Vi vet att pappan har bilder på Facebook på en Golden, men har det verkligen blivit bekräftat att det var familjens hund och att de blivit av med den?? Hur har det bekräftats i så fall, för jag har då inte sett det i den här tråden.

För allt behöver inte genomgås i denna tråd, finns något som heter att GRÄVA/djupsöka. Tips.
På det sättet går det att ta reda på de mesta vilket jag även tror att du redan vet men försöker bara spela dum.
Citera
2024-07-24, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jaha, vet du hur gammal hon är men inte vem hon är?

Inte svårt att veta. I tråden har det sagts att mamman fick en dotter vid 19, och dottern är idag 23. Matte hade jag från och med första klass och genom gymnasiet.
Citera
2024-07-25, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jo, det är en möjlig förklaring. Jag själv tvivlar på den som sagt, då systern E är tämligen aktiv i gruppen på Facebook.

Om du syftar på A’s syster så kan jag bara säga att hon tyvärr fallit för pappans manipulativa lögner som många andra gjort då det existerar en grupp som gör sjuka saker fotograferar andra, öppnar andras hundars MUN.
Citera
2024-07-25, 00:02
Medlem
Citat:

Bara för att de har en bild på en ID bricka så behöver inte den vara aktiv därav fråga till SBK samt om hennes tilltalsnamn eller registrerade namn skall stå , jag vill helt enkelt checka allt de hävdar med sina inlägg om den delen runt certifieringen även om företaget de köpt henne ifrån, om pappan eller någon annan än Amanda gjort examen med essie då de står att även anhöriga kan få genomföra det och jag vill helt enkelt ha alla fakta inte generella fakta som finns redan
Citera
2024-07-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Ja jag vill veta om det förs ett register, vem som examinerat ekipaget, vad för årsprov innebär, samt om hon verkligen är aktivt certifierad då de är återkommande prover . Så jag vet alla krav m.m men eftersom du inte läst allt jag skrivit så

Du måste bifoga sedan till tråden
Citera
2024-07-25, 00:03
Medlem
Citat:
Bara för att de har en bild på en ID bricka så behöver inte den vara aktiv därav fråga till SBK samt om hennes tilltalsnamn eller registrerade namn skall stå , jag vill helt enkelt checka allt de hävdar med sina inlägg om den delen runt certifieringen även om företaget de köpt henne ifrån, om pappan eller någon annan än Amanda gjort examen med essie då de står att även anhöriga kan få genomföra det och jag vill helt enkelt ha alla fakta inte generella fakta som finns redan

Det ska ingen stoppa dig ifrån!
Citera
2024-07-25, 00:03
Medlem
Citat:
Ja jag vill veta om det förs ett register, vem som examinerat ekipaget, vad för årsprov innebär, samt om hon verkligen är aktivt certifierad då de är återkommande prover . Så jag vet alla krav m.m men eftersom du inte läst allt jag skrivit så
Okej, men läs inte mina inlägg då om du inte vill haha. Jag har läst alla dina nu och nej du har inte skrivit det jag skriver i inlägg 1526 tex, fast du vill få det till det.

För övrigt är det helt okej att registrera tilltalsnamnet hos JBV, finns absolut ingenting i lagen som säger att hunden ska registreras med det namn den har hos organisationen SKK, en organisation för hundintresserade som inte har någon koppling till svensk lag eller myndigheter.
Citera
2024-07-25, 00:04
Medlem
Citat:
För allt behöver inte genomgås i denna tråd, finns något som heter att GRÄVA/djupsöka. Tips.
På det sättet går det att ta reda på de mesta vilket jag även tror att du redan vet men försöker bara spela dum.

Om du då grävt/djupsökt, så kan du väl visa upp något som visar på att pappan/familjen ägt en till hund och hur man i så fall blivit av med den??

Själv kan jag tycka att det är lite märkligt att hobbyfotografen P enbart har lyckats lägga ut en bild av en vuxen hund, som man då rent logiskt ägt under flera år. I varje fall på Facebook. Men det är väl jag som är lite korkad.
Citera
2024-07-25, 00:04
Medlem
Citat:
Du måste bifoga sedan till tråden

Jaha, som sagt jag kommer ge den detaljerade faktan när jag fått den runt allt gällande assistanshundsbiten , runt examination m.m ja det som jag skrivit tidigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in